شرکت AOC به تازگی از جدیدترین مانیتور خود با نام AG493QCX رونمایی کرده است. این مانیتور از نوع خمیده (Curved) است و 49 اینچ سایز دارد! به این ترتیب زمانی که در مقابل آن قرار می گیرد، صفحه مانیتور تمام زاویه دید روبروی شما را پوشش می دهد و می توانید خود را در دنیای تصاویر حس کنید! این ویژگی به خصوص برای گیمرها جذابیت زیادی دارد و اوج هیجان را برای آنها به ارمغان می آورد.

مانیتور گیمینگ ای او سی AG493QCX

مانیتور خمیده ای او سی AG493QCX از نسبت تصویر بی نظیر 32:9 پشتیبانی می کند. استفاده از این مانیتور مانند این است که شما دو مانیتور فول اچ دی با نسبت تصویر 16:9 را در کنار هم بگذارید! از این جهت می توان این مدل را برای کسانی که به فضای کاری زیادی برای مالتی تسکینگ، گیمینگ یا تولید محتوا نیاز دارند، از بهترین انتخاب ها دانست.

درجه انحنای مانیتور AOC AG493QCX برابر با 1800R است. این میزان خمیدگی، زاویه دید بی نظیری را برای شما فراهم می آورد و حس غوطه وری در تصاویر را ایجاد می کند. همچنین این مانیتور موفق به دریافت تأییدیه VESA DisplayHDR 400 شده است و تصاویری همراه با روشنایی، کنتراست و دقت رنگ بهینه شده را ارائه می دهد.

مانیتور گیمینگ ای او سی AG493QCX

ویژگی های جذاب مانیتور خمیده جدید AOC گیمرها به نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (MPRT) مربوط می شود. این ویژگی ها باعث می شود تا حتی صحنه های سریع و اکشن بازی نیز به شکلی واضح نمایش داده شوند و با مشکلاتی مانند مات شدن آنها مواجه نشوید. مانیتور AG493QCX از فناوری AMD FreeSync Premium نیز پشتیبانی می کند و بهترین تعامل را با پردازنده گرافیکی سیستم برقرار می کند.

در زمینه دقت رنگ باید گفت که مانیتور خمیده جدید AOC حدود 99 درصد از محدوده sRGB و 90 درصد از محدوده DCI-P3 را پوشش می دهد و میانگین دلتا E آن از 2 کمتر است. این مشخصات به معنای آن است که رنگ های به نمایش درآمده با این مانیتور کاملاً درخشان و نزدیک به واقعیت هستند. از این جهت می توان مانیتور AG493QCX را برای عکاسان، طراحان گرافیکی و تولید کنندگان محتوا کاملاً مناسب دانست.

مانیتور گیمینگ ای او سی AG493QCX

در طراحی مانیتور ای او سی AG493QCX اصول ارگونومیک به خوبی رعایت شده تا کاربر در هنگام استفاده از آن حس راحتی کامل داشته باشد. پایه این مانیتور در سه جهت مختلف قابل تنظیم است و از قابلیت های تنظیم چرخش به راست و چپ، تنظیم شیب عمودی و تغییر ارتفاع (به بالا و پایین) بهره می برد. علاوه بر این، مانیتور جدید AOC توانایی اتصال همزمان به دو منبع پخش و نمایش به صورت «تصویر در تصویر (PIP)» را دارد. در این حالت تصاویرِ هر دو منبع پخش به شکل هم زمان بر روی این مانیتور به نمایش در خواهند آمد.

متأسفانه در حال حاضر در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ خمیده ای او سی AG493QCX مطلبی منتشر نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت رسمی AOC یا آمازون مراجعه کنید.

منبع: gizmochina