از محصولات برتر و رده بالایی که توسط مهندسان و طراحان شرکت ایسوس روانه بازارهای جهانی شده است می توان به ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 اشاره کرد. این مدل ماوس به صورت بی سیم طراحی و به منظور برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر نیز از 2 روش مختلف استفاده شده تا کاربر با هیچ گونه چالشی روبرو نشود. با وجود سنسور اپتیکال نیز می توان به عملکرد بی نظیری دست پیدا کرده و نسبت به نابودسازی دشمنان خود در انواع بازی های ویدئویی بپردازید! در ضمن این ماوس گیمینگ مجهز به 6 کلید متعدد با کیفیت بی نظیری بوده که با توجه به برخورداری از روکش PBT می تواند در برابر انواع باکتری مقاومت داشته باشد. لازم به ذکر است که این ویژگی برای اولین بار بر روی ماوس اضافه شده است! کفی های ساخته شده از تفلون نیز امکان حرکت روان در هر سطحی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. جهت تامین انرژی ماوس نیز می توانید از باتری های قلمی و نیم قلمی یکبارمصرف استفاده کرده و از شارژدهی بیشتر بهره مند شوید! با طراحی کلیدهای چپ و راست به صورت مجزا از بدنه نیز امکان کاهش پاسخ دهی سوئیچ های تعبیه شده میسر شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4

تنها ماوس ضد باکتری دنیا!

از ویژگی های مهم و مثبتی که طراحان و مهندسان شرکت ایسوس در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 استفاده کرده اند می توان به قابلیت مقاومت در برابر انواع ویروس و باکتری اشاره کرد. این ویژگی برای نخستین بار بر روی یک ماوس اضافه شده و لقب تنها ماوس ضد باکتری و ضد ویروس را به دست آورده است. این ویژگی به لطف روکش باکیفیتی بوده که در ساخت این ماوس استفاده شده است. روکش استفاده شده در این مدل ماوس از نوع PBT بوده که همراه با سیستم ضد باکتری یون نقره ای و فناوری انحصاری ASUS طراحی و ساخته شده تا قادر باشد علاوه بر باکتری و ویروس، در برابر انواع آلودگی و حتی ساییدگی نیز مقاومت بالایی داشته باشد! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس سیستم یون نقره ای همراه با اتم هایی که از بار مثبت برخوردار هستند به جنگ باکتری ها رفته و قادر هستند ماوس را در برابر 99 درصد باکتری در امان نگه دارند! از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل ماوس نیز می توان به برخورداری از 6 کلید مختلف اشاره کرد که شامل کلیدهای چپ و راست، اسکرول، کلید تغییر دقت ماوس و کلیدهای کناری که از قابلیت برنامه ریزی برخوردار هستند می شود. کلیدهای چپ و راست TUF M4 به صورت مجزا از بدنه طراحی شده تا شاهد کاهش فاصله پاسخ دهی سوئیچ باشیم! بدنه مستحکم نیز از دیگر ویژگی های مهم این ماوس محسوب شده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع استحکام بالایی از خود نشان دهد. با وجود کفی های تفلونی (PTFE) نیز می توان گفت که با یکی از روان ترین ماوس های بازار روبرو هستیم. وزن TUF M4 بدون دانگل و باتری (62 گرم)، با باتری AAA و نگهدارنده مبدل (77 گرم) و با باتری AAA برابر با 86 گرم بوده که موجب می شود تا کاربر از افزایش تسلط بهره مند شود! لازم به ذکر است که ایسوس این ماوس را در ابعاد 126x63.5x39.6 میلی متری و در رنگ مشکی طراحی کرده است!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4

قابلیت اتصال به صورت بی سیم و شارژدهی بی نظیر!

