یکی از آیتم های جذاب رویداد WWDC 2022 اپل، هدست واقعیت ترکیبی جدید این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی است که در چند وقت اخیر شایعات زیادی در رابطه با آن مطرح شده است. این بار نشریه معتبر نیویورک تایمز به سراغ این هدست رفته و اخبار هیجان انگیزی را درباره آن منتشر کرده است! به نظر می رسد که اپل برای این هدست برنامه های متعدد و خاصی در نظر دارد!

محتوای ویدئویی هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل را کارگردانان هالیوودی می سازند!

مطابق با گزارشی که نیویورک تایمز در این رابطه منتشر کرده، اپل قصد دارد تا برای هدست واقعیت ترکیبی جدید خود، محتواهای ویدئویی اختصاصی و منحصر به فرد تولید کند و در این راه از کارگردانان هالیوودی استفاده خواهد کرد! یکی از نام های جذابی که در این لیست به چشم می خورد، Jon Favreau است که علاقه مندان به «مرد آهنی» حتماً او را می شناسند! در کارنامه این کارگردان هالیوودی فیلم هایی مانند Iron Man 1، The Lion King (2019) و The Jungle Book (2016) دیده می شود. همچنین جان فاورو اخیراً به عنوان تهیه کننده در ساخت سریال Prehistoric Planet برای Apple TV+ همکاری داشته است.

اکنون اعلام شده که اپل به جان فاورو مأموریت داده تا در هدست جدید این شرکت «دایناسورها را به زندگی واقعی بازگرداند» و این کارگردان آمریکایی در حال کار کردن بر روی این موضوع است! مطابق با اطلاعات منتشر شده، هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل به شکل عینک محافظ اسکی طراحی شده و هدف آن تلفیق واقعیت مجازی (VR) با واقعیت افزوده (AR) است.

محتوای ویدئویی هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل را کارگردانان هالیوودی می سازند!

نیویورک تایمز مدعی شده است که اپل برنامه دارد تا ابزارهای نرم افزاری جدیدی را معرفی کند که به اپلیکیشن ها این امکان را می دهد تا به قابلیت های جدیدی بر مبنای دوربین و عملکرد صوتی مجهز شوند. این ابزارها در راستای بهبود تعامل کاربران با هدست به صورت هندزفری (بدون دخالت دست) توسعه داده می شوند.

اپل در رویداد WWDC 2022 پیش نمایشی از هدست واقعیت ترکیبی خود را ارائه می دهد، اما کارشناسان اعتقاد دارند که این هدست در سال 2023 راهی بازار خواهد شد. نیویورک تایمز اطلاعاتی را در رابطه با چالش های اپل در طراحی و ساخت این هدست فاش کرده که می تواند برای علاقه مندان جالب باشد:

«اپل یکی از مهندسان شرکت Dolby Technologies را به نام Mike Rockwell استخدام کرده و پروژه تولید هدست جدید خود را به دست او می سپارد. دو نفر از افراد آگاه با این پروژه اعلام کرده اند که تلاش های اولیه این شخص در تولید یک دستگاه واقعیت افزوده، به دلیل محاسبات غیر دقیق و ضعیف ناکام می مانند. اکنون ادامه یافتن این مشکلات، به خصوص در زمینه طول عمر ضعیف باتری، اپل را مجبور کرده است تا عرضه هدست خود را تا سال آینده به تعویق بیندازد.

محتوای ویدئویی هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل را کارگردانان هالیوودی می سازند!

به طور کلی ایده ساخت یک دستگاه واقعیت افزوده باعث ایجاد تفرقه و چند دستگی در داخل اپل شده است! حداقل دو نفر از اعضای تیم طراحی صنعتی اپل اعلام کرده اند که این شرکت را ترک خواهند کرد! چرا که معتقدند فناوری واقعیت افزوده می تواند بر روی نحوه ارتباطات انسان ها با یکدیگر تأثیر منفی بگذارد و آینده بشر را دستخوش تغییرات نگران کننده ای کند!»

به هر حال چیزی که مشخص است اپل در این راه ثابت قدم است و علاوه بر به کار بردن تکنولوژی های جدید در ساخت هدست واقعیت ترکیبی خود، قصد دارد تا با تولید محتوای اختصاصی و جذاب، افراد را به استفاده از آن بیش از پیش ترغیب کند! استخدام کارگردانان هالیوودی مانند جان فاورو مهر تأییدی بر این ادعا است که اپل قصد دارد تا با تولید محتوای ویدئویی جذاب و پر زرق و برق، افراد را به سمت فناوری واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) خود بکشاند! باید ببینیم که اپل در این راه تا چه اندازه موفق خواهد بود!

منبع: 9to5mac