گرافیک های اینتل Arc هنوز به انتخاب اول شرکت های تولید کننده کارت گرافیک تبدیل نشده اند و این شرکت ها ترجیح می دهند تا از مدل های ساخته شده توسط AMD یا انویدیا در محصولات خود استفاده کنند. در این بین برخی شرکت ها مانند ASRock به کارت گرافیک های اینتل Arc بهای بیشتری داده اند و محصولاتی را بر مبنای این گرافیک ها به بازار عرضه کرده اند. کارت گرافیک اینتل Arc A770 یکی از مدل های رده بالای سری Arc است که مورد توجه ازراک قرار گرفته است. این شرکت چندی پیش کارت گرافیک Phantom Gaming Arc A770 را با 8 گیگابایت حافظه راهی بازار کرده بود. اکنون ازراک حافظه این کارت گرافیک را به 16 گیگابایت ارتقا داده و یک مدل جدید را از آن به بازار فرستاده است.

بررسی کارت گرافیک ازراک Phantom Arc A770

این خبر در ابتدا توسط وب سایت معتبر ویدئوکاردز پوشش داده شد و اکنون صورت رسمی به خود گرفته است. چرا که در لیست محصولات وب سایت رسمی ASRock نام کارت گرافیک جدید 16GB Arc A770 به چشم می خورد. بنا برا اعلام Newegg، این کارت گرافیک تا اواخر فصل تابستان برای خریداران ارسال خواهد شد.

کارت گرافیک جدید ازراک شباهت زیادی به نسخه 8GB آن دارد. هر دو نسخه از سیستم خنک سازی یکسانِ و دارای سه فن بهره می برند و از لحاظ بصری و طراحی ظاهری به هم شبیه اند. تفاوت اصلی این دو مدل، به دو برابر شدن حافظه VRAM در نسخه 16GB و پشتیبانی آن از سرعت حافظه 17.5 گیگابیت در ثانیه است. جالب اینجا است که چندی پیش اینتل کارت گرافیک Arc A770 Limited Edition را با این مشخصات به بازار فرستاد و البته خیلی زود تولید آن را متوقف کرد!

بررسی کارت گرافیک ازراک Phantom Arc A770

به این ترتیب اکنون دو کارت گرافیک Arc A770 با 16 گیگابایت در بازار موجود است: یکی کارت گرافیک ازراک Phantom Gaming Arc A770 16GB و دیگری Acer Predator BiFrost A770. شاید در آینده شرکت های دیگر نیز محصولاتی با چنین مشخصاتی راهی بازار کنند!

قیمت کارت گرافیک ازراک ASRock Phantom Gaming Arc A770 16GB تفاوت چندان زیادی با نسخه 8 گیگابایتی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید یک گرافیک Arc A770 داشتید، خرید نسخه 16 گیگابایت از برند ازراک برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بررسی کارت گرافیک ازراک Phantom Arc A770

افرادی که تجربه کار کردن با کارت گرافیک 8GB ASRock A770 را داشته اند، نظرات مثبتی را در مورد آن ارائه داده اند. این کارت گرافیک حتی در هنگام اجرای بازی های سنگین هم عملکرد بی صدایی را ارائه می دهد و کاملاً ارزش خریدن دارد! تولید کنندگان محتوا و طراحان نیز از کار کردن با این کارت گرافیک راضی بوده اند؛ چرا که به طور کلی کارت گرافیک اینتل Arc A770 مقرون به صرفه ترین روش برای دستیابی به استاندارد انکود جدید AV1 است و مزایای این فناوری را به سیستم شما اضافه می کند. این موارد سبب شده تا بسیاری از کارشناسان به آینده کارت گرافیک ازراک Phantom Gaming Arc A770 16GB در بازار خوشبین باشند. باید ببینیم این پیش بینی تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد!

منبع: windowscentral