ASUS در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 از 2 حالت بی سیم (وایرلس و بلوتوث) به منظور ارتباط با دستگاه های دیجیتال بهره برده است. با متصل کردن دانگل USB به دستگاه مورد نظر خود می توانید از حالت وایرلس بهره مند شده و با توجه به برخورداری از تکنولوژی 2.4 GHz می توانید به عملکردی با کم ترین تاخیر و یکپارچه دست پیدا کنید. ماوس هایی که از شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده، از استقبال بیشتری نیر برخوردار شده اند! از قابلیت های دانگل می توان به اتصالی بی نقص و امن در میان ماوس و دستگاه های دیگر برای کاربر اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم بی سیم استفاده شده در ماوس بی سیم TUF M4 ایسوس قابلیت پوشش دادن محدوده بیشتری را در اختیار داشته و می تواند آزادی عمل را برای کاربر به وجود آورد! در ضمن به دلیل قابلیت Plug & Play دانگل موجود این امکان به کاربر داده می شود تا بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص اقدام به استفاده از ماوس کند!

بلوتوث 5.1 از دیگر روش های برقراری اتصال ماوس با دستگاه مورد نظر بوده به دلیل بهره مندی این مدل ماوس گیمینگ ایسوس از تکنولوژی یاد شده می تواند سرعت عمل عالی و قابل قبولی داشته باشد! لازم به ذکر است که فناوری بلوتوث طرفداران مخصوص خود را داشته و با توجه به عدم نیاز به دانگل اضافه می تواند ارتباط بدون دردسری را برای کاربر به وجود بیاورد. مزیت های برخورداری از سیستم بی سیم جهت برقراری ارتباط نیز می توان به قابلیت مصرف انرژی کم تر اشاره کرد. برای راه اندازی ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 می بایست از باتری AA و یا AAA استفاده کنید. باتری های AA نسبت به دیگر باتری مورد استفاده شده از قدرت و عمر بالایی برخوردار بوده تا شما بدون نگرانی بابت تمام شدن شارژ آن به انجام بازی های خود به صورت طولانی مدت بپردازید! طبق گفته شرکت ایسوس ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 در صورت استفاده از باتری AA و متصل شدن با حالت وایرلس قادر به شارژدهی برابر با 134 ساعت بوده و در صورت متصل شدن با حالت بلوتوث نیز قادر است تا 232 ساعت شارژدهی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ضمن هنگام استفاده از باتری AAA در حالت وایرلس از شارژدهی برابر با 53 ساعت و در حالت بلوتوث نیز از شارژدهی برابر با 100 ساعت بهره مند خواهید بود!

بررسی ماوس گیمینگ ایسوس TUF M4

مجهز به کفی های 100 درصد تفلونی و کلیدهای قابل برنامه ریزی!

طراحان خوش ذوق شرکت ایسوس جهت روان تر کردن حرکات ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. در ضمن ایسوس در ساخت این مدل ماوس از 6 عدد کلید باکیفیت استفاده کرده که شامل کلیدهای چپ و راست، اسکرول، کلید تغییر دقت ماوس و کلیدهای کناری می شود. کلیدهای کناری تعبیه شده در این ماوس از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده تا کاربر برحسب نیاز خود اقدام به تنظیم عملکرد کلید کند. برنامه ریزی کلید کار چندان سختی نبوده و با توجه به نرم افزار اختصاصی شرکت ایسوس (Armoury Crate) می توانید اقدام به شخصی سازی عملکرد آن ها کنید. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است.

ASUS به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 از سنسور اپتیکال گیمینگ بهره برده است. این سنسور از نوع 3311 بوده و دارای نرخ نمونه برداری برابر با 1000 هرتز (در حالت بلوتوث و فناوری 2.4 گیگاهرتزی) برخوردار است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس ایسوس دقتی تا 1200dpi را داشته باشد. در ضمن با توجه به کلید تغییر DPI این امکان به کاربر داده می شود تا برای تغییر میزان دقت ماوس اقدام کند. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! ایسوس همچنین به منظور بالا بردن عمر کلید های تعبیه شده ماوس از سوئیچ باکیفیت استفاده کرده است. طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس سوئیچ تعبیه شده در ماوس گیمینگ بی سیم TUF M4 از طول عمری برابر با 60 میلیون کلیک برخوردار است!

منبع: asus