اپل به تازگی در جریان مراسم WWDC 2023 یک مک بوک ایر جدید 15 اینچ را با تراشه M2 معرفی کرد. این دستگاه نظرات مثبت کارشناسان و خبره های دنیای تکنولوژی را جلب کرد و بار دیگر توانمندی های اپل را به رخ رقیبان کشید. با این حال جاه طلبی های این غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی توقف ناپذیر به نظر می رسد و این شرکت قصد دارد تا مک بوک ایر 15 اینچ را به تراشه 3 نانومتری M3 مجهز کند. بر اساس گزارش های دریافتی شرکت اپل قصد دارد تا از نسل جدید تراشه سری M خود با عرضه یک MacBook Air و یک iMac جدید در ماه اکتبر (مهر 1402) رونمایی کند.

معرفی مک بوک ایر جدید 15 اینچی اپل با تراشه M3

مارک گارمن، تحلیلگر خوش سابقه اپل از نشریه بلومبرگ، به تازگی گزارش داده است که اپل قصد دارد تا گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 پرو را در ماه سپتامبر (شهریور 1402) راهی بازار کند. با این حال آقای گارمن اعلام کرده که این تنها فعالیت بزرگ اپل در سال 2023 نخواهد بود و این شرکت قصد دارد تا در ماه اکتبر نیز از مک ها و آیپدهای به روز رسانی شدۀ خود رونمایی کند. به این ترتیب می توان متصور شد که اپل در همین سال 2023 مک های M3 خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پیش از این انتظار می رفت که عرضه دستگاه های مک جدید با تراشه M3 در سال 2024 اتفاق بیفتد.

معرفی مک بوک ایر جدید 15 اینچی اپل با تراشه M3

گارمن پیش بینی کرده است که در ماه اکتبر شاهد رونمایی از مک بوک ایر 13.6 اینچ، مک بوک پرو 13.3 اینچ و آی مک 24 اینچ با تراشه مدرن و جدید M3 باشیم.

با توجه به اینکه اپل به تازگی مک بوک ایر 15 اینچ را معرفی کرده، بعید است که به این زودی یک مدل جدید دیگر از این دستگاه را با تراشه M3 به بازار بفرستد. به همین دلیل به احتمال زیاد نسخه کوچکترِ این دستگاه با سایز 13.6 اینچ (که سال گذشته نسخه M2 آن به بازار آمده) زودتر از نسخه 15 اینچ به تراشه M3 مجهز خواهد شد. پیش بینی می شود که مک بوک ایر 15 اینچ با چیپست M3 در رویداد بهارۀ اپل رونمایی شود.

معرفی مک بوک ایر جدید 15 اینچی اپل با تراشه M3

آی مک 24 اینچ به طور کامل نسخه M2 ندارد و اپل قصد دارد تا مستقیماً نسخه M3 آن را تولید کند. لازم به ذکر است که نسخه های 14 و 16 اینچِ مک بوک پرو فعلاً نسخه M3 نخواهند داشت. دلیل این موضوع این است که این نسخه های مک بوک پرو مشخصات رده بالاتری از مدل 13.3 اینچ دارند و احتمالاً اپل قصد دارد تا از نسخه های ‘Pro’ یا ‘Max’ تراشه M3 در آنها استفاده کند. مارک گارمن پیش بینی کرده است که این دستگاه ها در سال آینده میلادی با تراشه های M3 Pro و M3 Max به بازار خواهند آمد.
چیپست M3 باعث ارتقای قدرت عملکرد و افزایش طول عمر باتری دستگاه های مک خواهد شد. این تراشه بر مبنای فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید می شود و هم از لحاظ قدرت محاسباتی و هم از لحاظ گرافیکی با ارتقاهای چشمگیری مواجه خواهد شد. اپل در جریان مراسم WWDC 2023 اعلام کرد که قصد دارد تا امکان اجرای عناوین بیشتری از بازی های روز را بر روی دستگاه های مک فراهم آورد و تراشه های M3 می توانند این شرکت را در دستیابی به این هدف کمک کنند.

منبع: wccftech