کاربرانی که طرفدار محصولات تولیدی شرکت ایسوس هستند و یا آشنایی زیادی با سری محصولات گیمینگ (ROG) این شرکت دارند از امکانات و قابلیت های آن ها باخبر هستند! تمامی محصولات تولیدی ایسوس (قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر) علاوه بر کیفیت بسیار بالا از ویژگی ها و امکانات بی شماری نیز برخوردار هستند که باعث می شود تا کاربر علاوه بر راحتی استفاده از افزایش میزان عملکرد نیز بهره مند شود! محصولی که قصد معرفی در این مقاله داریم یکی از مهم ترین لوازم جانبی محسوب می شود که قادر است بر روی عملکرد کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی تاثیر زیادی داشته باشد. این محصول با عنوان هدست گیمینگ بی سیم ROG Strix Wireless طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است! در طراحی این مدل هدست از سیستم بی سیم قدرتمند استفاده شده و با توجه به برخورداری از آنتن دوگانه همراه با مکانیسم جلوگیری از تداخل خودکار می تواند علاوه بر اتصال قدرتمند امکان جلوگیری از تداخل امواج در محیط های پر امواج را نیز به وجود آورد. در ضمن جهت پخش ریزترین صدا در محیط بازی و یا فیلم از فناوری صدای 7.1 کاناله استفاده شده است! طراحی هوشمندانه نیز از دیگر ویژگی های مهم ROG Strix Wireless محسوب می شود. با وجود باتری قدرتمند نیز نباید نگران اتمام زود هنگام شارژ باتری باشید! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی هدست گیمینگ بی سیم ASUS ROG Strix Wireless

سیستم بی سیم و فناوری صدای 7.1 کاناله!

هدست گیمینگ بی سیم ROG Strix Wireless ایسوس به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به اتصالات بلوتوثی داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر (تا 15 متر) از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن میز خود را ترک کنند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. با استفاده از دانگل USB قادر خواهید بوده نسبت به برقراری با انواع لپ تاپ و سیستم کامپیوتری خانگی ارتباط اقدام کنید. این روش با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا از پخش صدا بدون لگ و تاخیر بهره مند شود. با توجه به برخورداری از آنتن دوگانه همراه با مکانیسم جلوگیری از تداخل خودکار نیز می تواند علاوه بر اتصال قدرتمند امکان جلوگیری از تداخل امواج در محیط های پر امواج را نیز به وجود آورد. از دیگر روش هایی که به منظور ارتباط هدست با سیستم های دیجیتال استفاده شده نیز می توان به جک 3.5 میلی متری اشاره کرد که از قابلیت جداسازی برخوردار است. این نوع رابط به کابل Y شکل معروف بوده و با توجه به قابلیت پشتیبانی از اکثر دستگاه های دیجیتال این امکان به کاربر داده می شود تا برای متصل شدن به انواع کنسول (پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی ایستیشن 3، ایکس باکس 360)، کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت و ... اقدام کرده تا بدونه کوچک ترین چالش موفق به برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر خود باشد!

از تکنولوژی های موجود در هدست بی سیم ROG Strix Wireless ایسوس می توان به تکنولوژی صدای فراگیر 7.1 کاناله اشاره کرد. این فناوری به منظور بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر محتوای در حال پخش اضافه شده و می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های موجود در این فناوری می توان به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA 5.0 و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید. از دیگر ویژگی هایی که این فناوری در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به دریافت صدا از همه جهات (360 درجه ای) اشاره کرد تا هیجان بازی را بیش از پیش تجربه کنید!

 

بررسی هدست گیمینگ بی سیم ASUS ROG Strix Wireless

درایورهای باکیفیت و میکروفون حساس!

شرکت ایسوس از درایورهای 60 میلی متری نیز در طراحی هدست گیمینگ ROG Strix Wireless استفاده کرده است. درایورهای 60 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium مگنتی بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت مناسب، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

بررسی هدست گیمینگ بی سیم ASUS ROG Strix Wireless

میکروفون تا شونده و جدا شونده نیز از دیگر امکاناتی است که در ساخت هدست گیمینگ وایرلس ROG Strix Wireless مورد استفاده قرار گرفته است. این میکروفون به منظور برقراری ارتباط صوتی با دوستان و هم تیمی ها هنگام انجام بازی های ویدئویی اضافه شده است. ASUS در طراحی این مدل هدست از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به قابلیت جمع شوندگی، حساسیتی برابر با 98 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 50 تا 16 هزار هرتز اشاره کرد. حساسیت 98 دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کرده و با توجه به قابلیت جمع شوندگی میکروفون نیز این امکان به کاربر داده می شود تا در صورت عدم نیاز به میکروفون اقدام به جمع کردن و دور کردن میکروفون از جلوی دهان خود کند. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به الگوی قطبی تک جهته (unidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند!

بررسی هدست گیمینگ بی سیم ASUS ROG Strix Wireless

نرم افزار اختصاصی و کلیدهای کنترلی!

ایسوس جهت اعمال تنظیمات و شخصی سازی عملکرد هدست های خود از نرم افزار اختصاصی استفاده می کند. هدست گیمینگ بی سیم ROG Strix Wireless نیز از قائله مستثنی نبوده و با وجود سازگاری با نرم افزار اختصاصی شرکت ایسوس (ASUS Sonic Studio) می تواند راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد! از ویژگی ها و قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به تنظیم و شخصی سازی اکولایزر، تنظیمات مربوط به صدای 7.1 کاناله و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نرم افزار به دلیل رابط کاربری آسان این امکان را به کاربر می دهد تا بدون دردسر و چالش خاصی اقدام به تنظیم و شخصی سازی صدای هدست کند. در ضمن جهت تنظیم و شخصی سازی به صورت دستی و بدون نیاز به نرم افزار از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ استفاده شده است! با استفاده از کلیدهای تعبیه شده بر روی هدست می توان اقدام به افزایش یا کاهش صدا، قطع و یا وصل میکروفون و خاموش / روشن کردن هدست کرد! باتری قدرتمندی نیز در ساخت هدست گیمینگ ایسوس ROG Strix Wireless مورد استفاده قرار گرفته است. این باتری از ظرفیتی برابر با 9000 میلی آمپر ساعت برخوردار بوده و قادر است شارژدهی تا 10 ساعت را به ارمغان بیاورد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این هدست دارای طراحی شیک و هوشمند نیز است!

منبع: asus