شرکت ایسوس با تولید محصولات و لوازم جانبی ضروری سیستم های گیمینگ توانسته به بهترین برند در بازارهای جهانی تبدیل شود! در این مقاله با بررسی و معرفی یکی از حرفه ای ترین و بر رقیب ترین ماوس های گیمینگ شرکت ایسوس که با عنوان ROG Spatha X روانه بازارهای جهانی شده است در کنار شما خواهیم بود. این مدل ماوس مجهز به امکانات و ویژگی های متعددی بوده که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی تجربه بی نظیر و هیجان انگیزی داشته باشد! مهندسان شرکت ایسوس با هدف رسیدن به نهایت کاربری و کارایی در ساخت این ماوس از طراحی ارگونومیک استفاده کرده اند. در واقع ایسوس با رفع مشکل و ایراداتی که در ماوس های نسل قبلی وجود داشت اقدام به تولید برترین و بی نقص ترین ماوس کرده است! جهت جذاب کردن ماوس نیز از نورپردازی استفاده شده تا علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ و فراهم کردن جلوه ای زیبا بتواند میزان هیجان کاربر را نیز تا حد زیادی بالا ببرد. سنسور پیشرفته ای نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده شده که با توجه به نوع عملکرد می تواند باعث بالا رفتن میزان سرعت و دقت کاربر شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس بی سیم ایسوس ROG Spatha X

ماوس گیمینگ با ظاهری خفن و گیمرپسند!

ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X به دلیل برخورداری از ظاهری خفن توانسته لقب گیمر پسندترین ماوس را به دست آورد. ایسوس در طراحی این مدل ماوس گیمینگ از 12 کلید مختلف استفاده کرده و با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان به کاربر داده می شود تا بر اساس عملکرد و نوع بازی اقدام به تنظیم عملکرد آن ها کنند! چیدمان کلیدها نیز به صورت 6 کلید در قسمت چپ ماوس (به گونه ای کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند لوگوی سری محصولات ROG ایسوس را تداعی کنند)، کلید چپ و راست، اسکرول، دو کلید کناری و کلید تغییر DPI تعبیه شده است! از ویژگی کلیدهای کناری این ماوس نیز می توان به فیدبک های متفاوت اشاره کرد که هنگام استفاده به راحتی قابل تشخیص خواهند بود! پنل های کناری نیز به صورت طرح دار و زبر طراحی شده تا علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت ماوس قادر به جلوگیری از سر خوردن انگشت هنگام استفاده طولانی باشد! بدنه مستحکم نیز از دیگر ویژگی های ساختاری ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X محسوب شده و با توجه به استحکام بالایی که در اختیار دارد می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! در ضمن جهت شارژ شدن باتری ماوس نیز از یک پایه شارژ مغناطیسی جداگانه استفاده شده که به کاربر این امکان را می دهد تا با قرار دادن ماوس بر روی آن اقدام به شارژ بی سیم (مغناطیسی) باتری آن کنند! ارگونومیک بودن ماوس کامپیوتر نیز باعث می شود تا ماوس به صورت کامل در دستان کاربر قرار گرفته و در نتیجه می توان گفت که میزان تسلط کاربر با افزایش روبرو خواهد شد!

بررسی ماوس بی سیم ایسوس ROG Spatha X

روش های اتصالی و پایه شارژ مغناطیسی!

