چندی پیش بود که ایسوس یک مانیتور گیمینگ خمیده 49 اینچ را با پنل QD-OLED و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز به بازار معرفی کرد. اکنون این شرکت ماجراجویی های خود در عرصه تولید مانیتور را ادامه داد و در جریان مراسم Computex 2023، از یک مانیتور جدید با نرخ نوسازی تصویر حیرت انگیز 380 هرتز رونمایی کرده است! این مانیتور گیمینگ با مدل ROG Strix XG259QN عرضه شده و می تواند بالاترین سرعت در نمایش تصویر را برای گیمر به ارمغان بیاورد. بیایید با این محصول جدید بیشتر آشنا شویم.

معرفی مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN

مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN به طور اختصاصی برای بازی های eSports طراحی شده و 24.5 اینچ سایز دارد. این مانیتور به پنل IPS مجهز است و رزولوشن 1080p را ارائه می دهد. نرخ نوسازی تصویر این دستگاه در حالت پیش فرض 360 هرتز است، اما می تواند تا 380 هرتز هم اورکلاک شود. این میزان رفرش ریت در دنیای مانیتورهای گیمینگ کم سابقه است و کمتر مدلی را با این مشخصات می توان در بازار پیدا کرد!

علاوه بر مشخصات بالا، مانیتور گیمینگ جدید ایسوس با فناوری AMD FreeSync Premium هم سازگار است و مشکل تار شدن و سایه دار شدن تصویر را به طور کامل برطرف می کند. همچنین این مانیتور از تکنولوژی نرخ نوسازی تصویر متغیر یا VRR بهره می برد و رفرش ریت را متناسب با نوع محتوای در حال نمایش بهینه سازی می کند.

ایسوس در مانیتور 380 هرتز جدید خود از تکنولوژی اختصاصی ‘ELMB-Sync’ نیز بهره برده است. این فناوری نور پس زمینه تصویر را کاهش می دهد تا قابلیت VRR بتواند با بالاترین کیفیت اجرا شود. به عبارت دیگر، این تکنولوژی باعث می شود تا در مواقعی که نرخ نوسازی تصویر به صورت اتوماتیک با قابلیت VRR تغییر می کند، شاهد تار شدن تصویر یا تأخیر در نمایش آن نباشیم.

معرفی مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN

از دیگر مشخصات رده بالا و چشمگیر مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN می توان به زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (از نقطه خاکستری به خاکستری) و دریافت استاندارد VESA DisplayHDR 400 اشاره کرد. این استاندارد به معنای این است که این مانیتور توانایی نمایش محتوای HDR با روشنایی حداکثر 400 نیت را دارد.

پورت های ارتباطی به روز و سریع یکی دیگر از مزایای خرید مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN است. بر روی پنل پشتی این دستگاه درگاه های دیسپلی پورت 1.4 و HDMI 2.0 تعبیه شده که هر دوی آنها از گیمینگ 144 هرتز با رزولوشن 1080p پشتیبانی می کنند. از دیگر پورت های این مانیتور جدید می توان از دو پورت USB 3.2 Type-A و جک 3.5 میلی متری صدا یاد کرد. البته لازم به ذکر است که مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN دارای اسپیکرهای داخلی نیست و پورت USB-C در میان درگاه های ارتباطی آن دیده نمی شود.

معرفی مانیتور ایسوس ROG Strix XG259QN

قیمت مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Strix XG259QN هنوز به صورت رسمی از جانب شرکت سازنده اعلام نشده است. همچنین زمان عرضه این محصول جدید به بازار مشخص نیست. انتظار می رود ایسوس در آینده ای نزدیک اطلاعات تکمیلی در این رابطه را منتشر کند. برای اطلاع از این موارد می توانید به سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید.

منبع: gizmochina