اپل واچ در زمینه سلامت و فیتنس کارایی فوق العاده بالایی دارد و همچون یک دستیار دلسوز در کنار شما است! اما آیا از داده های مفیدی که این ساعت هوشمند ثبت و ذخیره می کند، استفاده می کنید؟! به عنوان مثال آیا تا به حال به سراغ تاریخچه ضربان قلب خود در اپل واچ رفته اید؟ با بررسی این اطلاعات می توانید از وضعیت سلامت قلب خود در هنگام استراحت، پیاده روی، تمرین و انجام دادن کارهای روزمره خود در طول روزها، ماه ها و حتی سال های گذشته باخبر شوید!

دسترسی به تاریخچه ضربان قلب در اپل واچ

اپل واچ حتی زمانی که مشغول انجام دادن فعالیت ورزشی خاصی نیستید هم به اندازه گیری ضربان قلب شما ادامه می دهد و این اطلاعات را در جایی نگهداری می کند. اپل در این رابطه خاطر نشان کرده است:
«ساعت هوشمند Apple Watch ضربان قلب شما را در تمام طول روز و در مواقعی که در حال راه رفتن هستید اندازه گیری می کند (این قابلیت در اپل واچ سری 1 به بعد وجود دارد). از آنجایی که اپل واچ این عمل را در پس زمینه و متناسب با نوع فعالیت های شما انجام می دهد، زمان بین این اندازه گیری ها متفاوت خواهد بود. از این جهت شما می توانید با مراجعه به تاریخچه ضربان قلب خود در اپل واچ، این معیار مهم و حیاتی را با تفکیک زمانی و بر اساس نوع فعالیت بدنی خود مشاهده کنید».

در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه به اطلاعات ثبت شده توسط اپل واچ در مورد ضربان قلب خود دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات می تواند به پزشک شما در تشخیص بهتر و آسان تر کمک زیادی کند. برای این منظور می توانید هم از ساعت هوشمند و هم از آیفون خود استفاده کنید.

دسترسی به تاریخچه ضربان قلب در اپل واچ

نحوه مشاهده تاریخچه ضربان قلب در اپل واچ

ابتدا نحوه دسترسی به این اطلاعات را بر روی ساعت هوشمند اپل واچ به شما آموزش می دهیم. برای این منظور به شیوه زیر عمل کنید:

1- اپلیکیشن Heart Rate را بر روی اپل واچ اجرا کنید تا اطلاعات ثبت شده به صورت روزانه را مشاهده نمایید (آیکون این برنامه به شکل قلب است).

2- در این بخش شما می توانید ضربان قلب فعلی خود را ببینید. اگر انگشت خود را بر روی نمایشگر گذاشته و به سمت پایین بکشید، این مقدار تغییر پیدا می کند. برای این منظور می توانید Digital Crown ساعت خود را نیز بچرخانید تا صفحه به سمت پایین اسکرول کند و مقادیر مربوط به ضربان قلب عوض شوند.

3- مقادیری که با اسکرول کردن صفحه مشاهده می کنید، در واقع ضربان قلب شما در حالت های مختلف است. در اینجا می توانید این معیار را در حالت استراحت (Resting)، راه رفتن (Walking) یا فعالیت ورزشی (Workout) مشاهده کنید.

دسترسی به تاریخچه ضربان قلب در اپل واچ

مشاهده تاریخچه ضربان قلب بر روی آیفون

شما می توانید بر روی آیفون خود نیز به اطلاعات جمع آوری شده توسط اپل در مورد ضربان قلب خود دسترسی داشته باشید. به این صورت:

1- اپلیکیشن Health را بر روی آیفون باز کنید.

2- به تب Browse که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد بروید و سپس بر روی Heart ضربه بزنید.

3- در صفحه اصلیِ این بخش، می توانید ضربان قلب خود را در دسته بندی های مختلف مشاهده کنید. بر روی دسته بندی مورد نظر خود ضربه بزنید.

4- در بالای صفحه شما می توانید نحوه نمایش این اطلاعات را بین حالت های ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تغییر دهید. آیکون این حالت ها به ترتیب با حروف H، D، W، M و Y مشخص شده اند.

منبع: 9to5mac