اپل واچ سری 8 به تازگی در مراسم Far Out اپل رونمایی شده است. درست است که بیشتر نگاه ها در این مراسم به اپل واچ اولترا معطوف شده، اما این دلیل نمی شود که از اپل واچ سری 8 غافل شویم. لازم به ذکر است که کاربردهای اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا متفاوت است و شما میتوانید برای مشاهده آنها به بخش مقالات ما مراجعه کنید. ساعت هوشمند سری 8 اپل با ویژگی های قابل توجهی که به خصوص در زمینه افزایش طول عمر باتری داشته، به عنوان یک جایگزین شایسته برای اپل واچ سری 7 شناخته می شود. به همین مناسبت تمام اطلاعات منتشر شده در رابطه با نسل جدید ساعت های هوشمند اپل را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

هر آنچه باید درباره اپل واچ سری 8 بدانید!

طراحی ظاهری اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 چندان ریسکی طراحی نشده و خبری از بدنه دایره ای در آن نیست. در واقع این مدل ساعت هوشمند اپل از لحاظ ظاهری دقیقاً همان اپل واچ سری 7 است که قبلاً آن را دیده بودید! به این ترتیب این ساعت هوشمند در سایزهای 41 میلی متری و 45 میلی متری عرضه شده و در دو نسخه با بدنه آلومینیومی و استیل ضد زنگ در دسترس قرار گرفته است. ضمن اینکه بر روی صفحه نمایش آن از روکش کریستالی ضد خراش استفاده شده است.

طراحی ظاهری اپل واچ سری 8

لازم به ذکر است که اپل واچ سری 8 دارای درجه حفاظتی IP6X در زمینه مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است و در عمق 50 متری آب نیز دوام می آورد. پس شناگران و غواصان می توانند از آن استفاده کنند.
بندهای فعلی اپل واچ شما با سری 8 سازگار هستند

از آنجایی که طراحی ظاهری و سایز اپل واچ سری 8 نسبت به گذشته تغییری نداشته، شما می توانید بند قدیمی ساعت خود را بر روی آن بیندازید. فقط به یکسان بودن سایز ساعت جدید و قدیمی خود توجه داشته باشید!

صفحه نمایش اپل واچ سری 8

همان طور که اشاره شد، اپل واچ سری 8 با همان نمایشگرهای 41 و 45 میلی متری عرضه شده است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند به صورت لبه به لبه (بدون حاشیه) طراحی شده و از نوع رتینا همیشه روشن (Always-On) است. این نمایشگر از میزان روشنایی حداکثر 1000nits بهره می برد و اطلاعات روی آن در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید هم واضح خواهند بود. همچنین شایان ذکر است که چنانچه شما میتوانید برای تصمیم گیری بهتر در انتخاب سایز اپل واچ مقاله کدام سایز اپل واچ را بخریم؟ 40 میلی متری یا 44 میلی متری؟ را مشاهده کنید.

قابلیت ها و ویژگی های اپل واچ سری 8

قابلیت ها و ویژگی های اپل واچ سری 8

  •  اپل واچ سری 8 دمای بدن شما را حس می کند

شایعات حقیقت داشتند! اپل یک سنسور تشخیص دما به ساعت هوشمند سری 8 اضافه کرده است. این سنسور حساسیت بالایی دارد و حتی تغییر دمای بدن شما به اندازه 0.1 درجه سانتی گراد را تشخیص می دهد. علاوه بر این، اپل واچ سری 8 دمای مچ دست شما را در هنگام خواب هر پنج ثانیه یک بار اندازه می گیرد. یکی از دلایل حساسیت بالای این ساعت در تشخیص دما، استفاده از دو سنسور در آن است: یکی در پشت ساعت نزدیک پوست و دیگر در زیر صفحه نمایش. شرکت اپل عنوان کرده که این طراحی تمایز دمای بدن با دمای محیط را دقیق تر کرده است.

  • قابلیت تشخیص تصادف Apple Watch Series 8

اپل واچ سری 8 به دو سنسور جدید و ارتقا یافته مجهز شده است: یک ژیروسکوپ سه محورهو یک شتاب سنج G-Force. به این ترتیب این ساعت هوشمند می تواند تشخیص دهد که تصادف کرده اید یا نه.

قابلیت تشخیص تصادف یا Crash Detection از سنسورها و سخت افزارهای متعددی مانند قطب نما، جی پی اس و میکروفون آیفون برای تشخیص تصادف استفاده می کند. اگر تصادف کنید و برای 10 ثانیه به پیام نمایش داده شده بر روی اپل واچ واکنشی نشان ندهید، ساعت هوشمند شما به صورت اتوماتیک با 911 تماس می گیرد و لوکیشن تان را برای مخاطب های اضطراری تان ارسال می کند.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، اپل واچ سری 8 بسیاری از ویژگی های کاربردی نسل قبلی مانند ECG، تشخیص سقوط ارتفاع، صفحه نمایش همیشه روشن رتینا و... را به همراه دارد.

طول عمر باتری اپل واچ سری 8

طول عمر باتری اپل واچ سری 8 در حالت استفاده نرمال مشابه با مدل قبلی است. اما یک حالت low-power جدید به آن اضافه شده است.

زمانی که اپل واچ به آیفون متصل باشد، شما می توانید از حالت low-power جدید آن استفاده کرده و طول عمر باتری ساعت را به 36 ساعت برسانید. البته توجه داشته باشید که با فعال کردن سنسورها یا قرار دادن صفحه نمایش بر روی حالت همیشه روشن، شارژدهی باتری آن کمتر از این میزان می شود. در مجموع اپل واچ سری 8 از این لحاظ توانایی رقابت با مدل های رده بالای برندهای دیگر مانند گارمین را ندارد!

لازم به ذکر است که ویژگی جدید low-power با آپدیت سیستم عامل ساعت هوشمند به watchOS 9 بر روی اپل واچ سری 4 به بعد نیز قابل استفاده است.

رنگ بندی اپل واچ سری 8

رنگ بندی اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 از لحاظ جنس بدنه در دو نسخه آلومینیوم و استیل ضد زنگ عرضه می شود که رنگ بندی هر یک از آنها متفاوت است.
نسخه آلومینیومی در رنگ های مشکی، استارلایت، نقره ای و قرمز به بازار آمده، اما نسخه فلزی دارای رنگ بندی نقره ای، طلایی و گرافیتی است.

منبع: imore