ایسوس با رونمایی از مانیتور ROG Swift OLED PG49WCD، یک مدل اولترا واید جدید را راهی بازار مانیتورهای گیمینگ کرده است. این محصول جدید از نسبت تصویر 32:9 برخوردار است و در آن از پنل QD-OLED استفاده شده است. از جمله مشخصات این مانیتور می توان به روشنایی حداکثر 1000 نیت، رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز اشاره کرد. مانیتور گیمینگ جدید ایسوس دارای یک پورت USB Type-C نیز هست که از سرعت شارژ 90 وات و فناوری فست شارژ USB Power Delivery پشتیبانی می کند.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس PG49WCD

مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG49WCD دارای پنل خمیده است و از برخی ویژگی های رده بالای به کار رفته در مانیتورهای پر طرفداری مانند MSI Project 491C و سامسونگ Odyssey OLED G9 بهره می برد. به عنوان مثال هر سه مانیتور از پنل QD-OLED قدرت می گیرند و با سایز 49 اینچ راهی بازار شده اند. همچنین هر سه مانیتور ذکر شده از رزولوشن 5120x1440 پیکسل و نسبت تصویر 32:9 برخوردارند و تراکم پیکسلی 109ppi را به ارمغان می آورند.

با وجود این تشابهات، مانیتور گیمینگ جدید ایسوس در مقایسه با نمایندگان MSI و سامسونگ قیمت پایین تری دارد و این می تواند یک برگ برنده برای این دستگاه در بازار باشد. دلیل این موضوع، پایین تر بودن نرخ نوسازی تصویر در مانیتور ایسوس است. به طور دقیق تر باید گفت که مانیتورهای MSI Project 491C و Samsung Odyssey OLED G9 از نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز پشتیبانی می کنند، اما این معیار برای مانیتور ASUS ROG Swift OLED PG49WCD برابر با 144 هرتز اعلام شده است. با این حال مانیتور ایسوس از زمان پاسخ دهی 0.03 میلی ثانیه (GtG) بهره می برد و از فناوری های Adaptive Sync و AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می کند. این مشخصات باعث می شوند تا تصاویر سریع و پر تحرک بازی ها با کمترین میزان تأخیر و با بالاترین میزان وضوح به نمایش درآیند.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس PG49WCD

همان طور که عنوان شد، مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG49WCD دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت است و تصاویر کاملاً درخشان و پر زرق و برقی را به شما ارائه می دهد. برای فراهم آوردن امکان دستیابی به این میزان روشنایی، ایسوس از یک هیت سینک و لایه گرافن اختصاصی استفاده کرده است تا دمای پنل QD-OLED این مانیتور بیش از اندازه بالا نرود. توجه داشته باشید که روشنایی 1000 نیت در هنگام نمایش محتوای HDR قابل دسترسی است. ایسوس در مورد حداکثر میزان روشنایی این مانیتور جدید در هنگام نمایش محتوای SDR اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

پورت های ارتباطی مانیتور خمیده ایسوس ROG Swift OLED PG49WCD را DisplayPort 1.4، HDMI 2.1 و USB Type-C تشکیل می دهند. پورت تایپ سی این مانیتور کاربرد دو گانه ای دارد و قادر است تا به صورت هم زمان به دستگاه متصل به آن با سرعت 90 وات شارژ بدهد! این پورت از فناوری فست شارژ پاور دلیوری نیز پشتیبانی می کند.

معرفی مانیتور گیمینگ ایسوس PG49WCD

متأسفانه در حال حاضر قیمت مانیتور گیمینگ خمیده ایسوس ROG Swift OLED PG49WCD مشخص نیست. همچنین برنامه زمان بندی آن به بازارهای بین المللی اعلام نشده است.

منبع: notebookcheck