از مجهزترین و جذاب ترین هدست های حال حاضر می توان به هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 اشاره کرد که به منظور همراهی گیمرهای حرفه ای طراحی شده است! این مدل هدست به دست مهندسان و طراحان شرکت ایسوس ساخته شده و با توجه به قابلیت هایی متعددی که در اختیار دارد قادر است روند بازی را برای همه گیمرها راحت تر کند! ایسوس جهت پخش ریزترین صداهای موجود در گیم پلی بازی ها از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله استفاده کرده و با وجود درایورهای 50 میلی متری از نوع Essence که توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده نیز قادر است صداها را با واقعی ترین حالت خود پخش کند! جهت مکالمه نیز از میکروفون های مخفی استفاده شده که از قابلیت حذف نویز برخوردار هستند. این نوع میکروفون موجب می شود تا صدای کاربر با بهترین حالت ممکن به طرف مقابل انتقال یابد! به منظور راحت تر کردن تنظیم های مهم هدست از کلیدهای کنترلی استفاده شده تا کاربر بدون انجام حرکات اضافی و حواس پرتی به تنظیم هدست بپردازد. جذابیت بیش از حد نیز از دیگر ویژگی های این مدل هدست محسوب شده که شامل طراحی شیک و نورپردازی حرفه ای با قابلیت های فراوان می شود! لازم به ذکر است که با توجه به رابط سیمی نیز این امکان به کاربر داده می شود تا بدون دردسر خاصی برای ارتباط با دستگاه های مد نظر خود اقدام کند. در ادامه مطلب به بررسی های بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 500

مجهز به درایورهای اختصاصی ایسوس و فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله!

شرکت ASUS در ساخت هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 از درایورهای 50 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 50 میلی متری این مدل هدست باعث می شود تا شما هنگام انجام بازی های ویدئویی مختلف از صدایی شفاف تر و باکیفیت تری بهره مند شوید. در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته و اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! درایور استفاده شده در این مدل هدست از نوع ASUS Essence بوده و با توجه به قابلیت های کاربردی که در اختیار دارد قادر است صدای تولید شده را علاوه بر تفکیک صدا در انواع فرکانس ها (بالا، متوسط و پایین) می تواند موجب پایین آمدن تداخل بین دامنه های فرکانس شود! در نتیجه این ویژگی می تواند صدایی با بالاترین وضوح را به ارمغان بیاورد! در ضمن درایورهای این مدل هدست از امپدانس 32 اهم برخوردار است. این ویژگی نیز باعث می شود تا صداهای تولید شده در هدست از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت بالا و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 40 هزار هرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! مهندسان و طراحان شرکت ایسوس جهت هیجان و لذت بیشتر گیمرهای حرفه ای نیز از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله استفاده کرده اند. با این قابلیت می توان گفت که قادر خواهید بود به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA V و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید.

 

بررسی هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 500

مبدل دیجیتال و راه ارتباطی!

مبدل دیجیتال به آنالوگ و یا همان مبدل DAC از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست ROG Fusion II 500 محسوب می شود. این مبدل از نوع ESS 9280 بوده و از فناوری QUAD DAC بهره مند شده است. این فناوری وظیفه پردازش صدا بدون افت کیفیت و نقص را بر عهده دارد. از دیگر وظیفه های مبدل استفاده شده (مبدل های 4 گانه) در هدست ROG Fusion II 500 ایسوس می توان به پردازش بخش هایی از طیف فرکانس صدا (فرکانس پایین، فرکانس متوسط، فرکانس بالا و فرکانس فوق بالا) اشاره کرد. با ترکیب شدن فرکانس های صدا با یکدیگر شاهد پخش صدای 130 دسی بل خواهیم بود! در نتیجه می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی قادر به شنیدن ریزترین و جزئی ترین صداها با شفافیت و وضوح بالا خواهد بود. از دیگر قابلیت ها و امکانات مثبت و مهم استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 ایسوس می توان به SNR (نسبت سیگنال به نویز) اشاره کرد. با بالا بودن میزان SNR در هدست نیز این امکان را خواهید داشت تا فاصله، محل قدمها و شلیک های دشمنان را تشخیص داده و اقدام به نابودسازی آن ها کنید!

