ایسوس با معرفی مدل ROG Ranger 2، خانوادۀ کیبوردهای خود را توسعه داده است. این کیبورد از نوع مکانیکال و با سیم است و به عنوان جانشین نسخۀ بی سیم آن معرفی شده است. کیبورد جدید ایسوس به ویژگی های رده بالا و پیشرفته ای مجهز است و با یک برچسب قیمت رقابتی به بازار آمده است. از این جهت می توان آن را یک گزینه جذاب و مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان دانست. برای شما آشنایی بیشتر با کیبورد مکانیکال ایسوس ROG Ranger 2 با ما تا انتهای متن همراه باشید.

مشخصات کیبورد با سیم ایسوس ROG Ranger 2

مشخصات کلیدی کیبورد با سیم ایسوس ASUS ROG Ranger 2

در قسمت کف بدنۀ کیبورد باز طراحی شدۀ ROG Ranger 2 از یک فوم جاذب صدا استفاده شده است که باعث می شود تا سروصدای ایجاد شده از فشردن کلیدها به حداقل میزان ممکن برسد و لرزش کیبورد از بین برود. این ویژگی به خصوص در محیط هایی که در آنها رعایت سکوت ضروری است، کاربرد بالایی دارد و باعث می شود تا در هنگام فشار دادن کلیدها حس بهتری داشته باشید.

یکی از ویژگی های قابل توجه کیبورد ایسوس ROG Ranger 2، مجهز بودن به یک سوئیچ چند منظوره است. این سوئیچ علاوه بر اینکه بر جذابیت های ظاهری کیبورد افزوده است، به شما این امکان را می دهد تا تنظیماتی مانند ولوم صدا را سریع تر انجام دهید. همچنین ایسوس یک سری کلید شورت کات اضافی را در این کیبورد به کار برده تا گزینه های بیشتری را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که کابل کیبورد ایسوس ROG Ranger 2 از قابلیت جدا شدن برخوردار است. این ویژگی در هنگام حمل و جابجایی کیبورد به کمک شما خواهد آمد.

مشخصات کیبورد با سیم ایسوس ROG Ranger 2

شما می توانید کیبورد ایسوس ROG Ranger 2 را با سوئیچ های اپتیکال RX یا سوئیچ های مکانیکال NX تهیه کنید. این مورد به نیازهای شما بستگی دارد و اینکه تا چه میزان سرعت و راحتی تایپ برایتان اولویت دارد.

سوئیچ اپتیکال RX به یک لرزش گیر با ساختار X، یک پایه ثابت در چهار گوشه و یک روکش مربعی شکل مجهز است. این نوع طراحی از تکان خوردن روکش پلاستیکی کلیدها جلوگیری می کند و ثبات آنها را افزایش می دهد. سوئیچ RX در نسخه های قرمز و آبی در دسترس است. نسخه قرمز که با نام RX Red نیز شناخته می شود، حالت خطی دارد و از مشخصاتی مانند ارتفاع کلید 1.5 میلی متر و نیروی عملیاتی 45 گرم برخوردار است. اما نسخه آبی یا RX Blue پاسخ دهی سریع تری دارد و نیروی مورد نیاز برای عمل کردن آن بین 30 تا 65 گرم است. اگر در مورد نیروی عملیاتی اطلاعاتی ندارید، باید بگوییم که منظور از این عبارت مقدار فشار یا وزنی است که برای فشرده شدن کلید نیاز است.

مشخصات کیبورد با سیم ایسوس ROG Ranger 2

سوئیچ مکانیکال NX هم در دو نسخۀ سفید و خاکستری عرضه شده است. نسخه سفید سرعت پاسخ دهی کمتری دارد و مشخصات آن شامل نیروی عملیاتی 45 گرم و ارتفاع کلید 3.6 میلی متر می شود. نسخۀ خاکستری نیز از نیروی عملیاتی 40 گرم برخوردار است و ارتفاع کلید آن با نسخه سفید یکسان است.

در مجموع باید گفت که کیبورد ایسوس ROG Ranger 2 به تمام امکانات کافی برای برطرف کردن نیازهای کاربران حرفه ای برخوردار است.

منبع: gizmochina