این طور که به نظر می رسد اپل قصد دارد تا همکاری خود با شرکت کوالکام را در زمینه ساخت مودم توسعه دهد و قرارداد جدیدی را با این شرکت منعقد سازد. بر اساس این قرارداد جدید که تا سه سال آینده معتبر خواهد بود، کوالکام موظف است تا مودم های مورد درخواست اپل را برایش تأمین کند. پیش از این اخباری منتشر شده بود که اپل قصد دارد تا پس از اتمام قرارداد فعلی با کوالکام، مودم های 5G مورد نیازش را خودش تولید کند. اما بر اساس شواهد موجود باید گفت که حداقل تا سه سال آینده این اتفاق رخ نخواهد داد!

همکاری اپل و کوالکام در تولید مودم های 5G

تولید مودم 5G اپل به تعویق می افتد

برای کسانی که اطلاعات کمتری در این زمینه دارند باید بگوییم که چندی پیش آقای Ming-Chi Kuo، یکی از تحلیلگران شناخته شدۀ اپل، اعلام کرد که غول کوپرتینو نشین دنیای تکنولوژی قصد دارد تا سال 2025، از لحاظ تولید مودم های فایو جی خودکفا شود. با این حال در گزارش جدیدی که در نشریه بلومبرگ به چاپ رسیده به این نکته اشاره شده است که مودم اپل برای استفاده در آیفون هنوز آماده نیست. اپل پیش از این واحد تولید مودم اینتل را خریداری کرده و در حال کار کردن بر روی مودم 5G خود بود تا میزان وابستگی اش به سخت افزار تولید کوالکام را کاهش دهد. اما تلاش های این شرکت در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده است.

همکاری اپل و کوالکام در تولید مودم های 5G

آقای Kuo اضافه کرده بود که نسل چهارم آیفون SE اولین دستگاه مجهز به مودم جدید اپل خواهد بود. این گوشی طبق برنامه ریزی های قبلی قرار است تا در سه ماهه اول سال 2025 راهی بازار شود. اما با ثبت این قرارداد جدید، اپل حداقل تا سال 2026 همچنان به مودم های ساخت کوالکام تکیه خواهد داشت. بد نیست بدانید که از آیفون 12 به بعد، کوالکام تنها تأمین کنندۀ مودم های فایو جی برای اپل بوده است. همچنین بد نیست بدانید که اپل در حال حاضر بزرگترین مشتری کوالکام است! حدود 22.3 درصد از کل سفارش های کوالکام از جانب اپل است.

همکاری اپل و کوالکام در تولید مودم های 5G

در سال های اخیر، اپل تلاش های زیادی برای کاهش وابستگی خود به شرکت های دیگر انجام داده است. در همین راستا این شرکت نام آشنا و شناخته شده تکنولوژی ها و قطعات سخت افزاری متعددی را توسعه داده تا بیشتر از قبل بتواند بر خود متکی باشد. این موضوع از لحاظ وجهه و از هم از لحاظ مالی به نفع اپل است. در حال حاضر کوالکام را می توان رهبر بازار مودم های 5G و بزرگترین تولید کنندۀ این قطعه در دنیا دانست. مودم های این شرکت از پیشرفته ترین تکنولوژی های فعلی برخوردارند و در اکثر دستگاه های موبایل پرچم دار مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال برندهای بزرگی همچون سامسونگ از مودم های ساخت خود در گوشی هایشان استفاده می کنند و اپل هم قصد دارد تا در همین مسیر قدم بردارد.

منبع: gizmochina