در طول رویداد Computex 2023، برند ایسوس از جدیدترین مانیتورهای سری ROG خود رونمایی کرد. این مانیتورها از رزولوشن 4K بهره می برند و در دسته مدل های گیمینگ جای دارند. با اینکه در حال حاضر رزولوشن 4K پاسخگوی نیازهای گیمرهای حرفه ای است، اما کم کم به نظر می رسد که در حال عبور از این رزولوشن به سمت 8K هستیم! در همین راستا برند ازراک به تازگی از یک مانیتور 55 اینچ جدید با مدل PG558KF با رزولوشن بی نظیر 8K رونمایی کرده است! بیایید به این مانیتور جدید نگاه دقیق تری بیندازیم.

مانیتور گیمینگ 8K ازراک PG558KF

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ ازراک PG558KF

این مانیتور جدید 55 اینچ، با بهره بردن از رزولوشن چشمگیر 8K تجربه بصری کاربر را چندین سطح ارتقا می دهد. مانیتور ازراک PG558KF از پنل تخت IPS قدرت می گیرد و تصاویری خوش رنگ و لعاب و شارپ را به شما ارائه می دهد. با استفاده از این مانیتور می توانید رزولوشن عالی 7680x4320 پیکسل را با نسبت تصویر 16:9 تجربه کنید! این میزان وضوح تصویر در میان مانیتورهای گیمینگ کم سابقه (و حتی بی سابقه) است و می تواند تحولی در صنعت نمایشگرهای گیمینگ ایجاد کند.

مانیتور گیمینگ 8K ازراک PG558KF

از دیگر مشخصات مانیتور گیمینگ ازراک PG558KF می توان به نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز، نسبت کنتراست 1200:1 و 252 ناحیه نوری لوکال اشاره کرد. در حالی که این مشخصات ممکن است در مقایسه با برخی از مانیتورهای گیمینگ رده بالا متوسط به نظر برسند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که دستیابی به گیمینگ 8K با نرخ نوسازی بالاتر از 60 هرتز در حال حاضر فراتر از قابلیت های اکثر کارت گرافیک های مدرن است. علاوه بر این، مانیتور جدید ازراک دارای استاندارد VESA DisplayHDR 1000 است و می تواند در هنگام نمایش محتوای HDR، به حداکثر روشنایی 1000 نیت برسد. ازراک تضمین کرده است که این مانیتور جدید در حالت نمایش محتوای معمولی، دارای حداکثر روشنایی 750 نیت خواهد بود. به این ترتیب هیچ مشکلی برای استفاده از مانیتور ازراک PG558KF در محیط های کاملاً روشن و پر نور نخواهید داشت و در هر شرایطی می توانید از تصاویر پر زرق و برق آن لذت ببرید.

گزینه های ارتباطی مانیتور ازراک PG558KF به یک یا دو پورت خلاصه نمی شود! این مانیتور علاوه بر دو پورت پر سرعت DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1، به یک هاب USB نیز مجهز است. در این هاب شاهد 4 پورت USB 3.1 Gen2 Type-A (از نوع داون استریم) و یک پورت USB-C (از نوع آپ استریم) هستیم. این پورت USB-C از پروتکل فست شارژ USB PD 3.0 پشتیبانی می کند و سرعت 90 وات را در هنگام شارژدهی به سایر دستگاه ها به ارمغان می آورد.

مانیتور گیمینگ 8K ازراک PG558KF

در حال حاضر در رابطه با قیمت مانیتور ازراک PG558KF و زمان عرضه آن به بازار اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. با این حال انتظار می رود که این محصول جدید برند ASRock تا پایان سال جاری میلادی برای خرید عمومی در دسترس قرار گیرد. اطلاعات تکمیلی در این رابطه را می توانید ظرف چند هفته آینده از وب سایت رسمی برند ازراک پیگیری کنید.

منبع: gizmochina