کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB یکی دیگر از محصولات با کیفیت کمپانی معتبر و نام آشنای ایسوس بوده که با توجه به قدرت، سرعت عمل و دیگر ویژگی هایی که در اختیار دارد قادر است نیاز اکثر کاربران و گیمرهای حرفه ای را رفع کند. قابلیت ارائه تصاویر با رزولوشنی برابر با 8K بوسیله پورت های تعبیه شده، 8 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 و سرعتی برابر با 14 گیگابیت بر ثانیه، سیستم خنک کننده قدرتمند، نورپردازی RGB، قابلیت ارائه استریم باکیفیت، ساخته شده بر اساس معماری Nvidia Ampere و فناوری Auto-Extreme و ... از نمونه قابلیت ها و ویژگی های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود. در ادامه قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB ایسوس را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی تخصصی کارت گرافیک ایسوس مدل ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB

مجهز به سیستم خنک کنندگی پرقدرت!

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک مدل ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB از 3 عدد فن پرقدرت از نوع AXIAL بهره برده است. فن های تعبیه شده در این مدل کارت مجهز به مرکز محور کوچک تری بوده که به منظور بلندتر شدن پره ها تعبیه شده اند. در ضمن به منظور هدایت کردن هوای پرفشار به سمت پایین نیز از حلقه های بیرونی جدیدی استفاده شده است. از دیگر ویژگی فن های تعبیه شده در این کارت گرافیک با سیستم خنک کنندگی قدرتمند می توان به چرخش هماهنگ فن های جانبی و چرخش معکوس فن مرکزی اشاره کرد. ایسوس این ویژگی را جهت کاهش تلاطم جریان هوا اضافه کرده تا موجب افزایش مضاعف کارایی سیستم خنک کنندگی شود! شرکت ایسوس به منظور کاهش میزان مصرف انرژی و میزان نویز از خاموشی خودکار فن ها استفاده کرده است. این ویژگی هنگام پایین آمدن مصرف برق کارت و پایین آمدن دمای GPU به زیر 50 درجه سانتیگراد فعال می شود. از دیگر ویژگی هایی که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک استفاده کرده نیز می توان به فرآیند ساخت ویژه هیت سینک اشاره کرد که به منظور دفع حرارت و دور کردن آن از بستر (Die) بوسیله هیت سینک و فن های موجود اضافه شده است. این ویژگی با تسطیح کردن سطح هیت سینک در اندازه میکروسکوپ، امکان بهینه سازی انتقال حرارت را فراهم خواهد کرد!

کارت گرافیک ایسوس مدل ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB

ساخته شده بر اساس جدیدترین معماری Nvidia

شرکت ASUS در ساخت کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB ایسوس استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 128 بیت و فرکانس حافظه 14 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

ساخته شده بر اساس جدیدترین معماری Nvidia

تجربه یک استریم کاملا حرفه ای با کارت گرافیک asus ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB

کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB شرکت ایسوس با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. در ضمن این مدل از کارت گرافیک مناسب استریم حرفه ای با برخورداری از ترکیب رمزگشایی و رمزگذاری نسل بعد می تواند تمامی ویدئوهای شما را با بهترین جزئیات به نمایش بگذارد. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت استریم می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید! ASUS به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

در ضمن ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک مدل ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Twaek II) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ASUS به منظور زیباسازی سیستم گیمینک کاربران از سیستم نورپردازی حرفه ای در طراحی کارت گرافیک قدرتمند ROG Strix GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB بهره برده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند آن را بر حسب سلیقه شخصی تنطیم کنند!

منبع: rog.asus