رویداد WWDC 2023 اپل پر از رونمایی از محصولات و سرویس های جدید بوده است. از سیستم عامل های macOS Sonoma و iOS 17 گرفته تا هدست ویژن پرو و مک بوک ایر 15 اینچ در این رویداد رونمایی شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال تمامی دستگاه های جدید اپل در این مراسم معرفی نشده و برخی از آنها به روی صحنه نیامده اند! یکی از این گجت ها، شارژر دیواری 70 وات جدید اپل بوده است. این شارژر هم اکنون برای خرید عمومی بر روی فروشگاه آنلاین اپل قرار دارد و ما قصد داریم تا در ادامه مشخصات آن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی شارژر جدید 70 وات اپل

در حالی که تکنولوژی های شارژینگ فوق العاده پر سرعت شده اند، اپل هنوز خود را زیاد وارد این بازی نکرده است! این شرکت همیشه ثبات را به خلاقیت ترجیح داده است و بیشتر دوست دارد تا روش های امتحان پس داده را به کار گیرد. اکنون شاهد به کار گیری این استراتژی در زمینه ساخت شارژر و سرعت شارژ نیز هستیم! در حالی که به خصوص شرکت های چینی از سرعت های شارژ فضایی (مانند 140 یا حتی 200 وات) رونمایی کرده اند، اپل در جدیدترین شارژر دیواری خود از پروتکل 70 وات استفاده کرده است.

به طور کلی گوشی های اندرویدی از سرعت های شارژ بالاتری نسبت به مک بوک پشتیبانی می کنند. اپل همواره معتقد بوده است که سرعت شارژ بالا در طولانی مدت به باتری دستگاه آسیب می زند و عمر آن را کم می کند. به عقیده این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی، بهتر است تا باتری دستگاه 10 دقیقه دیرتر شارژ شود تا اینکه به دلیل سرعت شارژ بالا آسیب ببیند! علاوه بر اپل، سامسونگ نیز همین استراتژی را در پیش گرفته و از سرعت های شارژ عجیب و غریب پشتیبانی نمی کند!

بررسی شارژر جدید 70 وات اپل

شارژر جدید اپل به گونه ای طراحی شده تا لپ تاپ را سریع تر از قبل شارژ کند. این شارژر همراه با مک بوک ایر 15 اینچ عرضه شده است و 59 دلار قیمت دارد. علاوه بر مک بوک ایر، این شارژر با طیف وسیعی از دستگاه های USB-C سازگاری دارد و شما می توانید انواع کابل USB-C موجود در بازار را به آن متصل کنید. با این حال اپل توصیه کرده است که از این شارژر 70 وات برای شارژ دستگاه های زیر استفاده شود:

•    مک بوک ایر 15 اینچ مدل 2023
•    مک بوک ایر 13 اینچ با تراشه M2
•    مک بوک پرو 13 اینچ (مدل 2016 به بعد)
•    مک بوک پرو 14 اینچ

بررسی شارژر جدید 70 وات اپل

شارژر دیواری 70 وات اپل در منزل، محل کار یا در مکان های عمومی مانند کتابخانه کارایی بالایی دارد و سرعت و بازدهی ایده آلی را ارائه می دهد. این شارژر قادر است تا یک مک بوک ایر 15 اینچ را در عرض 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ کند. همچنین این شارژر با سایر دستگاه های USB-C مانند آیفون، آیپد و اپل واچ هم سازگاری دارد. لازم به ذکر است که اپل فروش شارژر 67 وات قبلی خود را متوقف کرده است. البته این شارژر در بسته بندی مک بوک پرو 14 اینچ وجود دارد، اما دیگر به صورت جداگانه و فردی به فروش نخواهد رسید.

منبع: gizmochina