در چند وقت اخیر مانیتورهای گیمینگ بسیار بزرگ و فوق عریض، به تدریج محبوبیت زیادی در میان گیمرها پیدا کرده اند و شرکت های شناخته شده فعالیت بالایی در این بازار داشته اند. جدیدترین محصولی که در این زمینه عرضه شده، مانیتور Agon AG455UCX از برند AOC است. این مانیتور به یک پنل بزرگ VA با سایز 44.5 اینچ مجهز است و رزولوشن Dual QHD (معادل با 5120x1440 پیکسل) را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که پیش از این AOC نسخه 49 اینچی این مانیتور گیمینگ را نیز با رزولوشن Dual QHD به بازار فرستاده بود. این رزولوشن در مانیتورهای 49 اینچی سامسونگ Odyssey OLED G9 و MSI 491C نیز به کار گرفته شده است و به نظر می رسد که به مرور در حال توسعه یافتن است. البته دو مانیتور ذکر شده از برندهای سامسونگ و MSI از پنل های Quantom Dot OLED قدرت می گیرند و از لحاظ فناوری نمایش با مانیتورهای AOC تفاوت دارند.

مانیتور گیمینگ 45 اینچ فوق عریض AOC حس غوطه وری در بازی را برای کاربر ایجاد می کند

شرکت AOC به دلیل هر چه تأثیرگذاری بیشتر مانیتور Agon AG455UCX در هنگام بازی، آن را به صورت خمیده و با درجه انحنای 1500R طراحی کرده است. این مانیتور از زاویه دید 178 درجه در هر دو راستای عمودی و افقی برخوردار است و حس غوطه وری در بازی را برای کاربر به ارمغان می آورد. با این حال به دلیل عملکرد پنل های VA، توصیه می شود تا برای دستیابی به بهترین وضوح تصویر این مانیتور، به صورت مستقیم در مقابل آن بنشینید.

مانیتور گیمینگ 45 اینچ فوق عریض AOC حس غوطه وری در بازی را برای کاربر ایجاد می کند

مانیتور AOC Agon AG455UCX به قصد رقابت با بهترین مانیتورهای گیمینگ دنیا ساخته شده است و در همین راستا از نرخ نوسازی تصویر عالی 165 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه پشتیبانی می کند. این مانیتور با فناوری AMD FreeSync سازگار است و پیش بینی می شود با فناوری انویدیا G-Sync نیز سازگاری داشته باشد. از دیگر مشخصات این مانیتور فوق عریض می توان به کنتراست استاندارد 2400:1 (قابل ارتقا به 3000:1) و روشنایی 400nits اشاره کرد. البته این میزان روشنایی برای مانیتوری با پنل VA و سایز 45 اینچ متوسط به حساب می آید و AOC می توانست در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد.

در زمینه امکانات ارتباطی نیز باید گفت که مانیتور AOC Agon AG455UCX به 3 پورت HDMI 2.1، 1 پورت DisplayPort 1.4 و یک کانکتور USB-C (قابل استفاده به عنوان DP) مجهز شده است. همچنین یک هاب USB 3.2 Gen 1 متشکل از 4 پورت برای این مانیتور در نظر گرفته شده است.

مانیتور گیمینگ 45 اینچ فوق عریض AOC حس غوطه وری در بازی را برای کاربر ایجاد می کند

پایه مانیتور AOC Agon AG455UCX از استحکام بالایی برخوردار است و توانایی وزن 10 کیلوگرم را دارد. شما می توانید ارتفاع، شیب عمودی و زاویه قرارگیری افقی این پایه را به دلخواه خود تنظیم کنید. یک پایه به شکل دستگیره نیز در سمت چپ بدنه این مانیتور تعبیه شده که برای قرار دادن هدست کاربرد دارد.

شرکت AOC هنوز در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ خمیده Agon AG455UCX اطلاعاتی را در دسترس قرار نداده است.

منبع: tomshardware