شرکت ایسوس به دلیل تولید جذاب ترین و باکیفیت ترین محصولات تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازارهای جهانی شده است. در این مقاله با بررسی یکی دیگر از محصولات جذاب و رده بالای شرکت ایسوس که با عنوان ماوس گیمینگ ROG Spatha عرضه شده است در کنار شما خواهیم بود. این مدل ماوس یکی از جذاب ترین محصولات تولیدی شرکت ایسوس محسوب شده و می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای کاربرانی باشد که به دنبال بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ خود هستند. کلیدهای متعددی در ساخت این مدل ماوس استفاده شده که با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارند می توانند کاربردی طبق سلیقه شخصی و راحتی کاربر داشته باشند. اسکرول این مدل ماوس گیمینگ ایسوس نیز برخلاف ماوس های رایج از پیمایش سریعی برخوردار بوده و می تواند در هنگام تعویض اسلحه سریع ترین حالت را برای کاربر به وجود آورد. طراحان با اضافه کردن روکش ضد تعریق نیز توانسته اند شرایط استفاده طولانی مدت از ماوس را فراهم کنند. در ضمن یک ایستگاه شارژ (داک) نیز در کنار ماوس عرضه شده تا کاربر هنگام اتمام شارژ باتری اقدام به شارژ کند و بتواند از آن به عنوان پل ارتباطی بین سیستم کامپیوتری و ماوس نیز استفاده کند. قابلیت برقراری ارتباط با 2 روش مختلف نیز از دیگر ویژگی های ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس گیمینگ شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس

جذاب و خفن ماوس گیمینگ asus rog spatha!

از مثبت ترین ویژگی هایی که شرکت ASUS در ساخت ماوس گیمینگ ROG Spatha مورد استفاده قرار داده است می توان به طراحی ارگونومیک و جذاب آن اشاره کرد. طراحی ارگونومیک باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده از ماوس احساس راحتی و تسلط بیشتری داشته باشد. طراحی جذاب که شامل لوگوی سری محصولات ROG و کناره های ماوس می شود نیز باعث شده تا این مدل ماوس با استقبال زیادی روبرو شود. از دیگر ویژگی هایی که باعث تسلط بیشتر کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی می شود نیز می توان به وزن مناسب اشاره کرد. در ضمن ابعاد مناسب 89x137x45 میلی متری این مدل ماوس نیز از دیگر ویژگی هایی است که باعث بالا رفتن میزان تسلط کاربر خواهد شد. جهت برقراری ارتباط نیز از 2 روش متعدد که شامل کابل USB و سیستم بی سیم 2.4 گیگاهرتز که به وسیله ایستگاه شارژ (داک) استفاده شده است. طراحان شرکت ASUS جهت بالا بردن میزان جذابیت ماوس گیمینگ ROG Spatha از نورپردازی حرفه ای بر روی اسکرول، کناره و لوگوی حک شده در قسمت انتهای ماوس استفاده کرده اند! بدنه باکیفیت ساخته شده از جنس پلاستیک مرغوب نیز می تواند از ویژگی های این مدل ماوس محسوب شود که موجب بالا رفتن میزان مقاومت آن در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع خواهد شد! در ضمن جهت جلوگیری از تعریق دستان کاربر نیز از روکش های ضد تعریق استفاده شده تا کاربر در هنگام استفاده طولانی مدت با هیچ چالشی روبرو نشود.

ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس

ماوس گیمینگ ایسوس مدل rog spatha با سوئیچ های Omron و نورپردازی حرفه ای!

