ساعت هوشمند اپل واچ تا به حال بارها و بارها به خاطر نجات جان کاربران خود مورد ستایش قرار گرفته است. این گجت به امکانات مکان یابی فوق العاده ای مجهز است و چندین بار افراد گم شده در دریا، بیابان و کوهستان را نجات داده است. اما امکانات اپل واچ به همین موضوع محدود نمی شود! این ساعت هوشمند دارای سنسورهای سلامتی فوق العاده دقیق نیز هست و در بررسی وضعیت سلامت کاربر خود بی نظیر عمل می کند! در همین راستا اپل واچ به تازگی یک خانم را از وجود یک مشکل مرگبار در بدن خود مطلع کرده و به این طریق جان این فرد را نجات داده است!

نجات جان یک انسان با اپل واچ

اپل واچ یک خانم را از ضربان قلب نامعمول خود مطلع می کند و جان او را نجات می دهد

این بار داستان شاهکارهای اپل واچ به یک خانم 29 ساسله به نام Kimmie Watkins از اوهایو آمریکا مربوط می شود. این خانم به تازگی در مورد تجربه دردناک خود و چگونگی نجات جانش توسط ساعت هوشمند معروف اپل صحبت هایی را مطرح کرده است. خانم واتکینز گفته است که در چند وقت اخیر احساس سبکی سر و خستگی می کرده اما علت آن را نمی دانسته است. به همین دلیل اغلب شب ها بدون اقدام خاصی می خوابیده و فکر می کرده که دلیل این موضوع احتمالاً به رژیم غذایی و حذف میان وعده ها مربوط است.

این خانم خوش شانس بوده که در هنگام خواب اپل واچ به مچ دستش بسته بوده است! چرا که این ساعت هوشمند در هنگام خواب خانم واتکینز هشیار بوده و سیر ضربان قلب او را ثبت می کرده است. در یک شب پس از 90 دقیقه خوابیدن، خانم واتکینز از جانب اپل واچ یک هشدار دریافت می کند. در این هشدار اپل واچ به این شخص اعلام کرده که ضربان قلب او برای مدتی است که بیش از اندازه بالا رفته است. از اینجا بود که خانم واتکینز متوجه شد یه اشکالی در کار او وجود دارد!

نجات جان یک انسان با اپل واچ

اپل واچ ضربان قلب این شخص را 178 تپش در دقیقه ثبت کرده است که برای کسی که در حال استراحت است (نه در میانه انجام دادن فعالیت های سنگین) بسیار بالا است. پس از این هشدار، واتکینز به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان دریافتند که این شخص به آمبولی ریه زینی (SPE) مبتلا شده است.

به زبان ساده، SPE یک اختلال سلامتی با میزان مرگ و میر 50 درصد است و در اثر ایجاد لخته خون در ریه به وجود می آید. به گفته دکتر ریچارد بکر، متخصص قلب از دانشکده پزشکی دانشگاه سین سیناتی، PSE خانم واتکنیز جزء شدیدترین موارد بوده و می توانسته به مرگ او منجر شود. زیرا یک لخته خون بزرگ رگ های منتهی به هر دو ریۀ راست و چپ او را مسدود کرده بوده است. خوشبختانه خانم کیمی واتکینز هم اکنون تحت درمان است و مراحل ریکاوری را طی می کند.

نجات جان یک انسان با اپل واچ

این اولین بار نیست که سنسورهای دقیق اپل واچ به کاربر خود جانی دوباره می بخشند. در حدود اکتبر 2022 بود که این ساعت هوشمند به تشخیص سرطان یک دختر 12 ساله کمک کرد. همچنین در اوایل سال جاری میلادی هشدارهای اپل واچ باعث شد تا کاربر از خونریزی داخلی خود مطلع شود و از مرگ نجات یابد.

منبع: gizmochina