چند هفته پس از عرضه مانیتور AGON Pro AG276QZD، برند ای او سی یک مدل جدید دیگر را به مانیتورهای گیمینگ خانواده AGON خود اضافه کرده است. این محصول جدید که با مدل Q24G2A/BK عرضه شده، از پنل IPS قدرت می گیرد و به مجموعه ای چشمگیر از مشخصات رده بالا مجهر شده است!

این مانیتور 23.8 اینچی از رزولوشن طبیعی 2560x1440 پیکسل پشتیبانی می کند و تراکم پیکسلی 123ppi را به ارمغان می آورد. این مشخصات کیفیت تصویر ایده آل آن را تضمین می کنند. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که مانیتورهای گیمینگ 1080p با همین سایز، تراکم پیکسلی 92ppi را ارائه می دهند. در ادامه با مشخصات کلیدی مانیتور گیمینگ AOC AGON Q24G2A/BK بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی مانیتور گیمینگ AOC AGON Q24G2A/BK

چیزی که مانیتور گیمینگ جدید AOC را متمایز می کند، ترکیب برنده مشخصات فنی آن است! این مانیتور علاوه بر رزولوشن 1440p (QHD)، از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) هم بهره می برد و بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربر به ارمغان می آورد. همچنین این مانیتور با فناوری AMD FreeSync Premium سازگار است و از مات شدن تصویر جلوگیری می کند. دیگر مشخصات مانیتور AOC Q24G2A/BK شامل روشنایی 350 نیت، نسبت کنتراست 1000:1 و پوشش دهی 80 درصد از محدوده رنگ های Adobe RGB و DCI-P3 می شود.

ای او سی در طراحی ظاهری مانیتور Q24G2A/BK نیز از خلاقیت خود استفاده کرده است و ضخامت قاب اطراف صفحه نمایش آن را در سه سمت به کمترین میزان ممکن رسانده است. این نوع طراحی به گیمر اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری بر محیط بازی داشته باشید و مرز میان واقعیت و دنیای مجازی برای او از بین برود. لازم به ذکر است که این مانیتور دارای اسپیکرهای داخلی 2 وات نیز هست که در مواردی که امکان استفاده از اسپیکر خارجی را ندارید، می توانید از آنها بهره ببرید.

بررسی مانیتور گیمینگ AOC AGON Q24G2A/BK

به منظور ارتقای انعطاف پذیری و سازگاری، مانیتور ای او سی AGON Q24G2A/BK به پورت های ارتباطی پر سرعت مجهز شده است. از جمله این پورت ها می توان به DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 اشاره کرد. شایان ذکر است که هنگام اتصال این مانیتور به دستگاه منبع پخش از طریق رابط HDMI، حداکثر نرخ نوسازی تصویر دستگاه برابر با 144 هرتز خواهد بود. مجهز بودن به جایگاه پایه نصب دیواری (با ابعاد 100x100 میلی متر) و جک صدای 3.5 میلی متر سایر امکانات مانیتور گیمینگ جدید AOC را در این زمینه تشکیل می دهند.

شرکت AOC در طراحی مانیتور AGON Q24G2A/BK به اصول ارگونومی نیز توجه ویژه ای داشته است و در این راستا این دستگاه را به پایه قابل تنظیم مجهز کرده است. به این ترتیب گیمر می تواند بهترین زاویه دید را نسبت به صفحه نمایش داشته باشد. از طریق نرم افزار AOC G-Menu نیز می توانید روشنایی، کنتراست و دیگر معیارهای مربوط به تصویر را بدون نیاز به مراجعه منوی صفحه نمایش مانیتور تغییر دهید.

بررسی مانیتور گیمینگ AOC AGON Q24G2A/BK

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت مانیتور گیمینگ ای او سی AGON Q24G2A/BK برای عرضه در کشورهای اروپایی 249 یورو و برای عرضه در بریتانیا 219.99 پوند اعلام شده است. با توجه به مشخصات فنی عالی، طراحی ظاهری خیره کننده و ویژگی های مختص گیمینگ پیش بینی می شود استقبال خوبی از این دستگاه در بازار به عمل آید.

منبع: gizmochina