این روزها که بسیاری از افراد مجبور به کار کردن از منزل هستند، آخرین نسخه ساعت اپل و نرم افزار WatchOS بر روی بررسی وضعیت خواب و تنظیم ساعات استراحت کاربران تمرکز کرده است. این به این معناست که علاوه بر فعالیت های نرمال روزانه، اپل واچ در هنگام خواب نیز کارایی بالایی خواهد داشت و به شما برای زندگی سالم تر و مطابق با برنامه ریزی تان کمک می کند. البته این موضوع کاربردی و جالبی است؛ اما به شرطی که اپل واچ از لحاظ میزان شارژ باتری با مشکل مواجه نشود!

سال 2021 است و بهتر است اپل از باتری قوی تری در ساعت هوشمند خود استفاده کند

معیارهای دیگری نیز هستند که اپل واچ می تواند در آنها بهبود پیدا کند. به عنوان مثال می توان از سنسورهای سلامتی دقیق تر و کارآمدتری در این ساعت هوشمند استفاده کرد یا ویژگی محاسبه فشار خون را در آن ارتقا داد. اما چیزی که از اینها مهم تر است، بهبود طول عمر باتری اپل واچ است. چرا که باتری این ساعت هوشمند در مقایسه با انواع ردیاب های ورزشی مانند Oura Ring، Fitbit Sense، Amazon Halo band و Withings Scanwatch شارژدهی کمتری دارد و خیلی راحت در مقابل آنها شکست می خورد!

ممکن است برخی از کاربران اپل واچ بگویند: «اگر هر روز ساعت خود را شارژ کنید، مشکلی نخواهید داشت!». البته که این حرف درست است، اما اگر بخواهید اپل واچ را بررسی وضعیت خود در هنگام خواب هم به دست داشته باشید، آن موقع به مشکل خواهید خورد! به طور میانگین شارژ کامل اپل واچ برای روشن نگه داشتن ساعت به میزان یک روز و نیم کفایت می کند و برای شارژ شدن به میزان کافی به نیم ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین اگر حواستان به شارژ باتری آن نباشد، ممکن است در استفاده از قابلیت های این ساعت هوشمند برای بررسی وضعیت خواب به مشکل بخورید و در نیمه های شب با مشکل تمام شدن شارژ آن روبرو شوید!

البته اپل می تواند با اضافه کردن حالت «مصرف بهینه» به ساعت خود، تا حدود زیادی این مشکل را حل کند. همچنین می تواند از یک چیپ جدیدتر استفاده کند تا مصرف انرژی کمتری داشته باشد. راه حل دیگر استفاده از یک باتری بزرگتر است که البته این مورد ممکن است به افزایش وزن اپل واچ منتهی شود. به هر حال وقتی امکانات مفیدی به اپ واچ مانند بررسی وضعیت خواب اضافه شده، باید این اطمینان خاطر برای کاربران وجود داشته باشد که ساعت در طول شب خاموش نمی شود! باید منتظر ماند و دید که اپل برای ساعت هوشمند خود در ادامه سال 2021 چه برنامه ای دارد و آیا قصد بهبود شارژدهی آن را دارد یا خیر؟ به هر حال ردیاب های ورزشی با قیمت بسیار پایین تری نسبت به اپل واچ در بازار موجودند که در زمینه بررسی فعالیت های ورزشی می توانند با آن رقابت کنند و در عین حال طول عمر باتری بالاتری هم دارند!

منبع: cnet