PRIME H510M-E را می توان یکی از مادربردهای میان رده شرکت ASUS محسوب کرد. این مدل مادربرد مجهز به چیپست H510 شرکت اینتل بوده که همزمان با یازدهمین نسل از پردازنده های این شرکت معرفی شده بود. مادربردهایی که مجهز به چیپست H510 هستند با توجه به امکانات سخت افزاری و قابلیت هایی که در اختیار دارند می توانند بهترین و مناسب ترین گزینه برای مالتی مدیا و کاربران اداری باشند! از دیگر ویژگی های چیپست استفاده شده در این مدل مادربرد نیز می توان به قابلیت پشتیبانی از رابط PCIe 4.0 و قابلیت سازگاری با نسل دهم و یازدهم پردازنده های اینتل اشاره کرد. تراشه کنترل ماژول تنظیم ولتاژ Digi+، قابلیت کنترل فن های سیستم، قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی، بایوس UEFI، قابلیت نظارت بر سنسورهای دمایی قابل تنظیم، پورت ها و هدرهای متعدد از دیگر ویژگی های مهم مادربرد PRIME H510M-E ایسوس محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد شرکت ASUS خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مادربرد ایسوس مدل PRIME H510M-E، مناسب برای کاربران اداری و مالتی مدیا

قابلیت پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 و بهره مندی از پورت های متنوع!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد PRIME H510M-E ایسوس می توان به برخورداری از 2 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت را دارد. با توجه به بهره مندی از ویژگی یاد شده این امکان را خواهید داشت تا قادر باشید از حافظه های رم که دارای فرکانس های 3200(OC)-2933-2800-2666-2400-2133 هستند بر روی این مادربرد استفاده کنید. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مادربرد مدل Prime H510M-E از چیپست H510 شرکت اینتل بهره برده است. سوکت استفاده شده در این مدل از مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1200 بوده تا به شما این امکان را بدهد تا بتوانید از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل (Core، Celeron، Pentium و Gold) بر روی سیستم خود استفاده کنید.

مادربرد ایسوس مدل PRIME H510M-E، مناسب برای کاربران اداری و مالتی مدیا

شرکت ایسوس جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... از پورت ها و هدرهای متنوعی استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 2 عدد USB 3.2 Gen 1، 2 عدد USB 2.0، 1 عدد HDMI، 3 عدد جک 3.5 میلی متری، 1 عدد D-sub، پورت DisplayPort و 2 عدد PS/2 می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. هدرهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 2 عدد هدر USB 2.0، 1 عدد هدر USB 3.2 Gen 1، 1 عدد هدر فن سی پی یو 4 پین، 1 عدد هدر RGB، 1 عدد کانکتور AFP، یک عدد هدر TPM، یک عدد هدر برق اصلی 24 پین، 1 عدد هدر COM، یک عدد هدر S/PDIF و ... می شود. مادربرد ایسوس مدل Prime H510M-E از پردازنده گرافیکی مجتمع با سی پی یو پشتیبانی می کند و امکان گرفتن خروجی تصویر از طریق پورت های DisplayPort و HDMI با این مادربرد وجود دارد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از پردازنده های نسل 10 و 11 می توانید بوسیله پورت های یاد شده به رزولوشن 4K دست پیدا کنید. در ضمن شرکت ایسوس به منظور نصب هارد دیسک و درایو نوری از 4 عدد کانکتور ساتا 3 بهره برده است. از ویژگی های استفاده شده در مادربرد ایسوس مدل Prime H510M-E می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع I219-V 1Gb Ethernet می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارت صدا نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از مادربرد بوده که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صدایی با بالاترین کیفیت را به دست آورید. کارت صدای استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع ALC897/887 ساخت شرکت Realtek بوده و می تواند همه انتظارات شما را برآورده کند. در ضمن این مدل از کارت صدای استفاده شده قادر است صدای با کیفیت، شفاف، قوی و بدون نویز را برای شما فراهم کند.

مادربرد ایسوس مدل PRIME H510M-E، مناسب برای کاربران اداری و مالتی مدیا

مجهز به فناوری های کاربردی!

شرکت ایسوس به منظور کاهش میزان مصرف انرژی مادربرد ایسوس مدل Prime H510M-E از فناوری EPU بهره برده است. این فناوری با کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی به صورت اتوماتیک امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم کرده و اقدام به ذخیره سازی انرژی با استفاده از حالت Away را برای شما به ارمغان میاورد. این شرکت همچنین به منظور حفاظت از اجزای تشکیل دهنده مادربرد از فناوری حفاظتی LANGuard استفاده کرده است. این فناوری علاوه بر محافظت از اجزای مادربرد و کمک به پایداری اتصال سیستم به شبکه، از قابلیت مقاوم سازی درگاه LAN در مقابل نوسان ولتاژ نیز برخوردار است. از ویژگی های مدار تغذیه اضافه شده در این مدل مادربرد می توان به تامین انرژی مورد نیاز پردازنده های سرسخت INTEL اشاره کرد. از دیگر ویژگی های سیستم برق رسانی این مدل مادربرد نیز می توان به ماژول تنظیم ولتاژ از نوع DIGI+ اشاره کرد. ماژول DIGI+ به دلیل تنظیم ولتاژ باکیفیت یکی از پرمصرف ترین ماژول ها به حساب می آید. این ماژول با توجه به تحت نظر گرفتن ولتاژ ورودی به صورت لحظه ای قادر است تنظیمات فرکانس و بهینه سازی انرژی را به صورت خودکار تغییر دهد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد ایسوس مدل Prime H510M-E از دیگر امکانات و قابلیت هایی همچون بایوس UEFI (در اختیار کاربر قرار دادن تنظیم، اصلاح و شخصی سازی سیستم و برخورداری از گزینه های ساده و هوشمند همچون EZ Mode و Advanced Mode)، 1 عدد کانکتور M.2 از نوع Key M، 1 عدد اسلات Pci Express x16 (جهت نصب کارت گرافیک) و 2 عدد اسلات Pci Express x1 (جهت توسعه) برخوردار است. طراحان شرکت ایسوس در ساخت مادربرد ایسوس مدل Prime H510M-E از مدار تغذیه مناسب استفاده کرده اند.

منبع: asus