ایسوس جهت برقراری ارتباط هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 از کانکتورهای متعدد (Jack 3.5mm, USB-C, USB-A) استفاده کرده است. با توجه به بهره مندی از کانکتورهای ذکر شده می توان گفت که کاربر قادر به برقراری ارتباط بی دردسر با دستگاه های مختلف همچون انواع کنسول (پلی استیشن 5 و 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و نینتندو سوئیچ)، گوشی های همراه، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و مک بوده و باتوجه به طول مناسب نیز می تواند آزادای عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. نورپردازی نیز یکی دیگر از مثبت ترین ویژگی های استفاده شده در هدست گیمینگ ایسوس ROG Fusion II 500 محسوب می شود. نورپردازی استفاده شده در این مدل هدست از نوع Aura RGB بوده و از قابلیت سازگاری با انواع پلتفرم به همراه پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ و چندین افکت (Static, Breathing, Strobing, Music, Color Cycle, Rainbow) برخوردار است.

 

بررسی هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 500

میکروفون های هوشمند و نرم افزار اختصاصی!

میکروفون های باکیفیت و حساس یکی دیکر از امکانات استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 500 ایسوس محسوب می شود. ASUS در طراحی این مدل هدست خود از میکروفون های حساس و مخفی در این مدل هدست استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون های تعبیه شده تعبیه شده در این مدل هدست می توان به فناوری حذف نویز، حساسیتی برابر با -37 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 هزار هرتز اشاره کرد. حساسیت -37 دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. قابلیت حذف صداهای اضافی محیط نیز باعث می شود تا صدای شما به صورت شفاف و بدون صدای اضافی به طرف مقابل انتقال یابد. در ضمن قابلیت حذف سر و صدای پس زمینه با کمک هوش مصنوعی انجام می پذیرد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت دریافت صدا از تمام جهات (الگوی قطبی Omnidirectional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند!

بررسی هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 500

شرکت ایسوس جهت دسترسی به تنظیمات کلی هدست و قابلیت شخصی سازی نورپردازی استفاده شده در هدست های خود از نرم افزار اختصاصی (Armoury Crate) استفاده کرده است! این نرم افزار را می توان یکی از جدیدترین ابزارهایی دانست که به منظور کنترل کردن محصولات گیمینگ به صورت متمرکز و تنظیم راحت سیستم طراحی شده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده و یا نورپردازی موجود در دیگر دستگاه های سازگار را با یکدیگر همگام سازی کنید. همگام سازی نیز به شما این امکان را می دهد تا نورپردازی سیستم گیمینگ شما از روشنایی یکپارچه برخوردار شوند! در ضمن جهت تنظیمات دستی کارکرد هدست نیز از کلیدهای کنترلی مختلف بر روی کاپ هدست استفاده کرده است! کلیدهای استفاده شده بر روی کاپ راست هدست شامل کلید سوئیچ پلتفرم (کامپیوتر و کنسول) و کلید چرخشی که به کاربر این امکان داده می شود تا با چرخاندن آن به اولویت بندی چت های صوتی درون بازی و چت های صوتی با هم تیمی های خود دسترسی داشته باشند! کلیدهای استفاده شده بر روی کاپ چپ هدست نیز شامل کلید قطع و وصل میکروفون، کلید چرخشی جهت تنظیم میزان صدا و فعال سازی فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله می شود. در آخر باید به این نکات اشاره کنیم که هدست بازی ROG Fusion II 500 ایسوس از دیگر ویژگی هایی همچون طراحی جذاب و سبک (وزن 310 گرمی، کاپ های کاملا ارگونومیک، بالشتک های مختلف) می شود. لازم به ذکر است که ایسوس از 2 نوع بالشتک در طراحی این مدل هدست استفاده کرده که شامل بالشتک های هیبریدی ساخته شده از پارچه های ضخیم با قابلیت ایجاد فضای تنفس برای گوش های کاربر و بالشتک های 100 درصد چرمی می شود که از قابلیت هایی همچون عایق صوتی بی نظیر و راحتی فوق العاده برخوردار هستند!

منبع: asus