یک پروژکتور سبک و قابل حمل به شما این امکان را می دهد تا در هر لحظه ای از طول روز و در هر مکانی که حضور دارید، محتوای دلخواه خودتان را در سایز بزرگ به نمایش بگذارید. این دسته از پروژکتورها در سناریوهای مختلفی قابل استفاده هستند و هم برای مصارف کاری و هم شخصی می توان از آنها استفاده کرد. ویدئو پروژکتور ایسوس P1 یکی از همین مدل ها است که با اندازه یک کف دست و وزن فقط 400 گرم عرضه شده است! شما می توانید این پروژکتور را همانند یک گوشی موبایل یا تبلت با خود حمل کنید و در تمام طول روز آن را به همراه داشته باشید! بیایید با مشخصات این پروژکتور کوچک اما کارآمد بیشتر آشنا شویم.

ویدئو پروژکتور ایسوس P1

کیفیت تصویر HD

ویدئو پروژکتور ایسوس P1 قادر است تا انواع محتوا (شامل متن، عکس و ویدئو) را با رزولوشن HD (1280x800) به نمایش بگذارد. این پروژکتور کیفیت اولیه تصویر را در هنگام انتقال از دستگاه منبع پخش به طور کامل حفظ می کند؛ به طوری که حس تماشای تصویر بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر به شما دست می دهد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که شدت روشنایی ویدئو پروژکتور Asus P1 برابر با 200 لومن اعلام شده است. پس بهتر است تا از آن در محیط های کم نور تر استفاده کنید.

منبع نور LED با طول عمر عالی

یکی از مزایای خرید پروژکتور ایسوس P1، مجهز بودن آن به منبع نور LED است. به طور کلی منبع نور LED نسبت به لامپ های رایج و حتی لیزر طول عمر بالاتری دارد و دوره سرویس آن طولانی تر است. در همین راستا ایسوس اعلام کرده است که منبع نوری پروژکتور P1 تا 30000 ساعت به عملکرد بدون نقص خود ادامه می دهد. این ویژگی هزینه های جانبی این دستگاه را عملاً به صفر رسانده است. مطابق با ادعای ایسوس، اگر روزانه 4 ساعت از این پروژکتور استفاده کنید، تا 20 سال نیازی به صرف هزینه برای سرویس منبع نوری آن پیدا نخواهید کرد!

ویدئو پروژکتور ایسوس P1

آماده به کار شدن فقط در عرض 5 ثانیه

ویدئو پروژکتور ایسوس مدل P1 برای گرم شدن فقط به 5 ثانیه زمان نیاز دارد! پس تقریباً بلافاصله پس از زدن دکمه پاور این پروژکتور می توانید از تصاویر آن بهره مند شوید و دیگر خبری از انتظارهای طولانی مدت برای گرم شدن دستگاه نخواهد بود. همچنین ویدئو پروژکتور ایسوس P1 به صورت آنی خاموش می شود و نیازی به زمان سرد شدن ندارد.

تصحیح حالت ذوزنقه ای به صورت اتوماتیک

ویدیو پروژکتور ایسوس P1 توانایی تشخیص حالت ذوزنقه ای تصویر در راستای عمودی را دارد و این حالت را به طور اتوماتیک تصحیح می کند. در نتیجه بدون هیچ گونه زحمتی می توانید از یک قاب تصویر مستطیلی و تنظیم شده بهره مند شوید.

تصویر بزرگ از فاصله کوتاه

نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور ایسوس P1 برابر با 1.16:1 اعلام شده است. پس می توان این پروژکتور را در دسته مدل های Short Throw یا برد کوتاه جای داد. ویژگی این دسته از پروژکتورها این است که می توانند از فاصله ای کم نسبت به پرده نمایش، تصاویری بزرگ را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور ایسوس P1 قادر است تا از فاصله فقط 1 متری، سایز تصویر 40 اینچ را ارائه دهد. همچنین از فاصله 3 متری می توانید با آن به سایز تصویر 120 اینچ دست پیدا کنید.

ویدئو پروژکتور ایسوس P1

فوق العاده باریک و سبک

شاید برایتان جالب باشد که ویدئو پروژکتور Asus P1 تنها 3.3 سانتی متر ضخامت دارد و وزن آن در حدود 415 گرم است! ابعاد این پروژکتور تقریباً مشابه با یک کیف CD است و شما می توانید آن را به سادگی هر چه تمام تر با خود در تمام طول روز به همراه داشته باشید. البته به دلیل ابعاد کوچک، پورت های ویدئو پروژکتور ایسوس P1 فقط به دو پورت VGA و کامپوزیت محدود شده است. عدم مجهز بودن به پورت HDMI یک نقطه ضعف بزرگ برای این مدل به شمار می آید.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور ایسوس P1 با آداپتور برق اغلب لپ تاپ های ایسوس سازگاری دارد و برای استفاده از آن نیازی به حمل آداپتور برق جداگانه نخواهید داشت.

منبع: asus