انتخاب کیبورد گیمینگ به طور کلی به سلیقه گیمرها بستگی دارد! انواع متنوعی از این نوع کیبورد در بازار با قیمت های مختلف موجود است که هر گیمری متناسب با نیاز خود می تواند آنها را تهیه کند. با این وجود ممکن است که تنوع بالای این محصول باعث سردرگمی شما در انتخاب شود! در اینجا لیستی از جدیدترین و محبوب ترین کیبوردهای گیمینگ سال 2021 را گردآوری کرده ایم که می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب کیبورد مورد نظرتان کند! پس تا انتهای متن با ما همراه باشید!

کیبورد Glorious PC Gaming Race GMMK

  • کیبورد Glorious PC Gaming Race GMMK

شاید بتوان کیبورد GMMK را یکی از مقرون به صرفه ترین کیبوردهای گیمینگ دانست! درست است که از لحاظ امکانات ممکن است که این کیبورد همردیف کیبوردهای گیمینگ بالا رده نباشد، اما طراحی ظاهری و کیفیت ساخت آن قطعاً انتظارات شما را برآورده خواهد کرد! کیبورد GMMK از نوع TKL (tenkeyless) است و در رنگ های مشکی و سفید عرضه شده است. شما می توانید کلیدهای این کیبورد ماژولار را متناسب با نیاز خود جابجا کنید! لازم به ذکر است که کلیدهای این کیبورد از پلاستیک مرغوب ABS ساخته شده اند و علاوه بر گیم، برای تایپ روزمره هم کاربرد دارند. کیبورد GMMK از قابلیت نورپردازی در رنگ های مختلف بهره می برد و لذت انجام بازی را برای شما دو چندان می کند. لازم به ذکر است که این کیبورد از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل می شود و قسمت بالایی بدنه و کناره های آن از جنس فلز هستند. پس اگر قصد خرید یک کیبورد گیمینگ با کیفیت و خوش ساخت با قابلیت تعویض جای کلیدها را دارید، کیبورد GMMK را فراموش نکنید!

کیبورد Glorious PC Gaming Race GMMK

  • کیبورد Logitech G Pro X

یکی دیگر از کیبوردهای TKL (فاقد دکمه های اعداد و ماشین حساب) که از سوئیچ های قابل تعویض GX لاجیتک برای رنگ آمیزی کلیدها پشتیبانی می کند! بنابراین شما می توانید هر مجموعه از کلیدها را با رنگ های مختلف برای خود مشخص کرده و با دقت بالاتری به بازی بپردازید. از لحاظ طراحی ظاهری کیبورد G Pro X تفاوت چندانی با دیگر مدل های سری جی پرو ندارد و شاید حتی کمی ساده به نظر آید! اما ابعاد جمع و جور، وزن سبک و قابلیت جدا کردن کابل از بدنه باعث شده تا کیبورد لاجیتک G Pro X برای استفاده به صورت قابل حمل (مثلاً در مسافرت) مناسب باشد. همچنین شما می توانید از طریق نرم افزار G Hub لاجیتک تنظیمات مورد نظرتان را بر روی کیبورد لاجیتک اعمال کرده و عملکرد دکمه های آن را تغییر دهید!

کیبورد Logitech G Pro X

  • کیبورد HyperX Alloy Elite 2

کیبورد Elite 2 در واقع نسخه بزرگتر و مستحکم تر کیبوردهای سری Alloy Origins و Origins Core TKL است و دارای قاب فلزی می باشد. این کیبورد به طور محکم و ثابت بر روی میز قرار می گیرد و در هنگام انجام بازی با مشکل تکان خوردن آن مواجه نخواهید شد. برای اتصال کیبورد Elite 2 به کامپیوتر باید از کابل USB آن استفاده کنید. ضمن اینکه بر روی بدنه این کیبورد یک پورت USB 2.0 جهت اتصال ماوس گیمینگ یا دانگل وایرلس تعبیه شده است.

کیبورد HyperX Alloy Elite 2

نور پس زمینه این کیبورد از شدت بیشتری نسبت به دیگر کیبوردهای گیمینگ برخوردار است و علاوه بر کلیدها، یک نوار نیز در قسمت بالایی بدنه آن جهت نورپردازی جذاب تر قرار داده شده است. شما می توانید از طریق کلیدهای موجود در گوشه بالای سمت چپ کیبورد Elite 2 میزان روشنایی و افکت نورپردازی را از سه حالت پیش فرض آن انتخاب کنید. ضمن اینکه با فعال کردن گزینه Game Mode نور پس زمینه کلید ویندوز و دیگر کلیدهای کومبو خاموش می شود تا بتوانید با دقت بالاتری بازی مورد نظرتان را انجام دهید. در مجموع اگر نورپردازی جذاب و استحکام کیبورد گیمینگ برایتان اهمیت زیادی دارد، کیبورد Elite 2 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کیبورد HyperX Alloy Elite 2

  • کیبورد Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile

کیبورد k70 دارای کلیدهای نرم و روانی است و از قابلیت نورپردازی خطی Cherry MX Red RGB بهره می برد. این کیبورد شاید از لحاظ ظاهری به یک کیبورد ساده اداری شباهت داشته باشد، اما مجهز بودن به پد برای قرار دادن دست ها و عملکرد سریع کلیدها آن را برای انجام بازی مناسب کرده است. شما می توانید از طریق کلید تعبیه شده در بخش بالایی بدنه این کیبورد، نورپردازی آن را متناسب با نیاز و سلیقه خود تغییر دهید. ضمن اینکه برای تنظیم نحوه نورپردازی و تغییر عملکرد کلیدهای کیبورد k70 می توانید از نرم افزار Corsair iCue استفاده کنید.

کیبورد HyperX Alloy Elite 2

اگر شما هم از علاقه مندان بازی های کامپیوتری هستید و قصد راه اندازی یک سیستم گیمینگ را دارید، کیبوردهای ارائه شده در لیست بالا می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با این وجود کیبوردهای گیمینگ از تنوع بالایی برخوردارند و شما می توانید برای انتخاب دقیق تر، از سایر مدل های موجود بر روی سایت شرکت ایده برتر پارسیان نیز دیدن فرمایید.

منبع: cnet