ایسوس، غول تایوانی دنیای تکنولوژی، یک مانیتور سوپر اولترا واید هیجان انگیز را در رویداد CES 2023 معرفی کرده است! این مانیتور با مدل ROG Strix XG49WCR معرفی شده و به یک پنل خمیده با سایز 49 اینچ مجهز است. این مانیتور قادر است تا تصاویری با رزولوشن 5120x1440 پیکسل را به نمایش بگذارد و نسبت تصویر 32:9 را به ارمغان آورد. سایز و طراحی مانیتور خمیده جدید ایسوس به گونه ای است که انگار دو مانیتور 27 اینچ 1440p در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در قالب یک مانیتور با یکدیگر ادغام شده اند!

تمام جزئیات بر روی مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR به وضوح دیده می شوند و شما بر تمامی سطح صفحه نمایش احاطه کامل خواهید داشت! چرا که این مانیتور از درجه انحنای 1800R برخوردار است و تمام میدان دید شما را در بر می گیرد. این مانیتور خمیده 49 اینچ قدرتمند و جذاب زاویه دید وسیعی نیز دارد و وضوح آن در تمامی زوایا یکسان باقی می ماند.

مانیتور خمیده 49 اینچ جدید ایسوس از سری ROG Strix با رفرش ریت 195 هرتز معرفی شد

این صفحه نمایش غول پیکر مشخصات رده بالایی نیز دارد! به عنوان مثال نرخ نوسازی تصویر این مانیتور 165 هرتز اعلام شده است که برای گیمینگ ایده آل است. مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR از فناوری VRR (رفرش ریت متغیر) نیز پشتیبانی می کند و با هر دو پلتفرم انویدیا و AMD سازگاری کامل دارد. از دیگر ویژگی های این مانیتور خمیده می توان به پوشش دهی 125 درصد از محدوده رنگ sRGB و کالیبره شدن در کارخانه با دلتا E کمتر از 2 اشاره کرد.

در زمینه امکانات ارتباطی مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR باید به این نکته اشاره کنیم که این مانیتور دارای پورت های HDMI 2.0، دیسپلی پورت 1.4، USB-C و USB data است و حتی به کانکتور اترنت نیز مجهز شده است! پس می توان آن را به صورت مستقیم به شبکه های کابلی متصل کرد! این پورت اترنت (از نوع RJ-45) کارایی دیگری هم دارد و می تواند مانیتور ایسوس را به یک هاب شبکه برای لپ تاپ تبدیل کند. در این حالت شما می توانید لپ تاپ خود را با کابل USB-C به مانیتور متصل کنید و سپس از طریق مانیتور به شبکه دسترسی پیدا کنید!

مانیتور خمیده 49 اینچ جدید ایسوس از سری ROG Strix با رفرش ریت 195 هرتز معرفی شد

پورت USB-C مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR از قابلیت شارژدهی با سرعت شارژ 65 وات بهره می برد. پس در همان حالی که در حال کار کردن با آن هستید، می توانید لپ تاپ خودتان را هم شارژ کنید!

همراه با مانیتور ایسوس ROG Strix XG49WCR یک سوییچ KVM نیز ارائه می شده که به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از ماوس و کیبورد، بین دو دستگاه متصل به مانیتور سوییچ کند. پس شما می توانید بدون هیچ مشکلی دو کامپیوتر مختلف را به صورت هم زمان به این مانیتور متصل کنید.

مانیتور خمیده 49 اینچ جدید ایسوس از سری ROG Strix با رفرش ریت 195 هرتز معرفی شد

مطابق با اعلام ایسوس، مانیتور ROG Strix XG49WCR در نیمه دوم سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این مانیتور در بازارهای جهانی 1199 یورو خواهد بود. پیش بینی می شود این مانیتور خمیده با استقبال بالایی در بازار مواجه شود.

منبع: gizmochina