ایسوس را می توان یکی از شرکت های برتر و بزرگ در سطح جهانی محسوب کرد که مشغول تولید انواع مختلف قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر به صورت حرفه ای و استاندارد است! محصولات گیمینگ ایسوس تحت عنوان ROG تولید و وارد بازارهای جهانی شده اند. از نمونه محصولات گیمینگ ASUS که با توجه به قابلیت های رده بالا و ویژگی های متعدد می تواند نیاز اکثر کاربران را برطرف کند می توان به مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQN اشاره کرد. ایسوس این مدل مانیتور را در ابعاد 27 اینچی همراه با ویژگی ها و قابلیت های متعدد طراحی کرده که باعث می شود اجرای بازی های ویدئویی تبدیل به هیجان انگیرترین و لذت بخش ترین تجربه شود! از ویژگی ها و قابلیت های مهمی که طراحان و مهندسان شرکت ایسوس در ساخت این مانیتور استفاده کرده اند می توان به رفرش ریت بی نظیر 360 هرتزی، نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای و رزولوشن QHD اشاره کرد. ویژگی های یاد شده علاوه بر بالا بردن میزان سرعت بازی باعث می شود تا تصاویر با بالاترین و بی نظیرترین کیفیت پخش شوند! با وجود روشنایی مناسب و پورت های متعدد نیز می توان گفت که کاربر جهت استفاده مانیتور در محیط های روشن و برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال نیز با هیچگونه چالشی روبرو نخواهد شد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQN ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور کیمینگ ASUS ROG SWIFT PG27AQN

مجهز به پنل پرسرعت و فناوری های پیشرفته!

مانیتور ROG SWIFT PG27AQN ایسوس دارای روشنایی 400 cd/m2 در حالت (TYP) و 600 cd/m2 در حالت (HDR, Peak) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه مناسب نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQN از پنل Fast IPS در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مدل مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی بی نظیر 360 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

ASUS همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از ویژگی های متعدد و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQN شامل G-SYNC، VESA DisplayHDR 600، Low Blue Light، Flicker Free، VRR (Adaptive-Sync)، Game Visual، HDCP، GamePlus، Nvidia Reflex و HDR 10 می شود!

  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • Game Visual: فناوری Game Visual برای نمایش انواع مختلف محتوا از چند نوع تنظیم پیش فرض برخوردار بوده که شامل حالت های مخصوص بازی های مسابقه ای، حالت بازی های MOBA، حالت تصویر سینمایی، حالت RTS/RPG، حالت شوتر اول شخص، حالت sRGB و حالت Scenery می شود.
  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند سری GeForce GTX/RTX می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!
  • HDR 10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد.
  • GamePlus: این تکنولوژی جهت دستیابی سریع به برخی از تنظیمات اضافه شده و این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید از قابلیت دسترسی سریع به امکاناتی همچون نمایش تعداد فریم بر ثانیه، نشانه گیری، چیدمان نمایشگر و تایمر بهره مند شوید!
  • Adaptive Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.
  • Flicker Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

 

بررسی مانیتور کیمینگ ASUS ROG SWIFT PG27AQN

مجهز به پورت ها قابلیت پخش تصاویر باکیفیت!

شرکت ASUS به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ PG27AQN با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.4 DSC، سه عدد پورت HDMI 2.0 و USB HUB (2x USB 3.2 Gen 1 Type-A)  می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به Earphone jack اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید. با استفاده از مانیتور بازی ROG SWIFT PG27AQN ایسوس قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن QHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

بررسی مانیتور کیمینگ ASUS ROG SWIFT PG27AQN

کنتراست استاندارد 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. شرکت ASUS برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 و 135 درصدی sRGB است. طراحان شرکت ایسوس در ساخت مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQN از طراحی ارگونومیک استفاده کرده اند. این مدل مانیتور به لطف برخورداری از این نوع طراحی می تواند قابلیت تنظیم میزان شیب از +20 تا -5 درجه، تنظیم میزان چرخش از +25 تا -25 درجه، تنظیم میزان ارتفاع از 0 تا 100 میلی تر و تنظیم محور از 0 تا 90 درجه را برای کاربر به ارمغان بیاورد. کاربر با وجود این ویژگی می تواند اقدام به تنظیم مانیتور بر اساس موقعیت دید خود و میز کار اقدام کرده و بهترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد. از ویژگی های مثبت طراحی این مانیتور نیز می توان به قابلیت سازگاری با VESA اشاره کرد تا به کاربر این امکان را بدهد که برای نصب مانیتور به دیوار با هیچ چالشی روبرو نشود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ ایسوس ROG SWIFT PG27AQN از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی همچون ابعاد 614x(408-508)x255 میلی متر (با پایه)، وزن 8.4 کیلوگرمی (با پایه)، قفل کنسینگتون، نورپردازی Aura Sync، پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، محفظه مدیریت کابل، قاب ضد تابش نور نیز برخوردار است!

منبع: asus