کاربران زیادی در سراسر دنیا به دلیل هزینه های زیاد توانایی تهیه مانیتور حرفه ای را نداشته و از مانیتورهای معمولی جهت انجام بازی های ویدئویی خود استفاده می کنند. مانیتورهای معمولی که دارای قابلیت پخش تصاویر گرافیکی در معمولی ترین حالت هستند نمی توانند حس و هیجان کافی را برای کاربر منتقل کنند. مانیتورهای رده بالا و حرفه ای به دلیل ترکیب رنگ مناسب و پخش تصاویر با بالاترین کیفیت علاوه بر بالا بردن میزان هیجان و لذت می توانند کاربر را ترغیب به انجام بازی های ویدئویی در طولانی مدت کنند! ASUS یکی از شرکت های برتر و معتبر در زمینه تولید انواع مختلف مانیتورهای حرفه ای در اندازه و قابلیت های مختلف محسوب می شود. این شرکت در میان کاربران معمولی و گیمرهای حرفه ای به دلیل تولید محصولات حرفه ای یکی از نام آشناترین ها بوده و به همین دلیل توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. از نمونه مانیتورهایی که می تواند لذت و هیجان کاربر را افزایش دهد می توان به مدل ROG SWIFT PG348Q اشاره کرد. این مدل مانیتور گیمینگ علاوه بر برخورداری از طراحی جذاب و خفن، از قابلیت ها و امکانات رده بالایی نیز برخوردار بوده که شامل فناوری های انحصاری، قابلیت پخش تصاویر با کیفیت Ultra WQHD، انحنایی برابر با 3800R، نرخ به روز رسانی بالا، تکنولوژی مخصوص Nvidia G-Sync، پورت های متعدد و ... می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مجهز به فناوری انحصاری و پورت های کاربردی!

مجهز به فناوری انحصاری و پورت های کاربردی!

شرکت ASUS به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q اضافه کرده است. فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور ایسوس شامل فناوری G-SYNC، Flicker Free، GamePlus، Low Blue Light، HDCP، Game Visual، VRR Technology می شود!

GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!

Game Visual: Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.2، USB HUB (2x USB 3.2 Gen 1 Type-A) و 1 عدد پورت HDMI 1.4 می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پورتHDMI  می توانید در حالت عمودی از نرخ به روز رسانی بین 24 تا 60 هرتز و در حالت افقی بین 30 تا 140 کیلوهرتز بهره مند شوید. در صورت استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید در حالت عمودی از نرخ به روز رسانی بین 30 تا 100 هرتز و در حالت افقی نیز می توانید از نرخ به روز رسانی بین 73 تا 88 کیلوهرتزی بهره مند شوید! از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید.

دارای انحنای مناسب و قابلیت پخش تصاویر باکیفیت!

دارای انحنای مناسب و قابلیت پخش تصاویر باکیفیت!

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q از پنل منحنی استفاده کرده است. میزان منحنی طراحی شده این مدل مانیتور برابر با 3800R بوده و با توجه به برخورداری از این ویژگی می توان گفت که برای مشاهده تصاویر دیگر مهم نیست کاربر در چه زاویه ای از مانیتور گرفته باشد. از دیگر ویژگی مانیتورهای منحنی می توان به قابلیت جلوگیری از اعوجاج و تغییر رنگ تصاویر به نمایش درآمده اشاره کرد. دارای روشنایی 300 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه مناسب نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q از پنل IPS در سایز 34 اینچی بهره برده تا از جذابیت دو چندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3440x1440) پیکسل به همراه رزولوشن Ultra WQHD و تراکم پیکسلی 109 پیکسل لذت ببرید. این رزولوشن نسبت به رزولوشن Full HD از فضای دسکتاپ بیشتری (77 درصد) برخوردار است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 21:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 5 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q ایسوس در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 100 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!  کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

سیستم خنک سازی پیشرفته!

سیستم خنک سازی پیشرفته!

سیستم خنک کنندگی نیز از دیگر ویژگی های موجود در مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q ایسوس محسوب می شود. این سیستم شامل هیت سینک بزرگ و هواکش هوشمند شده که با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند موجب خنک سازی قطعات داخلی مانیتور شود. لازم به ذکر است که هیت سینک تعبیه شده در این مدل مانیتور نسبت به مدل های قبلی به دلیل ابعاد بزرگی که در اختیار دارد می تواند سطح بیشتری را به منظور تبادل گرما ارائه دهد! این ویژگی باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت داغ شدن و خرابی قطعات به بازی کردن در مدت زمان طولانی ادامه دهد! هواکش تعبیه شده نیز وظیفه جذب هوای خنک از دریچه های زیرین و خروج هوای گرم از دریچه های بالا مانیتور را بر عهده دارد. در ضمن سیستم خنک کننده استفاده شده در این مدل مانیتور با توجه به این که عمل خنک کنندگی را بدون استفاده از فن انجام می دهد از عملکردی بی صدا برخوردار بوده و بدون نیاز به تعمیر می تواند مدت زمان زیادی برای کاربر کارایی داشته باشد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مهندسان و طراحان ایسوس در ساخت مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG348Q به منظور بالا بردن میزان نرخ به روز رسانی مانیتور از یک کلید (Turbo Key) در قسمت پشتی مانیتور استفاده کرده اند. کلید تعبیه شده در قسمت پشتی مانیتور این امکان را به کاربر می دهد تا بدون حواس پرتی و در کم ترین زمان ممکن اقدام به افزایش میزان نرخ به روز رسانی کنند!

منبع: rtings