شرکت ASUS به منظور بالا بردن عمر کلیک های تعبیه شده در ماوس گیمینگ ROG Spatha از سوئیچ Omron استفاده کرده است. این ویژگی باعث شده تا عمر مفید کلیک های تعبیه شده در چپ و راست ماوس حداقل 20 میلیون کلیک باشد! از ویژگی های مثبت دیگری که ایسوس در ساخت این مدل ماوس استفاده شده نیز می توان به بهره مندی از 12 عدد کلید باکیفیت اشاره کرد. کلیدهای استفاده شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند می توانند مدت زمان زیادی کاربرد داشته باشند. تعداد بالای کلیدهای تعبیه شده باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از عملکردی بهتر برخوردار شده و همیشه یک قدم جلوتر از دشمنان قرار بگیرند. حسگر بی نظیر یکی دیگر از قابلیت هایی است که شرکت ASUS در ساخت ماوس گیمینگ ROG Spatha بهره برده است. حسگر استفاده شده در این مدل ماوس از نوع لیزری بوده و با توجه به قابلیت های متعددی که در اختیار دارد باعث شده تا ماوس حرکات بدون نقص را هنگام انجام بازی های ویدئویی فراهم کند. از دیگر ویژگی های این نوع حسگر می توان به جلوگیری از حرکات لغزشی که به صورت ناخواسته به وجود می آید اشاره کرد. این ویژگی ها می تواند میزان تسلط کاربر به ماوس را تا چندین برابر افزایش دهد! این مدل ماوس با بهره مندی از این نوع حسگر می تواند دقتی تا 8200DPI داشته باشد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد! در ضمن با توجه به شتاب مناسبی که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! این شرکت جهت حذف و از بین بردن لگ هنگام انجام بازی های ویدئویی از نرخ نمونه برداری 2000HZ استفاده کرده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان ممکن اجرا شوند!

از ویژگی هایی که پای ثابت محصولات گیمینگ بوده و باعث می شود تا کاربر ترغیب به تهیه آن شود می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. ماوس گیمینگ ROG Spatha نیز از این قائله مستثنی نبوده و شرکت ایسوس در ساخت آن از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. از ویژگی های نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس می توان به تکنولوژی ASUS Aura SYNC، قابلیت شخصی سازی و افکت های متنوع نورپردازی اشاره کرد. این ماوس با توجه به قابلیت تنظیم به صورت شخصی نیز می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! قابلیت شخصی سازی و انتخاب نوع نورپردازی نیز کار دشواری نبوده و با بهره مندی از نرم افزار اختصاصی شرکت ASUS می توانید به این قابلیت دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که نرم افزار اختصاصی ایسوس با عنوان ROG Armoury طراحی شده است. شرکت ایسوس این نرم افزار را علاوه بر نورپردازی، به منظور کنترل عملکرد کلیدهای ماوس نیز عرضه کرده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید به کنترل و شخصی سازی نورپردازی قطعاتی که از ویژگی Aura Sync پشتیبانی می کنند بپردازید! با این ویژگی می توان گفت که کاربر قادر به همگام سازی نورپردازی ماوس با دیگر محصولات ایسوس خواهد بود.

ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس

ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس با ایستگاه شارژ جداگانه و پل های ارتباطی!

ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس برخلاف دیگر ماوس های گیمینگ در بازار از یک ایستگاه شارژ جداگانه نیز برخوردار است. کاربر هنگام اتمام شارژ با استفاده از این ایستگاه می تواند بدون چالش و مشکل خاصی اقدام به شارژ باتری تعبیه شده در داخل ماوس کند! از دیگر ویژگی های موجود در این ایستگاه نیز می توان به رابط بی سیم اشاره کرد که می تواند ماوس را به سیستم مد نظر کاربر متصل کند. رابط بی سیم استفاده شده برای برقراری ارتباط از نوع 2.4 گیگاهرتزی بوده و ماوس هایی که از این نوع شبکه بی سیم به منظور برقراری ارتباط استفاده می کنند به دلیل راحتی استفاده باعث شده تا از استقبال بیشتری برخوردار شوند! لازم به ذکر است که سیستم بی سیم استفاده شده در ماوس گیمینگ ROG Spatha قابلیت پوشش دادن محدوده بیشتری را در اختیار دارد! از دیگر پل های ارتباطی این مدل ماوس نیز می توان به روش سیمی اشاره کرد. این روش با استفاده از پورت USB امکان پذیر شده و با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل ماوس با توجه به برخورداری از قابلیت تعویض سوئیچ این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت خرابی سوئیچ های موجود اقدام به تعویض آن ها کرده و میزان عمر ماوس را تا حد زیادی بالا ببرد.

منبع: trustedreviews