از بهترین و حرفه ای ترین ماوس های گیمینگ که می تواند لذت انجام بازی و عملکردی بی نظیر را برای گیمرهای حرفه ای به وجود بیاورد می توان به مدل ROG Gladius III اشاره کرد که توسط شرکت ASUS طراحی و ساخته شده است. ایسوس در ساخت این مدل ماوس گیمینگ از حالت های ارتباطی متعدد استفاده کرده تا کاربران مشکلی بابت برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر خود نداشته باشند. جهت رسیدن به تاخیر ناچیز و دقت بالا نیز از سنسور اپتیکال پیشرفته استفاده شده تا دقت ماوس به 26000 DPI برسد! طراحی ارگونومیک و حرفه ای نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل ماوس محسوب شده تا با قرارگیری راحت در دست، تسلط بیشتری نسیب کاربران شود! سوئیچ استفاده شده در ROG Gladius III از نوع مکانیکال بوده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند استفاده طولانی مدت از ماوس را فراهم کند! جهت زیباسازی ماوس و ایجاد هیجان در کاربر از نورپردازی در 2 نقطه مختلف ماوس استفاده شده است. با وجود کفی تفلونی نیز می توان گفت که مشکلی بابت حرکت ماوس در سوح مختلف را نخواهید داشت. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III RGB ایسوس

طراحی و ساخت ماوس گیمینگ!

از مهم ترین ویژگی هایی که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III مورد استفاده قرار داده است می توان به کفی های پیشرفته و کاربردی اشاره کرد. کفی های تعبیه شده در این مدل ماوس از نوع PTFE (تفلونی) بوده تا کاربران علاوه بر افزایش تسلط، برای استفاده از آن بر روی سطوح مختلف نیز با هیچ گونه مشکل و دردسری روبرو نشوند! از دیگر ویژگی های ساختاری که به منظور افزایش تسلط و حرکت روان ماوس استفاده شده نیز می توان به وزن سبک 79 گرمی (30 درصد سبک تر از مدل قبلی) اشاره کرد. با تعبیه لوگوی سری محصولات ROG در قسمت انتهایی ماوس توانسته اند شکل جذاب تری به ماس اضافه کنند. نورپردازی نیز از دیگر ویژگی هایی است که جهت زیباسازی ماوس در چند نقطه مختلف (اسکرول، بدنه کناری و زیر لوگوی ROG) اضافه شده است. با قابلیت تنظیم نورپردازی می توانید نسبت به سلیقه خود اقدام به شخصی سازی آن کنید! بدنه مقاوم و مستحکم که از متریال های باکیفیت تشکیل شده نیز از دیگر ویژگی های مهم ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III محسوب می شود. بدنه مستحکم باعث می شود تا ماوس در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! در ضمن این مدل ماوس گیمینگ ایسوس در ابعاد مناسب 123x68x44 میلی متر و رنگ مشکی ساخته شده که می تواند برای بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ بهترین و مناسب ترین گزینه باشد!

ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III RGB ایسوس

سنسور پیشرفته و روش های مختلف اتصال!

شرکت ایسوس جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III از 2 روش بی سیم (فناوری 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث LE 5.2) و 1 روش سیمی (USB) برای متصل شدن بهره برده است. روش بی سیم تعبیه شده در این مدل از ماوس را می توانید به کمک دانگل USB بی سیم و فناوری بلوتوث راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! از ویژگی های ارتباط بی سیم این مدل ماوس می توان به فرکانس 2.4 گیگاهرتزی اشاره کرد. این روش با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی 36 ساعته را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. برقراری اتصال از طریق بلوتوث نیز به دلیل مصرف بهتر باتری و عدم نیاز به دانگل جهت متصل شدن به همراه تاخیر خیلی اندکی که در اختیار دارد می تواند کاربر را تا حد زیادی راضی نگه دارد. در ضمن با استفاده از این روش می توانید به دستگاه های بیشتری متصل شوید! لازم به ذکر است که این روش با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی 85 ساعته و امکان متصل شدن همزمان به 3 دستگاه مختلف را برای شما به ارمغان بیاورد. متصل شدن به صورت سیمی از دیگر روش هایی است که شرکت ایسوس در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم نیاز به شارژ باتری می توانید مدت زمان زیادی از این ماوس استفاده کنید. در ضمن طول کابل استفاده شده برای این مدل ماوس نیز برابر با 2 متر بوده و می تواند آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III RGB ایسوس