ASUS در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X از 2 حالت بی سیم (فناوری 2.4 گیگاهرتزی) و سیمی USB 2.0 (Type-C to Type-A) به منظور ارتباط با دستگاه های دیجیتال بهره برده است. با متصل کردن دانگل USB به دستگاه مورد نظر خود می توانید از حالت وایرلس بهره مند شده و با توجه به برخورداری از تکنولوژی 2.4 GHz می توانید به عملکردی با کم ترین تاخیر و یکپارچه دست پیدا کنید. ماوس هایی که از شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده، از استقبال بیشتری نیر برخوردار شده اند! از قابلیت های دانگل می توان به اتصالی بی نقص و امن در میان ماوس و دستگاه های دیگر برای کاربر اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم بی سیم استفاده شده در ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X  ایسوس قابلیت پوشش دادن محدوده بیشتری را در اختیار داشته و می تواند آزادی عمل را برای کاربر به وجود آورد! در ضمن به دلیل قابلیت Plug & Play دانگل موجود این امکان به کاربر داده می شود تا بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص اقدام به استفاده از ماوس کند! لازم به ذکر است که ایسوس به منظور استفاده بی سیم در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X از یک باتری قدرتمند نیز استفاده کرده است. باتری تعبیه شده در این ماوس از نوع لیتیوم پلیمری بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند در حالت غیر فعال بودن نورپردازی تا 67 ساعت شارژدهی را فراهم کند!

اتصال از طریق پورت USB نیز از دیگر روش های اتصالی محسوب می شود. روش سیمی نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم نیاز به شارژ باتری می توانید مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. با استفاده از این روش علاوه بر اتصال با دستگاه مد نظر می توان به شارژ باتری نیز اقدام کرد. از دیگر روش هایی که شرکت ایسوس جهت شارژ باتری تعبیه شده در ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X استفاده کرده می توان به اضافه شدن پایه شارژ اشاره کرد. پایه شارژ اضافه شده در این مدل ماوس از نوع مغناطیسی بوده و با توجه به سکویی که در اختیار دارد می توان با جای دادن ماوس بر روی سکو اقدام به شارژ باتری به صورت بی سیم (مغناطیسی) کرد. طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس پایه شارژ با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد قادر است 12 ساعت شارژدهی را پس از 15 دقیقه شارژ را برای باتری ماوس به وجود آورد.

بررسی ماوس بی سیم ایسوس ROG Spatha X

نورپردازی حرفه ای و سنسور پیشرفته!

از ویژگی هایی که پای ثابت محصولات گیمینگ ASUS بوده و باعث می شود تا کاربر ترغیب به تهیه آن شود می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X نیز از قائله مستثنی نبوده و شرکت ایسوس در ساخت آن از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. از ویژگی های نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس می توان به تکنولوژی ASUS Aura SYNC، قابلیت شخصی سازی و افکت های متنوع نورپردازی اشاره کرد. با توجه به قابلیت تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! قابلیت شخصی سازی و انتخاب نوع نورپردازی نیز کار دشواری نبوده و با بهره مندی از نرم افزار اختصاصی شرکت ASUS می توانید به این قابلیت دست پیدا کنید. نرم افزار انحصاری Armoury Crate ابزار جدیدی است که شرکت ایسوس به همراه ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X عرضه شده است. شرکت ایسوس این نرم افزار را به منظور کنترل سخت افزارهای گیمینگ برند خود عرضه کرده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به کنترل و شخصی سازی نورپردازی قطعاتی که از ویژگی Aura Sync پشتیبانی می کنند کنید! از دیگر قابلیت های این نرم افزار نیز می توان به امکان مورد بررسی قرار دادن اطلاعات ماوس اشاره کرد!

ASUS به منظور بالا بردن دقت و بهره مندی از عملکردی دقیق و بی نقص در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X از سنسور اپتیکال بهره برده است. این سنسور دارای نرخ نمونه برداری برابر با 1000 هرتز (در حالت بی سیم) برخوردار است. سنسور استفاده شده موجب می شود تا این مدل از ماوس ایسوس دقتی تا 19000dpi را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع سنسور نیز می توان به افزایش سرعت عمل کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی و ارائه عملکردی بی نقص و دقیق اشاره کرد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! در آخر باید به نکته اشاره کرد که ماوس گیمینگ بی سیم ROG Spatha X ایسوس از دیگر ویژگی هایی همچون شتاب 50G، سرعت ردگیری برابر با 400 ips، سوئیچ هایی از نوع ROG Micro (با طول عمری برابر با 70 میلیون کلیک)، ابعاد 89x137x45 میلی متری و وزن 168 گرمی برخوردار است!

منبع: rtings