اپل AirPods Pro یکی از محبوب ‌ترین هدفون های بی سیم در میان کاربران آیفون است. رقیبان زیادی از جمله گوگل با ایربادز Pixel Buds Pro قصد رقابت با Apple AirPods Pro دارد. اما یکی از این رقیبان سرسخت هدفون Beats Studio Buds است. در واقع، Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds دو رقیب سرسخت هستند و رقابت تنگاتنگی با هم دارند. هر دو هدفون بی سیم مجهز به حذف نویز فعال (ANC) هستند و نسبت به اکثر هدفون‌ های موجود در بازار قیمت گران ‌تری دارند. بیایید در این بخش به مقایسه ویژگی های این دو هدفون بپردازیم تا راحت تر بتوانید بین این دو یکی را انتخاب کنید.

Apple AirPods Pro در مقابل Beats Studio Buds: آیا Beats می تواند ویژگی های رقیب خود را شکست دهد؟

طراحی Apple AirPods Pro در مقابل Beats Studio Buds

Beats Studio Buds در شش رنگ مختلف، قرمز، سفید، مشکی، آبی ، صورتی و خاکستری عرضه می شود. این ایرپاد فقط پنج گرم وزن دارد و به اندازه ای سبک است که آن را در گوش خود احساس نمی کنید. در طراحی این ایرباد ساقه لحاظ نشده است، بنابراین نسبت به AirPods Pro ابعاد کوچکتری دارد.

AirPods Pro فقط در رنگ سفید موجود است و با برخورداری از ساقه های کوچک به AirPods اصلی بسیار شبیه است. اما، برخلاف ایرپادهای اصلی، مدل پرو به خاطر سری ‌های سیلیکونی خود که برای ایزوله ‌سازی و کیفیت صدا بهتر طراحی شده اند، راحت تر داخل گوش قرار می گیرد.

ضمن این که هر دو هدفون Beats Studio Buds و AirPods Pro دارای رتبه IPX4 مقاومت در برابر آب هستند، بنابراین برای تمرین مناسب می باشند.

کنترل های Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

بر روی ساقه  AirPods Proفرورفتگی های کوچکی وجود دراد که با فشار دادن آن می توانید پخش موسیقی، Siri و حذف نویز را تنظیم کنید. این هدفون دارای تشخیص خودکار گوش است، بنابراین وقتی هدفون‌ ها را بیرون می ‌آورید، موسیقی متوقف می ‌شود و با اعمال دوباره، موسیقی پخش می شود. اما این ویژگی فقط در دستگاه ‌های اپل کار می ‌کند.

Beats Studio Buds دارای یک دکمه قابل کلیک در کنار است که برای کنترل هدفون به کار برده می شود. اگرچه در این هدفون نمی توان صدا را با دکمه ها تنظیم کرد و همچنین فاقد تشخیص گوش است، اما در دستگاه‌ های اپل می ‌توانید پخش موسیقی را با کنترل ‌های صوتی Siri کنترل کنید.

کنترل های Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

ویژگی های نرم افزاری Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

AirPods Pro ادغام بهتری با دستگاه های اپل دارد. این هدفون دارای یک تراشه H1 است که به طور خودکار به تمام دستگاه های متصل به iCloud متصل می شود. ضمن این که AirPods Pro در دستگاه‌ های اندرویدی یا ویندوزی مانند سایر هدفون ‌های بلوتوثی کار می‌ کند.

در مقابل باید بگوییم که Beats Studio Buds در دستگاه های اندرویدی بسیار بهتر کار می کند. در ابتدا، Beats Studio Buds به خوبی با دستگاه‌ های اپل ادغام نمی ‌شد، اما طی یک بروزرسانی میان ‌افزاری، جفت قابلیت جفت شدن به iCloud را دریافت کرد.

از لحاظ کیفیت میکروفون باید بگوییم که هیچ یک از میکروفون ها فوق العاده نیستند، اما برای تماس های تلفنی خوب هستند. AirPods Pro نسبت به Beats Studio Buds تأکید بهتری دارد، بنابراین صحبت کردن با میکروفون AirPods Pro واضح تر است.

اتصال بلوتوث Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

هر دو هدفون بی سیم AirPods Pro و Beats Studio Buds از کدک استاندارد بلوتوث SBC و همچنین AAC برای ارائه عملکردی با کیفیت بالا در دستگاه های اپل پشتیبانی می کنند.  AirPods Pro از بلوتوث 5.0 استفاده می کند، در حالی که Beats Studio Buds از بلوتوث 5.2 استفاده می کند. نسخه جدیدتر بلوتوث کارآمدتر است، و منجر به بهبودهای جزئی در قدرت اتصال و عمر باتری خواهد بود. این به این معنی است که Studio Buds  در آینده می ‌تواند پشتیبانی از کدک LC3 را دریافت کند، درحالیکه AirPods Pro اینطور نخواهد بود.

عمر باتری Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds عمر باتری بسیار مشابهی دارند و هر دو حدود 5 ساعت دوام می آورند.

کیس شارژ AirPods Pro با کابل لایتنینگ شارژ می شود و Beats Studio Buds با کابل USB-C شارژ می شود. AirPods Pro از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، در حالی که قاب Beats Studio Buds فقط می تواند با استفاده از سیم شارژ شود.

عمر باتری Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

حذف نویز Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

AirPods Pro عملکرد حذف نویز بهتری دارد که برای کاهش قابل توجه صداهای مزاحم در اطراف شما کافی است. این در حالی است که Beats Studio Buds فقط فرکانس های پایین تر را حدود یک چهارم ساکت تر می کند. اگرچه عالی نیست، اما از هیچی بهتر است. درواقع سری سیلیکونی Beats Studio Buds ایزوله بهتری نسبت به AirPods Pro ارائه می ‌دهد و فرکانس ‌های بالاتر مانند صدای کوبیدن قابلمه‌ ها و ماهیتابه ‌ها را بهتر مسدود می‌ کند.

کیفیت صدا Apple AirPods Pro و Beats Studio Buds

Studio Buds نت های sub bass و سه گانه را بیشتر از AirPods Pro تقویت می کند. درحالیکه بسیاری از مردم صدایی مانند این را ترجیح می دهند، نت های sub bass و تریبل بسیار بلندتر از صداهای باس و میانی پایین تر هستند بنابراین برای شنیدن آوازها مناسب نیستند. اما در AirPods Pro بسیاری از اجراهای آوازی را می توان به طور واضح تر شنید. با این حال، اگر هیپ هاپ یا EDM را دوست دارید، احتمالاً Beats Studio Buds را ترجیح می دهید. و اگر موسیقی آکوستیک یا آوازی را دوست دارید، صدای خنثی تر AirPods Pro مناسب تر است. همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید در صورت تمایل به تصمیم گیری بهتر برای خرید یک هدفون بی سیم مقاله مقایسه Apple AirPods Pro و Apple AirPods را در وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: androidauthority