برای فعال سازی این روش کار دشواری پیش رو نداشته و تنها با متصل کردن کابل USB Type-C می توانید اقدام به راه اندازی آن کنید. لازم به ذکر است که با متصل شدن کابل ماوس به دستگاه مد نظر، باتری تعبیه شده نیز به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. در ضمن دقت و سرعت ماوس در هر دو روش ثابت مانده تا کاربر بدون نگرانی به انجام بازی های ویدئویی خود بپردازد. شرکت ایسوس به منظور بالا بردن دقت و سرعت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III از حسگر فوق العاده اپتیکال بهره برده است. حسگر استفاده شده در این مدل ماوس با توجه به قابلیت هایی که در اختیار دارد لقب یکی از بهترین حسگرهای بازار را نیز یدک می کشد. این مدل ماوس با بهره مندی از این نوع حسگر می تواند دقتی تا 26000DPI و سرعتی برابر با 400IPS داشته باشد. این ویژگی به بازیکن این امکان را می دهد که بتواند بهترین و لذت بخش ترین لحظات خود را در هنگام انجام بازی های ویدئویی را به دست آورد!

مجهز به سوکت انحصاری و سوئیچ های جدید!

شرکت ایسوس با هدف خاص کردن ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III از ویژگی های جدید و مدرن در ساخت آن استفاده کرده است. از نمونه ویژگی های خاص استفاده شده در این مدل ماوس می توان به سوکت Push-Fit Switch Socker II اشاره کرد. این سوکت برای نخستین بار بر روی ماوس استفاده شده است. این سوکت با هدف تعویض راحت سوئیچ های 3-Pin Mechanical و میکرو سوئیچ های 5-pin Omron اضافه شده و این امکان را به کاربران می دهد تا بر اساس نوع بازی و راحتی خود اقدام به جاگذاری یکی از آن ها کنند. از دیگر ویژگی هایی مهمی که این نوع سوکت در اختیار کاربر قرار می دهد نیز می توان به کاهش میزان لرزش سوئیچ و امکان پذیری کلیک های مکرر و صحیح اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III از نوع میکرو بوده و با توجه به بهره مندی از اتصال الکتریکی با روکش طلا می تواند دوام و استحکام بالایی را برای کاربر به ارمغان بیاورد! طبق اعلام سایت اصلی شرکت ایسوس سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس از عمری برابر با 70 میلیون کلیک برخوردار بوده و می تواند برای استفاده گیمرهای حرفه ای بهترین و مناسب ترین گزینه باشد!

ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III RGB ایسوس

از امکانات و قابلیت های مهم دیگری که شرکت ایسوس در ساخت ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III بهره برده می توان به برخورداری از حافظه آنبرد اشاره کرد. این مدل ماوس با بهره مندی از این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند پس از انجام تنظیمات شخصی (حساسیت سنسور، کلیدهای میانبر، نورپردازی و ...) اقدام به ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل جداگانه کند! در ضمن این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره عملکرد کلیدهای ماوس نشود. طراحان خوش ذوق شرکت ASUS جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی ها تفلونی (پوشش 100 درصدی PTFE) استفاده کرده اند. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ماوس گیمینگ بی سیم ROG Gladius III دارای نورپردازی از نوع ROG Aura RGB و نرم افزار اختصاصی Armoury Crate (جهت تنظیم عملکرد کلیدها، نورپردازی و ...) برخوردار است!

منبع: tomshardware