در رویداد "California Streaming" اپل، شاهد رونمایی‌های جدید این شرکت از iPhone 13 و Apple Watch Series 7 گرفته تا آیپد مینی نسل ششم بودیم. اما طبق انتظاراتی که از اپل داشتیم، مواردی از جمله MacBook Pro جدید و ایرپادز نسل بعدی وجود داشت که پیش بینی ‌می‌کردیم اپل اعلام کند، اما این اتفاق رخ نداد.  

با توجه به این که اپل همیشه در ماه اکتبر مکینتاش‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارد، با این حال به نظر می‌رسد هنوز امیدی وجود دارد که به زودی شاهد حضور آن‌ها باشیم. به گفته مارک گورمن، ناظر قابل اعتماد بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که اپل دست کم یک رویداد آنلاین دیگر در "چند هفته آینده" برگزار خواهد کرد و این بدان معناست که ممکن است اپل قصد داشته باشد قبل از پایان سال 2021 از نمایش‌های غیر رسمی خود پرده برداری کند. و امیدواریم که در ماه‌های آینده شاهد MacBook Pro جدید و ایرپادز نسل بعدی نیز باشیم. در متن زیر چند نمونه از انتظاراتی که از اپل داشتیم به طور خلاصه ذکر شده است که می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

مزایای جدید مک بوک: ممکن است دارای  لبه تخت و شارژر مغناطیسی باشند

گورمن پیش بینی می‌کند MacBook Pro با پنل 14 اینچی و 16 اینچی طراحی شده که از تراشه M1X جدید بهره ‌می‌برد، (نام شایعه شده برای نوع پیشرفته تراشه M1 اپل که سال گذشته معرفی شد) در ماه آینده ظاهر شود. شایعات حاکی از آن است که ظاهراً این لپ تاپ‌های جدید دارای طراحی مجدد لبه تخت و شارژر مغناطیسی MagSafe و همچنین پورت HDMI و شکاف کارت SD هستند.

مزایای جدید مک بوک: ممکن است دارای  لبه تخت و شارژر مغناطیسی باشند

NEW MAC MINIS ، IMACS و ورک استیشن MAC PRO ممکن است رونمایی شود 

پس از رونمایی اپل از مک بوک پرو، گورمن حدس می‌زند که ممکن است Mac Mini ارتقا یافته، iMac بزرگتر، ورک استیشن Mac Pro به روز شده و حتی MacBook Pro ارزان قیمت جدیدی نیز رونمایی شود. به گفته منابع گمنام گورمن، هر دستگاه از نسل بعدی تراشه‌های داخلی اپل تغذیه می‌کند، که از عملکرد و قابلیت‌های تراشه‌های فعلی M1 پیشی ‌می‌گیرد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل این موارد را تا پایان سال رونمایی کند.

نسل بعدی ایرپادها: بدنه جدید و ساقه‌های کوتاه‌تر

این شایعه که اپل در رویداد آیفون 13 خود از نسل سوم ایرپاد‌ها رونمایی می‌کند، بسیار پراکنده شده بود؛ اما هنگامی که این اتفاق رخ نداد طرفدران زیادی شگفت زده شدند. با این حال، احتمال وجود دارد که نسل بعدی ایرپاد آیفون در ماه‌های بعد رونمایی شود و ما شاهد این گجت قبل از شروع فصل تعطیلات باشیم. طبق گزارشات رسیده، به احتمال زیاد AirPods Pro با بدنه جدید و ساقه‌های کوتاه‌تر همراه خواهد شد.

نسل بعدی ایرپادها: بدنه جدید و ساقه‌های کوتاه‌تر

MACOS MONTEREY چه زمانی منتشر ‌می‌شود؟

در جریان سخنرانی اصلی، اپل اعلام کرد که نسخه بعدی سیستم عامل ساعت هوشمند خود، watchOS 8، در کنار iOS 15 و iPadOS 15 در 20 سپتامبر راه اندازی ‌می‌شود. با این حال، کاربران macOS هنوز در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارند که دقیقاً چه زمانی می‌توانند نسخه رسمی macOS Monterey، جانشین macOS Big Sur را لمس کنند!

MACOS MONTEREY چه زمانی منتشر ‌می‌شود؟

macOS Monterey که اولین بار در WWDC 2021 به عنوان یک به روزرسانی رایگان معرفی شد و از ماه ژوئیه در بتا عمومی در حال آزمایش است، و احتمالاً در پاییز عرضه ‌می‌شود. این به روز رسانی باعث بهبود FaceTime ، Safari و تعداد زیادی از برنامه‌های دیگر ‌می‌شود. مونتری همچنین ویژگی‌هایی مانند Live Text و Universal Control را معرفی می‌کند، ویژگی‌ای که به شما امکان ‌می‌دهد فایل‌ها را در چندین دستگاه اپل کنترل کرده و به سرعت جابجا کنید.

منبع: theverge