اپل واچ سری 8 همان طراحی نسل های قبل خود را دارد و ظاهر جدیدی ارائه نمی دهد. این ساعت، دارای چند ویژگی جدید مانند تشخیص تصادف و پردازنده ای است که حدود 20 درصد سریعتر از نسل های قبلی است. مسلماً این محصول جدید به اندازه Apple Watch Ultra که حتی می ‌توانید با آن غواصی کنید، هیجان‌ انگیز نیست، اما به این معنی نیست که اپل واچ سری 8 ساعت خوبی نیست. بیایید تفاوت های خاص این دو ساعت را بررسی کنیم تا ببینیم کدام ساعت برای شما مناسب تر است.

معرفی دو ساعت جدید اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8: کدام ساعت با نیازهای شما سازگارتر است؟

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: طراحی، رنگ‌ و جنس قاب

همانطور که در بالا ذکر شد، اپل واچ سری 8 از همان طراحی نسل قبل خود برخوردار شده و در دو اندازه 41 میلی متر و 45 میلی متر با قاب های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ عرضه می شود که تا قبل از عرضه این ساعت هوشمند احتمال می رفت اپل واچ واچ سری 8 دارای بزرگترین صفحه نمایش در میان تمام ساعت های هوشمند اپل است. قاب آلومینیوم در چهار رنگ مشکی، سفید، قرمز و نقره ای عرضه می شود. در حالیکه قاب فولادی با رنگ های نقره ای، طلایی و گرافیتی موجود است.

البته، اپل واچ اولترا داستان کاملاً متفاوتی را ارائه می دهد. این ساعت از طراحی مقاوم جدیدی بهره می برد که اولین بار است در اپل واچ می بینیم. این ساعت هوشمند یک قاب 49 میلی متری دارد، بنابراین صفحه نمایش آن از سری 8 بزرگتر است و کاملاً مسطح است. همچنین مدل Ultra به لطف محافظت اضافی که در اطراف دکمه Digital Crown و دکمه کناری Side خود دارد، کمی متفاوت به نظر می رسد.

در سمت دیگر ساعت، یک دکمه Action جدید وجود دارد. با این دکمه قابل تنظیم می توانید با یک لمس به بسیاری از ویژگی ها دسترسی داشته باشید. گفتنی است که اپل واچ اولترا فقط در قاب تیتانیومی و تنها با یک رنگ عرضه می شود، به این معنی که گزینه های کمتری برای شخصی سازی ارائه می دهد.

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: طراحی، رنگ‌ و جنس قاب

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: ویژگی ها و صفحه نمایش

لازم است بدانید که هر دو ساعت Apple Watch Ultra و سری 8 از تراشه S8 برخوردار شده اند، به این معنی است که هر دو مدل نسبت یه نسل های قبلی سرعت بالاتری ارائه می دهند. ضمن اینکه هر دو ساعت از سنسورهای دما نیز بهره می برند.

تفاوت روشنایی بین این دو مدل کاملاً واضح است و Apple Watch Ultra دو برابر روشن تر از سری 8 است. این ویژگی باعث می شود که صفحه نمایش این ساعت در نور مستقیم خورشید یا محیط های روشن مشکلی برای شما ایجاد نکند. این تنها ویژگی نیست که Ultra در آستین خود دارد، بلکه از یک حالت شب جدید برخوردار است که صفحه نمایش را تیره و قرمز می کند تا نور آن چشمان شما را در تارکی اذیت نکند. البته ناگفته نماند که هر دو با صفحه نمایش همیشه روشن عرضه می شوند.

همچنین گفتنی است که اپل واچ اولترا GPS بهتری دارد، بنابراین موقعیت مکانی دقیق ‌تری را ارائه می دهد. با این حال، هر دو ساعت از Backtrack استفاده می ‌کنند. این قابلیت برای بیابان و کوهنوردی عالی است، چرا که مسیر پیموده شده را به شما نشان می دهد تا از همان مسیری که آمده اید برگردید.

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: ویژگی ها و صفحه نمایش

هر دو اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا از استاندارد IP6X جهت مقاومت در برابر گرد و غبار برخوردار هستند، اما این شباهت از نظر استحکام به همین جا ختم می شود. و تفاوت های آن ها از جایی شروع می شود که اپل واچ اولترا دو برابر اپل واچ سری 8 یعنی تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است و حتی می تواند غواصی تفریحی را تا عمق 40 متر نیز تحمل کند. علاوه بر این، اپل واچ اولترا آزمایش MIL-STD 810H را که شامل تست های ارتفاع، دماهای پایین و بالا، باران، شن، یخ زدگی و ذوب شدن است را پشت سر گذاشته است. طبق گفته اپل، Ultra در برخی از دماهای بسیار شدید با محدوده ای بین -4 درجه فارنهایت (20- درجه سانتیگراد) تا 131 درجه فارنهایت (55 درجه سانتیگراد) به خوبی عمل می کند. به عبارت دیگر، Ultra طوری طراحی شده است که به معنای واقعی کلمه در همه جا همراه شما باشد.

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: ویژگی ها و صفحه نمایش

ناگفته نماند که اپل واچ اولترا به افراد معتاد آدرنالین که ممکن است در موقعیت های دشواری قرار بگیرند، پاسخ می دهد. در این موارد، Ultra می تواند به نجات شخص کمک کند. هر دو سری 8 و اولترا، تماس اضطراری SOS و همچنین تشخیص تصادف و سقوط را ارائه می ‌دهند که هر ساعت مربوطه می ‌تواند متوجه سقوط یا تصادف شما شود و سپس بلافاصله مقامات را مطلع کرده و با مخاطبین اضطراری شما تماس بگیرد. این قابلیت تماس اظطراری باعث شد که اپل واچ جان مردی را که در دریا گرفتار شده بود نجات داد! با این وجود، اپل واچ Ultra یک قدم فراتر است. و یک آژیر 86 دسی بل دارد که می تواند به صدا درآید تا تا فاصله 600 فوت برد دارد.

اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: ویژگی ها و صفحه نمایش

عمر باتری اپل واچ اولترا در مقابل سری 8

همانطور که انتظار می رفت، اپل واچ اولترا عمر باتری بیشتری را برای شما فراهم می کند. عمر باتری سری 8 برابر با 18 ساعت است، در حالیکه Ultra دو برابر باتری ارائه می دهد و عمر آن به 36 ساعت می رسد. به لطف این واقعیت که اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا دارای سیستم عامل watchOS 9 هستند، در هر دو دستگاه "حالت کم مصرف" وجود خواهد داشت. حالت کم مصرف، باتری اپل واچ سری 8 را به 36 ساعت و Ultra را به 60 ساعت افزایش می دهد.

منبع: imore