مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 از نمونه مادربردهای شرکت ایسوس محسوب می شود که با هدف استفاده اداری، تجاری و کاری طراحی شده است! با استفاده از این مدل مادربرد قادر خواهید بود از توان 100 درصدی نسل 12 پردازنده های اینتل سری Pentium Gold، Core و Celeron بهره مند شوید! از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل مادربرد می توان به راهکارهای هوشمند خروج گرمای ایجاد شده، راهکارهای انتقال برق در موثرترین حالت، شخصی سازی هوشمند و ... اشاره کرد. شرکت ASUS در ساخت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 از سوکت LGA1700 و چیپست H610 استفاده کرده است! از دیگر ویژگی های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد نیز می توان به قابلیت پشتیبانی از 2 ماژول حافظه DDR4 اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بهره مندی از تمام توان پردازنده های نسل 12 با مادربرد PRIME H610M-R D4 ایسوس!

دارای سیستم دیجیتال برق رسانی و قابلیت بهینه سازی مصرف انرژی!

شرکت ایسوس به منظور انتقال پایدار و بی نقص برق به مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 از ماژول VRM استفاده کرده است. ماژول VRM استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع DIGI+ کاملا دیجیتال بوده که به دلیل تنظیم ولتاژ باکیفیت یکی از پرمصرف ترین ماژول ها به حساب می آید. این ماژول با توجه به تحت نظر گرفتن ولتاژ ورودی به صورت لحظه ای قادر است تنظیمات فرکانس و بهینه سازی انرژی را به صورت خودکار تغییر دهد! در ضمن به منظور بهره مندی کاربر از نهایت عملکرد و ثبات کاری نیز از قابلیت تنظیم دستی پردازنده نیز برخوردار است! مهندسان طراح این مدل مادربرد به دلیل بهینه سازی مصرف انرژی به صورت همه جانبه نیز از EPU (Energy Processing Unit) و یا همان واحد پردازش انرژی استفاده کرده اند! EPU با کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی به صورت اتوماتیک امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم کرده و اقدام به ذخیره سازی انرژی با استفاده از حالت Mode Away را برای شما به ارمغان میاورد.

سیستم خنک کنندگی نیز می تواند یکی از امکانات مثبت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 ایسوس محسوب شود! قابلیت سیستم خنک کنندگی را می توانید به وسیله نرم افزار Fan Xpert 2+ و بایوس UEFI کنترل کنید! هدرهای متعدد فن و 3 حسگر نیز در ساخت این سیستم استفاده شده که از قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر برخوردار هستند! قابلیت نظارت بر میزان دمای کارت گرافیک های ASUS از دیگر دسترسی هایی که به لطف Fan Xpert 2+ میسر می شود! این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا از افت عملکرد کارت گرافیک در پردازش های سنگین جلوگیری کنید! هدرهای فن اضافه شده در این مدل مادربرد از قابلیت تشخیص خودکار جریان PWM یا DC برخوردار بوده تا قادر باشند میزان سرعت و صدای ایجاد شده توسط فن ها را مدیریت کنند.

بهره مندی از تمام توان پردازنده های نسل 12 با مادربرد PRIME H610M-R D4 ایسوس!

ارائه عملکرد خیره کننده و قابلیت انتقال سریع داده ها!

ساختار حافظه دو کاناله و قابلیت پشتیبانی از 2 عدد ماژول حافظه رم DDR4 با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت و قابلیت سازگاری با SSD RAID از دیگر ویژگی های مثبتی است که مهندسان شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 استفاده کرده اند! با توجه به سازگاری با NVMe SSD RAID و برخورداری از اسلات های M.2 با نسل چهارم PCIe، این مادربرد قادر است عملکرد خیره کننده ای را برای گیمرهای حرفه ای به ارمغان بیاورد. در ضمن حداکثر فرکانس پشتیبانی شده این مدل مادربرد برابر با 3200 مگاهرتز بوده و حداقل فرکانسی که توسط اسلات های DDR4 پشتیبانی می شود نیز برابر با 2133 مگاهرتز است!

فرم فاکتور mic-ATX و ابعاد 226x193 میلی متری که این مادربرد در اختیار دارد به شما این امکان را می دهد تا برای نصب بر روی انواع کیس های رایج با هیچ چالشی روبرو نشوید! پشتیبانی از فناوری X.M.P و فناوری Optimem II را نیز می توان یکی از ویژگی های مثبت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 محسوب کرد. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. فناوری Optimem II این ویژگی به منظور ترسیم نقشه های سیگنال حافظه در لایه های مختلف PCB اضافه شده است. در ضمن شرکت ASUS در طراحی و ساخت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 از چیپست B610 شرکت اینتل بهره برده است. چیپست استفاده شده در این مدل از مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1700 بوده تا به شما این امکان را بدهد تا بتوانید از پردازنده های نسل 12 اینتل بر روی سیستم خود استفاده کنید.

بهره مندی از تمام توان پردازنده های نسل 12 با مادربرد PRIME H610M-R D4 ایسوس!

بهره مندی از پورت ها و هدرهای متنوع!

ASUS جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 2 عدد پورت PS/2 (جهت متصل کردن ماوس و کیبورد)، پورت تصویر D-Sub (VGA)، پورت تصویر DVI، پورت تصویر HDMI، 2 عدد پورت USB 2.0، 2 عدد پورت USB 3.0 و 3 عدد پورت 3.5 میلی متری (خروجی صدا) می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 4 عدد هدر USB 2.0 و 2 عدد هدر USB 3.0،  می شود. از دیگر ویژگی های استفاده شده در مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 1Gb Ethernet ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پر سرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارت صدا نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از مادربرد بوده که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صدایی با بالاترین کیفیت را به دست آورید. کارت صدا استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع HD Audio CODEC ساخت شرکت Realtek بوده و می تواند صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به ارمغان می آورد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد مدل PRIME H610M-R D4 ایسوس از دیگر امکانات و قابلیت هایی همچون ایمنی بالا، فناوری حفاظتی LANGuard (وظیفه پایداری بیشتر سیستم)، نرم افزارهای متعدد (Armoury Crate, Asus Corporate Stable Model, Control Center Express) و قابلیت شخصی سازی و اسمبل آسان به لطف بایوس UEFI برخوردار است!

منبع: asus