هنوز حدود یک سال تا عرضه نسخه نهایی اپل ویژن پرو باقی مانده، اما از همین حالا این هدست واقعیت ترکیبی در صدر تمام اخبار دنیای تکنولوژی قرار گرفته است! به طوری که هر روز یک خبر جدید در مورد این دستگاه عجیب و منحصر به فرد منتشر می شود و اشتیاق افراد برای کار کردن با آن را بیشتر از قبل می کند. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که اپل قیمت هدست ویژن پرو را در حدود 3500 دلار اعلام کرده است که مسلماً پرداخت آن برای هر کسی امکان پذیر نیست!

قیمت بالای اپل ویژن پرو این نگرانی را در میان طرفداران این شرکت ایجاد کرده بود که احتمالاً هیچ گاه نمی توانند با یکی از هیجان انگیز ترین محصولات شرکت مورد علاقه خود کار کنند! اما اکنون یک خبر جدید منتشر شده که این هدست واقعیت ترکیبی از قابلیت Guest Mode برخوردار است و شما می توانید از آن به صورت اشتراکی با دوستانتان استفاده کنید!

مشخصات هدست اپل Apple Vision Pro

شاید برایتان این دغدغه ایجاد شود که اگر به دوستانتان اجازه دهید تا از هدست شما استفاده کنند، ممکن است اطلاعاتتان به دست آنها بیفتد و به عبارت دیگر، حریم شخصی تان از بین برود! خوشبختانه اپل این دغدغه ها و نگرانی ها را به طور کامل برطرف کرده است! چنانچه کسی از هدست اپل ویژن پرو در حالت Guest استفاده کند، به هیچ عنوان به اطلاعات کاربر اصلی هدست دسترسی نخواهد داشت.

همان طور که احتمالاً می دانید، اپل ویژن پرو از تکنولوژی «تشخیص چشم» یا Eye Recognition برخوردار است که پیش از این مشابه آن را در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 دیده بودیم. اپل این فناوری را Optic ID نام گذاری کرده است. به طور دقیق باید گفت که این تکنولوژی ابتدا عنبیه چشم کاربر را آنالیز می کند و سپس از این دیتا برای آنلاک کردن هدست جهت استفادۀ کاربر اصلی استفاده می کند. به این ترتیب از آنجایی که عنبیه چشم هر انسان منحصر به خودِ اوست، اگر فرد دیگری اپل ویژن پرو را بر روی سر خود بگذارد به عنوان «کاربر مهمان» شناخته می شود و به هیچ عنوان به اطلاعات و فایل های کاربر اصلی هدست دسترسی نخواهد داشت.

مشخصات هدست اپل Apple Vision Pro

قابلیت Guest Mode به صورت پیش فرض در اپل ویژن پرو فعال است، اما اگر قصد ندارید تا هدست خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید، به سادگی می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید. لازم به ذکر است که زمانی که Guest Mode فعال است، افراد دیگر (به جز کاربر اصلی) می توانند از هدست برای جستجو در وب سایت های اینترنتی، تماشای ویدئو و اجرای اپلیکیشن های مختلف استفاده کنند. با این حال کاربران مهمان هرگز به عکس ها، پیام ها یا اطلاعات شخصی کاربر اصلی هدست دسترسی نخواهند داشت.

مشخصات هدست اپل Apple Vision Pro

قابلیت Guest Mode می تواند تا حد زیادی دغدغه طرفداران اپل در مورد قیمت 3500 دلاری ویژن پرو را از بین ببرد. با این حال باید ببینیم فردی که چنین هزینه سنگینی را برای خرید یکی از گران قیمت ترین محصولات اپل پرداخت کرده، حاضر است تا از این هدست به صورت اشتراکی با افراد دیگر استفاده کند؟!

منبع: gizmochina