چندی پیش بود که اپل از اپلیکیشن اختصاصی Music Classical رونمایی کرد. این برنامه فقط موزیک های کلاسیک را پوشش می دهد و تا به اینجا فقط برای کاربران دستگاه های اپل قابل استفاده بود. اما اکنون این غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی نسخه اندروید این اپلیکیشن محبوب را ارائه داده است.

دسترسی کاربران اندروید به Apple Music Classical

اپل موزیک کلاسیک در ماه مارچ 2023 (اسفند 1401) برای پلتفرم iOS عرضه شده است. این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده تا کاربران برای پیدا کردن موسیقی های کلاسیک و گوش دادن به آنها کار آسان تری داشته باشند. اپل موزیک کلاسیک بر روی ارتقای تجربه افراد از گوش دادن به موسیقی های خاطره انگیز تمرکز دارد و در همین مدت کم از زمان عرضه، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

محبوبیت روز افزون Apple Music Classical باعث شده تا اپل نسخه اندروید آن را نیز ارائه دهد. کاربران دستگاه های اندرویدی اکنون می توانند این اپلیکیشن را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این اپلیکیشن، دستگاه شما باید به سیستم عامل اندروید 9 یا نسخه های بالاتر از آن مجهز باشد.

دسترسی کاربران اندروید به Apple Music Classical

با وجود اینکه اپل موزیک کلاسیک یک اپلیکیشن مستقل به نظر می رسد، اما در واقع این برنامه زیر مجموعه ای از Apple Music است. پس برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک بپردازید! چنانچه بخواهید اشتراک پلن شخصی اپل موزیک را تهیه کنید باید هزینه 10.99 دلار را به صورت ماهانه پرداخت نمایید. همچنین هزینه اشتراک در پنل خانوادگی اپل موزیک 16.99 دلار به ازای هر ماه است.

در حال حاضر در سرویس اپل موزیک کلاسیک بیش از 5 میلیون ترک موسیقی از میان آثار کلاسیک موجود است که همگی با بالاترین ممکن ریلیز شده اند. همچنین از طریق این اپلیکیشن می توانید به صدها پلی لیست گزینشی، هزاران آلبوم اختصاصی، ایستگاه های رادیویی زنده و بسیاری امکانات دیگر دسترسی پیدا کنید. کاربران می توانند در Apple Music Classical با کلمات ترکیبی مورد نظر خود به دنبال یک آهنگ بگردند. مثلاً می توانید جستجوهای خود در این برنامه را بر اساس آهنگساز، شماره اثر، عنوان، رهبر ارکستر، خواننده یا حتی ساز و ابزارآلات موسیقی انجام دهید.

دسترسی کاربران اندروید به Apple Music Classical

زمانی که یک موسیقی را در اپل موزیک کلاسیک پلی می کنید، اپلیکیشن یک بیوگرافی از آهنگساز و اطلاعات اضافی در مورد قطعه را به شما نمایش می دهد. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن از بالاترین کیفیت صدا پشتیبانی می کند و توانایی استریم موزیک با نرخ حداکثر 129 کیلو هرتز را دارد. به علاوه اینکه این سرویس از استریم موزیک در حالت 24-bit Hi-Res Lossless نیز پشتیبانی می کند و از فناوری «صدای بدون افت کیفیت» به بهترین شکل بهره می برد. سازگاری با فناوری های صدای فضایی (Spatial Audio) و دالبی اتموس (Dolby Atmos) نیز (برای برخی ترک های انتخابی) از دیگر امکانات این اپلیکیشن قدرتمند است.

پس اگر به موسیقی های کلاسیک علاقه دارید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن Apple Music Classical ماجراجویی خود را در این دنیا آغاز کنید و ترک های مورد علاقه تان را با بالاترین کیفیت در آن گوش دهید!

منبع: gizmochina