ROG SWIFT PG42UQ از مانیتورهای گیمینگ شرکت ایسوس محسوب می شود که مجهز به مکانیزم اتلاف حرارت و آخرین نسل از فناوری های OLED است. این مدل مانیتور در اندازه 48 اینچ طراحی شده و دارای پنل باکیفیت با قابلیت به نمایش درآوردن تصاویری باکیفیت 4K است. در طراحی این مدل مانیتور شرکت ایسوس از یک هیت سینک نیز استفاده شده تا حرارت ایجاد شده باعث آسیب دیدگی و از کار افتادگی قطعات داخلی مانیتور نشود. با این ویژگی می توان گفت که ROG SWIFT PG42UQ از عمر طولانی بهره مند خواهد بود. ویژگی های مهم و مثبت این مدل مانیتور تمام شدنی نبوده و می تواند رضایت 100 درصدی کاربر را در هر زمینه ای کسب کند. با این توصیف می توان گفت که مهم نیست در حال انجام بازی های ویدئویی هستید و یا در حال ادیت عکس، در هر صورت می توانید لذت استفاده از مانیتور را داشته باشید! طراحی جذاب و مدرن به همراه جدیدترین فناوری ها و نرخ تازه سازی 138 هرتزی از ویژگی های برجسته این مدل مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی و آشنایی با مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ ایسوس!

قابلیت ارائه تصاویر با رزولوشن 4K و پل های ارتباطی متعدد!

میزان رزولوشن مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ برابر با 3840x2160 پیکسل بوده تا این مانیتور نیز در کنار مدل هایی که از قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت 4K برخوردار هستند قرار بگیرد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که مهندسان شرکت ASUS در ساخت این مدل مانیتور گیمینگ 4k مورد استفاده قرار داده اند می توان به فناوری نور پس زمینه OLED و فناوری HDR اشاره کرد. نور پس زمینه OLED می تواند نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه داشته باشد. در ضمن این مدل مانیتور با توجه با پشتیبانی از فناوری HDR به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید بازی ها و تصاویر خود را با بالاترین کیفیت و با نرخ تازه سازی 120 هرتز در حالت عادی و 138 هرتز در حالت اورکلاک مشاهده نمایید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 138 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید.

ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت ایسوس به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت ایسوس استفاده شده شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.4 DSC، 2 عدد پورت HDMI 2.0، 2 عدد پورت HDMI 2.1، USB HUB (4x USB 3.2 Gen2 Type-A)، 1 عدد پورت USB 3.0 (Signal)، جک گوشی و SPDIF out (Optical Digital Audio out) می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید.

بررسی و آشنایی با مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ ایسوس!

فناوری های پیشرفته و زاویه دید مناسب!

نسبت تصویر به کار رفته در مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ ایسوس برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته و کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 0.1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. در ضمن طراحان این مدل مانیتور به منظور ایجاد تصاویر واقعی نیز از فضای رنگ 98 درصدی DCI-P3 و 133 درصدی sRGB استفاده کرده است. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! شرکت ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری PIP (PbP)، Shadow Boost، HDR، VRR، G-SYNC، Game Visual، Low Blue Light، Game Plus، Trace Free و Color Accuracy می شود!

بررسی و آشنایی با مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG42UQ ایسوس!

  • GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!
  • Game Visual: Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص می شود.
  • Shadow Boost: این فناوری با روشن تر کردن نواحی تاریک بازی بدون تغییر دادن نواحی روشن تر می تواند دید کلی کاربر را بهبود بخشیده و با نمایان کردن دشمنان پنهان شده اقدام به نابود کردن آنان بکنید!
  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

منبع: tomshardware