هر جا در رابطه با بهترین کروم بوک-تبلت (یا کروم بوک جدا شدنی) موجود در بازار خبری منتشر می شود، حتماً از Lenovo Duet هم نامی آورده می شود! این دستگاه که می توان از آن در قالب یک تبلت مجهز به سیستم عامل Chrome OS استفاده کرد، از ابعاد کوچکی بهره می برد و صفحه نمایش آن فقط 10.1 اینچ اندازه دارد. همچنین این کروم بوک دارای قیمت بسیار مناسب (بین 250 تا 300 دلار) است و اپلیکیشن های اندرویدی و آخرین نسخه مرورگر کروم به شکلی کاملاً روان و سریع بر روی آن اجرا می شوند. این موضوعات در کنار هم باعث شده اند که Lenovo Duet به یکی از محبوب ترین کروم بوک های بازار در سال گذشته تبدیل شود. اکنون ایسوس قصد دارد تا با ارائه کروم بوک-تبلت CM3 به رقابت با Lenovo Duet برخیزد!

کروم بوک جدا شدنی ASUS CM3 به قصد رقابت با Lenovo Duet عرضه می شود

کروم بوک ASUS Detachable CM3 کمی از لنوو Duet بزرگتر است و به صفحه نمایش 10.5 اینچی مجهز است. اما نکته قابل توجه در این باره این است که این دو کروم بوک از بسیاری جهات شبیه یکدیگرند: هر دوی این کروم بوک ها دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند. همچنین هر دوی آنها به یک پورت USB-C و یک جک هدفون مجهزند و از کیبورد با کیفیت (pogo pin) بهره می برند. و اینکه هر دوی آنها به باتری قدرتمند با قابلیت شارژدهی به میزان 12 ساعت مجهزند. لازم به ذکر است که در ASUS CM3 از تراشه مدیا تک MTK8183 و در Lenovo Duet از تراشه HelioP60T استفاده شده است.

کاربران می توانند پایه کروم بوک CM3 را به دو روش مختلف تنظیم کنند و کروم بوک خود را به صورت افقی یا عمودی بر روی میز قرار دهند. به این ترتیب شما می توانید بهترین زاویه دید را به کروم بوک در هنگام تماشای فیلم یا مطالعه کتاب های الکترونیکی داشته باشید. علاوه بر این کروم بوک CM3 به دارای جایگاه اختصاصی برای نگه داشتن قلم لمسی USI مجهز است که کمک زیادی به شما برای حمل و جابجایی دستگاه می کند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این کروم بوک به یک شارژر USB-C با توان 45 وات مجهز است که در مقایسه با شارژر 10 واتی USB-A کروم بوک Duet عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

در مجموع می توان گفت که کروم بوک ایسوس CM3 برای کاربرانی که به دنبال صفحه نمایش بزرگتری نسبت به Duet هستند انتخاب ایده آلی است. اما در مجموع نمی توان آن را دستگاه قدرتمندتری نسبت به Duet دانست. به این معنا که اگر به دنبال عملکرد دور از انتظار Duet قصد جایگزین کردن آن را دارید، کروم بوک ایسوس CM3 عملکرد بهتری از آن را ارائه نخواهد داد و بهتر است آن را از گزینه هایتان خارج کنید. شاید کروم بوک-تبلت Pixel Slate 2 عملکرد قوی تری نسبت به این دو دستگاه داشته باشد! البته این دستگاه هنوز عرضه نشده و باید تا زمان ارائه مشخصات دقیق آن منتظر بمانیم.

در رابطه با سایر مشخصات کروم بوک جداشدنی ASUS CM3 باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش این دستگاه دارای رزولوشن 1920 x 1200 پیکسل است و از میزان روشنایی 320 nits بهره می برد. همچنین دوربین پشت این کروم بوک دارای لنز 8 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن دارای لنز 2 مگاپیکسلی است. کروم بوک-تبلت CM3 از وای فای 5 و بلوتوث 4.2 هم پشتیبانی می کند و در مجموع (تبلت + کیبورد + تبلت) دارای وزن 915 گرم است.

منبع: androidcentral