اپل در فصل پاییز میزبان یک رویداد خاص خواهد بود و طی آن از نسل جدید گوشی های آیفون 15 و ساعت های هوشمند اپل واچ سری 9 رونمایی خواهد کرد. در میان محصولاتی که اپل در سال 2023 آنها را به بازار می فرستد، نامی از ساعت هوشمند اقتصادی Apple Watch SE 3 دیده نمی شود. با توجه به این موضوع و این نکته که اپل معمولاً خط تولید ساعت های اقتصادی خود را هر دو سال یک بار به روز رسانی می کند، باید منتظر عرضه این ساعت در سال 2024 باشیم. به این ترتیب اگر قصد دارید تا یک اپل واچ ارزان قیمت تر بخرید، گزینه ای که فعلاً تا چند ماه آینده در دسترس شما خواهد بود مدل SE 2 است!

بررسی ساعت هوشمند اپل Watch SE 3

مارک گارمن در جدیدترین مطلب خوب در خبرنامه Power On عنوان کرده است که اپل ساعت هوشمند Apple Watch SE 3 را سال آینده میلادی و به احتمال زیاد در کنار گوشی های آیفون 16 به بازار معرفی خواهد کرد. پیش بینی می شود که این گجت پوشیدنی از لحاظ مشخصات سخت افزار داخلی با ارتقا مواجه شود، اما طراحی ظاهری آن احتمالاً در مقایسه با نسل قبلی تغییر چندانی نخواهد کرد. بنابراین برنامه اپل برای امسال، رونمایی از اپل واچ سری 9 و نسخه ارتقا یافته اپل واچ اولترا است.

اپل واچ سری 9 از لحاظ ظاهری کما بیش به نسل فعلی شبیه هستند اما سخت افزار داخلی آنها با ارتقای چشمگیری مواجه شده است. پیش از این شایعه شده بود که اپل قصد دارد تراشه S9 (توسعه یافته بر اساس تراشه A15 Bionic) را در سال جاری رونمایی کند. به این ترتیب به احتمال زیاد اپل واچ سری 9 از این تراشه قدرت می گیرد و عملکرد محاسباتی و گرافیکی به مراتب بهتری را نسبت به مدل های فعلی ارائه می دهد.

بررسی ساعت هوشمند اپل Watch SE 3

اپل واچ سری 8 به چیپ S8 مجهز است. درست است که این تراشه قدرت کافی را دارد، اما در مقایسه با مدل S6 که از آن در سری 6 استفاده شده بود، تغییر چندانی نداشته است. اما امسال شاهد یک جهش بزرگ در عملکرد این سری از تراشه ها خواهیم بود و اپل واچ قادر به انجام دادن کارهای بسیار بیشتری خواهد بود. به عقیدۀ تحلیل گران، اپل از همین تراشه S9 در اپل واچ SE 3 نیز استفاده خواهد کرد. چرا که این مدل در مقایسه با نسخه S10 (که شاید سال آینده معرفی شود) گزینه ارزان تری است و باعث بالا رفتن قیمت نهایی ساعت نمی شود. شاید اپل دربارۀ گجت های پوشیدنی خود هم رفتاری مشابه با مدل های استاندارد و پرو آیفون در پیش بگیرد.

بررسی ساعت هوشمند اپل Watch SE 3

اگر برای خرید اپل واچ عجله دارید، می توانید هم اکنون Apple Watch SE 2 را با قیمت ابتدایی 249 دلار تهیه کنید. با این حال فراموش نکنید که این ساعت در مقایسه با اپل واچ سری 8 فاقد یک سری از قابلیت ها است که از میان آنها می توان به اپلیکیشن ECG (نوار قلب)، صفحه نمایش Always-On (همیشه روشن) و چند مورد دیگر اشاره کرد. اپل همچنین برنامه دارد تا Apple Watch Ultra را با یک روکش تیتانیومی تیره به روز رسانی کند که قطعاً در مقایسه با نسخه فعلی قیمت بالاتری خواهد داشت.

منبع: wccftech