همانطور که میدانید اپل واچ سری 8 و اپل واچ اقتصادی سری SE 2 در راه هستند اما ساعت های هوشمند فعلی اپل نیز در حال بسیار جذاب هستند به همین دلیل نیز ما امروز قصد داریم دو مدل از محبوب ترین آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. اولی اپل واچ سری 7 جدید است که دارای یک صفحه نمایش بزرگ و زیبا است که با ارائه چند صفحه ساعت منحصر به فرد و صفحه کلید QWERTY جدید برای نوشتن پیام بهره می برد و دومی اپل واچ SE که دارای صفحه نمایش کوچکتری است. اما با این حال، اگر نمایشگر اپل واچ 7 را فاکتور بگیریم، تفاوت چندانی با سری 6 سال گذشته ندارد، به این معنی که اپل واچ SE هنوز هم جایگزین ارزان ‌تری برای اپل واچ پرچمدار است.

اپل واچ سری 7 در مقابل اپل واچ SE: آیا اپل واچ ارزان تر می تواند با پرچمدار جدید اپل رقابت کند؟

Apple Watch Series 7 در مقابل Apple Watch SE: بیایید مشخصات آن ها را تجزیه و تحلیل کنیم

اگرچه، نمایشگر جدید اپل واچ سری 7 در نگاه اول خودنمایی می کند و رقیب اصلی بهترین اپل واچ است، اما چند تفاوت وجود دارد که به سختی می توان آن را در سطحی بین پرچمدار جدید و اپل واچ SE قرار داد. به طور کلی، تفاوت های این دو ساعت هوشمند بیشتر جنبه زیبایی دارند. البته اپل واچ سری 7 دارای تراشه سریع تری است اما سرعت آن به اپل واچ سری 6 سال گذشته نمی رسد، با این وجود اپل ادعا می کند که این ساعت حدود 20 درصد سریعتر از اپل واچ SE عمل می کند.

اپل واچ سری 7 ویژگی های سلامتی بیشتری دارد

اپل واچ سری 7 مانند سری 6 سال گذشته، ویژگی نظارت بر اکسیژن خون را ارائه می دهد و همچنین دارای سنسور الکتریکی قلب است. در حالیکه این دو ویژگی‌ در اپل واچ SE وجود ندارند، اما تقریباً شامل تمام ویژگی ‌های سلامت دیگر شده است.

با اپل واچ SE، همچنان 32 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی، تشخیص سقوط از ارتفاع، تماس ‌های اضطراری بین ‌المللی، نظارت بر نویز، پشتیبانی از تنظیم خانواده، قطب ‌نما، ارتفاع‌ سنج همیشه روشن، دکمه چرخشی با بازخورد لمسی، بلندگوی نسل دوم، میکروفون و پشتی کریستالی سرامیکی و یاقوت کبود دریافت خواهید کرد.

اپل واچ سری 7 ویژگی های سلامتی بیشتری دارد

اپل واچ سری 7 شکل ظاهری جذاب تری دارد

اپل واچ سری 7 در مقایسه با اپل واچ SE، 40 درصد حاشیه نازک ‌تری دارد و اندازه قاب آن کمی بزرگتر است و با اندازه 41 و 45 میلی ‌متر عرضه می شود. نکته جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد، پرداخت های مختلف و گزینه های رنگی در هر دستگاه است. اپل واچ سری 7 در سه روکش آلومینیومی، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم عرضه می شود، در حالیکه اپل واچ SE فقط از جنس آلومینیوم ساخته می شود. لازم به ذکر است که شما همچنین می توانید برای انتخاب بهتر میان خرید اپل واچ با قاب آلومینیومی یا قاب فولادی ضد زنگ به بخش مقالات وب سایت ایده برتر مراجعه کنید. همچنین گفتنی است که سری 7 با رنگ‌ های بیشتری در روکش آلومینیومی از جمله سیاه، سفید، قرمز، آبی و سبز عرضه می ‌شود، اما در مقابل اپ واچ SE با رنگ‌ های خاکستری، نقره‌ ای و طلایی روانه بازار شده است.

مقاومت در برابر گرد و غبار Apple Watch Series 7 در مقایسه با Apple Watch SE

در ادامه باید بگوییم که اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند. شما می توانید با آنها در استخر بپرید و بدون مشکل شنا کنید، اما سری 7 اکنون دارای گواهی IP6X به معنی مقاومت برابر گرد و غبار است. این قوی ‌ترین امتیازی است که یک دستگاه می ‌تواند در رتبه‌ بندی محافظت از ورود به گرد و غبار داشته باشد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که Apple Watch SE هیچ رتبه IP ندارد، این لزوماً به این معنی نیست که اصلاً در برابر گرد و غبار محافظت نمی شود. این فقط به این معنی است که اپل هرگز آن را برای محافظت در برابر گرد و غبار آزمایش نکرده است. معمولاً وقتی دستگاهی به اندازه کافی محکم آب بندی شده باشد، به هر حال در برابر گرد و غبار مقاوم است، و شرکت ها اغلب محصولات خود را برای این محافظت آزمایش نمی کنند.

مقاومت در برابر گرد و غبار Apple Watch Series 7 در مقایسه با Apple Watch SE

عمر باتری و شارژ سریع اپل واچ سری 7 در برابر اپل واچ SE

هر دو اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE عمر باتری مورد انتظار یکسانی دارند. (حدود 18 ساعت) اما اپل واچ سری 7 امسال شارژ سریع را اضافه کرد.

اپل می گوید اپل واچ سری 7 می تواند تا 33 درصد سریعتر از اپل واچ سری 6 سال گذشته شارژ شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که آنها این نتایج را با شارژ کردن سری 7 با شارژر 20 واتی USB-C خود اپل به دست آوردند. خبر خوب این است که اپل واچ سری 7 با یک کابل USB-C (به جای کابل USB-A که با مدل SE ارائه می شود) عرضه می شود، بنابراین در صورت داشتن یک شارژر 20 واتی USB-C می توانید آن را به شارژر متصل کنید. نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که سری 7 فقط به ظاهر می تواند سریع با این کابل جدید شارژ شود. حتی شارژر MagSafe Duo خود اپل نیز نمی تواند سری 7 را سریع شارژ کند.

با تمام آنچه گفته شد، اپل واچ SE کندتر از اپل واچ سری 7 شارژ می شود، به شرطی که تمام قطعات مورد نیاز برای کارکرد شارژ سریع را داشته باشید. اگر این کار را نکنید، تفاوتی در زمان شارژ مشاهده نخواهید کرد.

منبع: imore