اپل به عنوان با ارزش ترین برند دنیا شناخته شده است. طی گزارشی که بر روی وب سایت Kanter منتشر شده، لیستی از 100 برند با ارزش در سرتاسر دنیا معرفی شده که شرکت اپل از آمریکا در صدر آن قرار دارد. این مؤسسه تحقیقاتی که در لندن مستقر است، برندهای معتبر و شناخته شده جهانی را بر اساس عملکرد مالی اخیر آنها و نظرسنجی از میان 4 میلیون کاربر در 51 بازار مختلف رتبه بندی کرده است. در ادامه می توانید جزئیات بیشتری را در این رابطه مشاهده کنید.

لیست 100 برند با ارزش دنیا اعلام شد. اپل در صدر قرار دارد!

همان طور که اشاره شد، اپل توانسته جایگاه نخست در لیست رتبه بندی با ارزش ترین برند ها در دنیا را به خود اختصاص دهد. ارزش اپل در این گزارش، چیزی حدود 947 میلیارد دلار عنوان شده است. به این ترتیب این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی تا رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری فاصله بسیار کمی دارد و به زودی به این میزان ارزش دست پیدا خواهد کرد. اپل طیف گسترده ای از محصولات و سرویس ها در زمینه تکنولوژی را پوشش می دهد و هر ساله خدمات خود را به روز رسانی کرده و آنها را توسعه می دهد. در بخش مربوط به سرویس ها، خدمات حوزه های سرگرمی و پرداخت آنلاین (payment) نیز در محاسبه ارزش این شرکت منظور شده اند.

لیست 100 برند با ارزش دنیا اعلام شد. اپل در صدر قرار دارد!

در طرف مقابل، آمازون از جایگاه نخست پر ارزش ترین برندهای جهان به جایگاه سوم تنزل پیدا کرده است. برند آمازون در یک سال اخیر تنها 3 درصد رشد داشته که باعث از دست رفتن جایگاه این شرکت در این لیست شده است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که گوگل که در سال گذشته به عنوان سومین شرکت با ارزش دنیا معرفی شده بود، امسال توانسته به جایگاه دوم ارتقا پیدا کند. برند گوگل در یک سال اخیر با جهش قابل ملاحظه 80 درصد روبرو بوده است.

لیست 100 برند با ارزش دنیا اعلام شد. اپل در صدر قرار دارد!

از نکات جالب این لیست، حضور برند Louis Vuitton در میان 10 برند با ارزش فعلی در دنیا است. این برند که در حوزه فشن و تولید تجهیزات لاکچری فعالیت دارد، اولین برندی است که از سال 2010 به بعد، توانسته از این حوزه به میان 10 رتبه اول لیست با ارزش ترین برندها راه پیدا کند. در زیر می توانید 10 برند با ارزش دنیا را که بر اساس نظرسنجی از کاربران جمع آوری شده، مشاهده کنید:

•    Apple

•    Google

•    Amazon

•    Microsoft

•    Tencent

•    McDonald’s

•    Visa

•    Facebook

•    Alibaba

•    Louis Vuitton

مطابق با نظرسنجی انجام شده توسط مرکز Kanter، مجموع ارزش 100 برند با ارزش دنیا با رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و به رقم 8.7 تریلیون دلار رسیده است! در این میان پیش بینی می شود که اپل با عرضه گوشی های اپل سری آیفون 14، جایگاه خود در صدر جدول رده بندی با ارزش ترین برندها را متسحکم تر نیز بکند! علاوه بر این، اپل برنامه دارد تا M2 MacBook Air را به بازار عرضه کند که از طراحی جدیدی بهره می برد و به تراشه فوق قدرتمند M2 اپل مجهز است.

منبع: wccftech