از نمونه محصولات تولیدی رده بالای ایسوس که می تواند رضایت اکثر کاربران را جلب کرده و نیاز آن ها را تا حد زیادی برطرف کند می توان به سری محصولات ROG (Republic of Gamers) اشاره کرد. این سری از محصولات شرکت ایسوس با توجه به برخورداری از قابلیت های متعدد و ویژگی های رده بالا توانسته طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به دست آورد. قطعا پس از استفاده از این سری محصولات شیفته آن شده و به استفاده از همه محصولات ROG ترغیب خواهید شد. به همین دلیل گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان به بررسی و معرفی انواع محصولات ایسوس سری ROG پرداخته که با مراجعه به بخش اخبار و مقالات سایت اصلی شرکت ایده برتر پارسیان می توانید به همه آن ها دسترسی داشته باشید. در این مقاله نیز به بررسی یکی دیگر از نمونه محصولات سری ROG ایسوس خواهیم پرداخت که با عنوان هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 300 طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل هدست همانند دیگر محصولات شرکت ایسوس مجهز به ویژگی ها و قابلیت های خاص بوده که باعث می شود تا برای انجام بازی های ویدئویی بهترین و ایده آل ترین گزینه باشد! فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله و Hyper-Grounding، درایورهای 50 میلی متری از نوع Asus Essence، حساسیت بسیار بالا، میکروفون حساس مجهز به هوش مصنوعی و ... از ویژگی های مهم و مثبت هدست گیمینگ ASUS ROG Fusion II 300 محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست گیمینگ ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

آشنایی با هدست گیمینگ ایسوس ROG Fusion II 300

مجهز به درایورهای انحصاری و فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله!

مهندسان و طراحان شرکت ایسوس جهت بالا بردن میزان کیفیت صدای پخش شده در هر گوشی از پیشرفته ترین درایورهای ایسوس استفاده کرده اند. درایورهای استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 به صورت انحصاری توسط مهندسان شرکت ایسوس طراحی شده که با عنوان ASUS Essence شناخته شده و قادر است صدای تولید شده را علاوه بر تفکیک صدا در انواع فرکانس ها (بالا، متوسط و بالا) موجب پایین آمدن تداخل بین دامنه های فرکانس شود. این ویژگی می تواند از مهم ترین و مثبت ترین قابلیت استفاده شده در این مدل هدست محسوب شود. در ضمن این مدل هدست با توجه به برخورداری از درایورهای بزرگ تر (50 میلی متری) می تواند کیفیت صدای خروجی را تا حد زیادی بالا ببرد. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 103 دسی بل، فرکانس پاسخ گویی بی نظیر از 20 تا 40 هزار هرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

جهت هیجان و لذت بیشتر گیمرهای حرفه ای نیز در طراحی هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله استفاده کرده است. با این قابلیت می توان گفت که قادر خواهید بود به قابلیت تفکیک صداهای دور و نزدیک دست پیدا کرده و از مکان دقیق دشمنان خود در بازی باخبر شوید! این قابلیت می تواند شما را یک قدم از دشمنان خود جلو انداخته و پیروزی شما را تضمین کند! در واقع این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی همچون COD، God of War، PUBG، GTA V و ... صدای پا و جهت شلیک را شناسایی کرده و به موقعیت هایی که دشمنانتان در آن قرار دارند آگاهی پیدا کرده و نسبت به نابود سازی آن ها اقدام کنید. لازم به ذکر است که مهندسان شرکت ایسوس از فناوری Hyper-Grounding نیز در طراحی هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 استفاده شده است. این فناوری از نمونه فناوری های اختصاصی سری محصولات ایسوس (ROG) محسوب شده تا کاربر هنگام استفاده از این سری محصولات با چالش هایی همچون صداهای اضافی محیطی و صداهای بی کیفیت روبرو نشود! Hyper-Grounding با توجه به برخورداری از طرح چیدمان خاص و PCB چند لایه قادر به برطرف کردن مشکلات رایج هدست ها خواهد بود!

