شرکت های اپل، گوگل و سامسونگ از نام آشناترین شرکت های حال حاضر دنیا محسوب می شوند. شرکت های ذکر شده به دلیل طراحی و تولید محصولات با کیفیت همراه با استانداردهای روز دنیا از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار هستند. طبق اخبار منتشر شده از سوی شرکت های اپل، گوگل و سامسونگ، سال 2022 یکی از سال های پررونق در زمینه تولید ساعت های هوشمند بوده و قرار است ساعت های هوشمند زیادی به بازار عرضه شوند. در ادامه مطلب قصد معرفی و خلاصه بررسی ساعت های هوشمندی را داریم که قرار است در سال 2022 برای استفاده کاربران عرضه شوند، پس با ما همراه باشید!

اپل، گوگل و سامسونگ برنامه های جذابی برای ساعت های هوشمند خود در سال 2022 دارند! (بخش اول)

1.    Apple Watch Explorer Edition

طبق گفته بلومبرگ، اپل ممکن است امسال ساعت هوشمند Explorer Edition را به سری ساعت ‌های هوشمند خود اضافه کند. ساعت هوشمند اپل مدل Explorer Edition قطعا پس از عرضه تبدیل به یکی از مقاوم ترین و بهترین ساعت های هوشمند در بازار خواهد شد. با توجه به طراحی که در اختیار دارد قادر است در برابر ضربات احتمالی مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. با توجه به این ویژگی می توان ساعت Explorer Edition را در کلاس ساعت های G-Shock Casio دانست. قابلیت های یاد شده مناسب ورزشکاران و ماجراجویان بوده و می تواند نیازهای آنان را تا حد زیادی برطرف کند. طبق اخبار منتشر شده عملکرد ساعت اپل مدل Explorer Edition شباهت های زیادی با اپل واچ استاندارد دارد.

Apple Watch Explorer Edition

2.    Apple Watch Series 8

اپل واچ سری 8 را می توان جایگزین سری 7 اپل محسوب کرد. این سری از اپل واچ نسبت به سری های قبلی از بدنه مقاوم تری بهره مند است. این ویژگی مناسب ورژشکاران و دیگر افرادی است که می خواهند در شرایط سخت از ساعت استفاده کنند. در ضمن از نظر عملکرد، اپل واچ سری 8 شباهت های زیادی با نسخه استاندارد داشته و از تفاوت هایشان می توان به قابلیت محافظت بهتر و مقاومت بالاتر در برابر ضربه اشاره کرد. در ضمن در این مدل از ساعت هوشمند اپل از پردازنده قوی تر و تراشه های سریع تری استفاده خواهد شد. طبق شایعات منتشر شده ویژگی ها و قابلیت هایی همچون دماسنج برای باروری و پایش خواب، نظارت بر فشار خون کاربر، تشخیص دیابت و آپنه خواب قرار است به این سری از اپل واچ اضافه شود.

Apple Watch Series 8

عملکرد برخی از ویژگی هایی که به احتمال زیاد به این سری از اپل واچ اضافه خواهند شد:

•    حسگر دما: برای اندازه گیری دمای بدن طراحی شده که به منظور خواب مفید، تشخیص تب و پیگیری باروری مورد استفاده قرار می گیرد.

•    حسگر پایش خون: قابلیت نشان دادن فشار خون هنگام افزایش آن بدون ارائه معیاری از فشار خون دیاستولیک و سیستولیک. ( در ضمن به احتمال زیاد نوع عملکرد این ویژگی تغییر پیدا خواهد کرد.)

•    قابلیت تشخیص آپنه خواب: طبق اخبار منتشر شده شرکت اپل از حسگر اکسیژن خون موجود برای تشخیص آپنه خواب استفاده خواهد کرد.

•    قابلیت تشخیص تصادف خودرو: این قابلیت با تشخیص تصادف اتومبیل کاربر به صورت خودکار از طریق گوشی آیفون و یا ساعت هوشمند با خدمات اضطراری برای دریافت کمک تماس خواهد گرفت.

منبع: cnet