یک بار دیگر ویژگی های نجات بخش اپل واچ باعث شده تا ساعت هوشمند اپل به صدر اخبار دنیای تکنولوژی راه پیدا کند. این بار این گجت نقشی اساسی در نجات زندگی یک دونده نروژی ایفا کرده است. Robert Naess، یک مدیر سرمایه گذار 59 ساله، در هنگام دویدن در منطقه Bergen نروژ با یک حادثه دلخراش مواجه شد. به لطف قابلیت «تشخیص سقوط» و «تماس اضطراری» اپل واچ، این فرد توانست به سرعت کمک دریافت کند و به مراقبت های پزشکی مورد نیازش دسترسی پیدا نماید.

نجات دونده نروژی با اپل واچ

آقای Naess دویدن خود را از صبح زود در حومه Bergen در نروژ آغاز کرد. علی رغم اینکه این فرد یک دونده با تجربه و آشنا به مسیر بوده است، اما در یک پیچ لیز خورده و در نتیجه این سانحه با شکستگی دنده های متعدد و زخمی شدن یکی از ریه هایش مواجه شده است. در شرایطی که این فرد از درد فزاینده و مشکلات تنفسی رنج می بُرد، نتوانسته به گوشی آیفون خود برای درخواست کمک دسترسی پیدا کند. در اینجا سریع به یاد اپل واچ خود می افتد و همین موضوع زندگی اش را نجات می دهد.

آقای Naess به جای اینکه منتظر بماند تا قابلیت تشخیص سقوط فعال شود، خیلی سریع به صورت دستی از طریق اپل واچ با امداد اضطراری تماس می گیرد و پس از گذشت چند دقیقه آمبولانس به محل حادثه اعزام می شود. در کمتر از 15 دقیقه، این فرد در مسیر انتقال به بیمارستان و دریافت کمک های پزشکی قرار داشته است.

نجات دونده نروژی با اپل واچ

در مدت زمانی که آقای Naess منتظر بوده، بیش از 100 ماشین عبوری را مشاهده می کند، اما به دلیل شدت جراحات و نگرانی هایی که داشته نتوانسته درخواست کمک کند. در این شرایط قابلیت تماس اضطراری محتاطانه اپل واچ برای این شخص فوق العاده مفید واقع شده است.

پس از دریافت مراقبت های درمانی، پزشکان شدت جراحات این فرد را تأیید کردند و آقای Naess اعتراف کرد که زندگی اش را مدیون اپل واچ است! این شخص خاطر نشان کرده است که در آن شرایط بحرانی، واکنش فوری اپل واچ برای خبر کردن نیروهای امدادی واقعاً تحسین برانگیز بوده است.

به این ترتیب آقای Robert Naess نیز به لیست بلند بالای افراد نجات یافته توسط اپل واچ اضافه می شود. این بار قابلیت های این ساعت هوشمند در زمینه تشخیص حادثه و زمین خوردن کاربر مفید واقع شده است و یکی دیگر از جنبه های نجات بخش این گجت را پر رنگ کرده است. پیش از این اپل واچ زندگی یک مرد را با تشخیص خونریزی داخلی نجات داده بود و به یک خانم در تشخیص یک لخته خون پر خطر کمک کرده بود.

نجات دونده نروژی با اپل واچ

این موارد نشان می دهند که اپل واچ در زمینه مراقبت از کاربر و تأمین امنیت او دقت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل این ساعت هوشمند به یکی از محبوب ترین مدل های دنیا در میان کاربران تبدیل شده است. دقت اپل واچ در رصد علائم حیاتی بدن انسان مثال زدنی است و باعث می شود تا کاربر با احساس امنیت، آرامش و اطمینان بیشتر زندگی روزمره خود را به پیش ببرد!

منبع: gizmochina