 

آشنایی با هدست گیمینگ ایسوس ROG Fusion II 300

میکروفون پیشرفته و نورپردازی RGB

میکروفون باکیفیت و حساس یکی از امکانات استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 ایسوس محسوب می شود. شرکت ASUS در طراحی این مدل هدست خود از یک میکروفون حساس بر روی گوشی سمت چپ استفاده کرده است. از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست می توان به فناوری حذف نویز، حساسیتی برابر با -37 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 هزار هرتز اشاره کرد. حساسیت -37 دسی بل می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. قابلیت حذف صداهای اضافی محیط نیز باعث می شود تا صدای شما به صورت شفاف و بدون صدای اضافی به طرف مقابل انتقال یابد. در ضمن قابلیت حذف سر و صدای پس زمینه با کمک هوش مصنوعی انجام می پذیرد. از ویژگی های مهم دیگری که در ساخت میکروفون استفاده شده نیز می توان به قابلیت دریافت صدا از تمام جهات (الگوی قطبی Omni-directional) اشاره کرد. این قابلیت با حذف صداهای اضافی محیط می تواند صحبت های کاربر را با دقت بالا منتقل کند!

نورپردازی نیز یکی دیگر از مثبت ترین ویژگی های استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 ایسوس محسوب می شود. نورپردازی استفاده شده در این مدل هدست از نوع Aura RGB بوده و از قابلیت سازگاری با انواع پلتفرم به همراه پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ و چندین افکت (Static, Breathing, Strobing, Music, Color Cycle, Rainbow) برخوردار است. قابلیت شخصی سازی نورپردازی را می توانید از طریق نرم افزار Armoury Crate انجام دهید. این نرم افزار را می توان یکی از جدیدترین ابزارهایی دانست که به منظور کنترل کردن محصولات گیمینگ به صورت متمرکز و تنظیم راحت سیستم طراحی شده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده و یا نورپردازی موجود در دیگر دستگاه های سازگار را با یکدیگر همگام سازی کنید. همگام سازی نیز به شما این امکان را می دهد تا نورپردازی سیستم گیمینگ شما از روشنایی یکپارچه برخوردار شوند!

 

آشنایی با هدست گیمینگ ایسوس ROG Fusion II 300

مبدل دیجیتال به آنالوگ!

مبدل دیجیتال به آنالوگ و یا همان مبدل DAC از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 محسوب می شود. این مبدل از نوع ESS 9280 بوده و از فناوری QUAD DAC بهره مند شده است. این فناوری وظیفه پردازش صدا بدون افت کیفیت و نقص را بر عهده دارد. از دیگر وظیفه های مبدل استفاده شده (مبدل های 4 گانه) در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 ایسوس می توان به پردازش بخش هایی از طیف فرکانس صدا (فرکانس پایین، فرکانس متوسط، فرکانس بالا و فرکانس فوق بالا) اشاره کرد. با ترکیب شدن فرکانس های صدا با یکدیگر شاهد پخش صدای 130 دسی بل خواهیم بود! در نتیجه می توان گفت که کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی قادر به شنیدن ریزترین و جزئی ترین صداها با شفافیت و وضوح بالا خواهد بود. از دیگر قابلیت ها و امکانات مثبت و مهم استفاده شده در هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 ایسوس می توان به SNR (نسبت سیگنال به نویز) اشاره کرد. با بالا بودن میزان SNR در هدست نیز این امکان را خواهید داشت تا فاصله، محل قدمها و شلیک های دشمنان را تشخیص داده و اقدام به نابودسازی آن ها کنید!

آشنایی با هدست گیمینگ ایسوس ROG Fusion II 300

ایسوس جهت برقراری ارتباط هدست گیمینگ ROG Fusion II 300 از کانکتور USB-C استفاده کرده است. با توجه به بهره مندی از این نوع کانکتور می توان گفت که کاربر قادر به برقراری ارتباط بی دردسر با دستگاه های مختلف همچون انواع کنسول (پلی استیشن 5 و 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و نینتندو سوئیچ)، گوشی های همراه، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و مک بوده و باتوجه به طول 2 متری نیز می تواند آزادای عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ایسوس جهت راحتی کاربر از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ هدست استفاده کرده تا جهت تنظیم میزان صدا، قطع/وصل میکروفون و فعال سازی فناوری 7.1 کاناله با هیچ چالشی روبرو نشود.

منبع: asus