از ماوس های گیمینگ که به صورت بی سیم طراحی شده می توان به مدل ROG Strix Impact II Wireless اشاره کرد. این مدل ماوس گیمینگ ایسوس با توجه به برخورداری از سیستم بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند بی نقص ترین ارتباط را برای کاربر به ارمغان بیاورد. تعداد 5 کلید نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده شده که با توجه به قابلیت برنامه ریزی که در اختیار دارند می توانند طبق سلیقه کاربر برنامه ریزی شوند! سوئیچ های استفاده شده در این ماوس از نوع Omron بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت تعویض این امکان را به کاربر می دهد تا با تعویض سوئیچ های معیوب شده عمر ماوس را تا چندین برابر بیشتر کند. در ضمن با برخورداری از سنسور نوری طراحی شده توسط شرکت PIXART می توان گفت که با یکی از سریع ترین ماوس های بازار روبرو هستیم. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در این مدل ماوس نیز می توان به نورپردازی RGB، حافظه آنبرد، باتری قدرتمند و پایه های PTFE اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس!

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ!

طراحی ارگونومیک را می توان یکی از ویژگی های مثبتی محسوب کرد که شرکت ASUS در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless استفاده کرده است! وزن بسیار سبک 75 گرمی این مدل ماوس گیمینگ شرایط مساعدی را برای کاربر ایجاد کرده تا بتواند برای انجام بازی های رقابتی آماده شده و با توجه به حرکت روان ماوس از نشانه گیری مطلوبی بهره مند باشد! شرکت ASUS از 5 کلید متنوع در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless بهره برده و با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به کاربر می دهد تا عملکرد کلید ها را بر حسب راحتی و سلیقه شخصی تغییر دهد! در قسمت انتهایی ماوس نیز شاهد لوگوی حک شده سری محصولات ROG ایسوس هستیم که با توجه به نورپردازی که در زیر آن تعبیه شده توانسته زیبایی آن را چندین برابر بیشتر کند. مواد اولیه مرغوبی که در ساخت این مدل ماوس استفاده شده نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم و مثبت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless محسوب می شود و قادر است در برابر آسیب های احتمالی مقاومت زیادی داشته باشد. در ضمن به منظور راحتی حرکت و قابلیت استفاده در همه سطوح از کفی تفلونی بهره برده است. نورپردازی نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که به منظور زیباسازی و ایجاد هیجان هر چه بیشتر کاربر اضافه شده است. نورپردازی اضافه شده از نوع RGB بوده و علاوه بر لوگوی سری محصولات می تواند در زیر اسکرول و قسمت جلویی ماوس مشاهده کنید.

بررسی ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس!

پل های ارتباطی متنوع و فناوری SmartHop

مهندسان و طراحان شرکت ایسوس جهت پوشش دادن سلیقه و ایجاد راحتی استفاده از ماوس در ساخت ROG Strix Impact II Wireless از 2 روش به منظور برقراری اتصال با سیستم مد نظر کاربر بهره برده است. شبکه بی سیم استفاده شده از نوع 2.4 گیگاهرتزی بوده و ماوس هایی که از این نوع شبکه به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده، مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است! کاربر با استفاده از دانگل موجود در کنار ماوس و متصل کردن آن به دستگاه های مد نظر خود می تواند اقدام به برقراری ارتباط کند! از قابلیت های دانگل می توان به اتصالی بی نقص و امن در میان ماوس و دستگاه های دیگر برای کاربر اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم بی سیم استفاده شده در ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless قابلیت پوشش دادن محدوده زیادی را در اختیار دارد! در ضمن به دلیل قابلیت Plug & Play دانگل موجود این امکان به کاربر داده می شود تا بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص اقدام به استفاده از ماوس کند! لازم به ذکر است که با توجه به کابل 2 متری از نوع USB Type-C به USB Type-A که در کنار ماوس عرضه می شود این امکان را به کاربر می دهد تا با متصل کردن کابل به ماوس علاوه بر برقراری ارتباط قادر به شارژ کردن باتری موجود در داخل ماوس نیز باشند.

در ضمن باتری تعبیه شده در داخل ماوس نیز با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی بالایی (48 ساعت همراه با نورپردازی و 89 ساعت بدون نورپردازی) را به ارمغان بیاورد. از ویژگی های مثبتی که شرکت ASUS در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless مورد استفاده قرار داده است می توان به فناوری اتصال بی سیم SmartHop اشاره کرد. این فناوری وظیفه اسکن طیف های رادیویی به صورت هزار مرتبه در ثانیه را بر عهده داشته تا قادر به تشخیص تداخل ها و ترافیک های موجود در باند 2.4 گیگاهرتزی باشد. با تشخیص تداخل ها این امکان را به ماوس می دهد تا با سوئیچ بین کانال های مختلف بدون در نظر گرفتن دستگاه های بی سیم موجود در محدوده ماوس، اتصال قدرتمند و پایداری را بین ماوس و دانگل به وجود خواهد آورد.

بررسی ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس!

نورپردازی حرفه ای و سنسور بی نظیر!

از ویژگی هایی که پای ثابت محصولات گیمینگ ASUS بوده و باعث می شود تا کاربر ترغیب به تهیه آن شود می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless نیز از قاعده مستثنی نبوده و شرکت ایسوس در ساخت آن از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. از ویژگی های نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس می توان به تکنولوژی ASUS Aura SYNC، قابلیت شخصی سازی و افکت های متنوع نورپردازی اشاره کرد. با توجه به قابلیت تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! قابلیت شخصی سازی و انتخاب نوع نورپردازی نیز کار دشواری نبوده و با بهره مندی از نرم افزار اختصاصی شرکت ASUS می توانید به این قابلیت دست پیدا کنید. نرم افزار انحصاری Armoury Crate ابزار جدیدی است که شرکت ایسوس به همراه ماوس گیمینگ ROG Chakram Core عرضه شده است. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به کنترل و شخصی سازی نورپردازی قطعاتی که از ویژگی Aura Sync پشتیبانی می کنند بکنید! از دیگر قابلیت های این نرم افزار نیز می توان به امکان مورد بررسی قرار دادن اطلاعات ماوس اشاره کرد! بهره مندی از 5 عدد کلید باکیفیت و حساس از دیگر امکانات و قابلیت های مهم ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس محسوب می شود. کلیدهای تعبیه شده در این مدل ماوس از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با بهره مندی از نرم افزار اختصاصی نوع کارکرد و عملکرد آن ها را بر حسب نوع بازی که انجام می دهید تغییر دهید! در ضمن علاوه بر عملکرد کلیدها قادر خواهید بود نوع نورپردازی را بر حسب سلیقه شخصی خود تغییر داده و یا نورپردازی را با دیگر دستگاه های ایسوس همگام سازی کنید.

ASUS به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless از سنسور اپتیکال گیمینگ بهره برده است. این سنسور از نوع PAW3335 ساخت برند PixArt بوده که از نرخ نمونه برداری برابر با 1000 هرتز برخوردار است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس ایسوس دقتی از 100 تا 1600dpi را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! شرکت ASUS به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس از سوئیچ Omron D2FC-F-K استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 50 میلیون کلیک باشد! این مدل ماوس با توجه به برخورداری از قابلیت تعویض سوئیچ این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت خرابی سوئیچ های موجود اقدام به تعویض آن ها کرده و میزان عمر ماوس را تا حد زیادی بالا ببرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ماوس گیمینگ بی سیم ROG Strix Impact II Wireless ایسوس از دیگر امکاناتی همچون پایه های تفلونی (PTFE) نیز بهره مند است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن اشاره کرد.

منبع: rtings