گوشی های سامسونگ گلکسی A02s و A12 که در اوایل سال 2021 روانه بازار شدند، اکنون در حال دریافت آپدیت اندروید 11 هستند. این دو گوشی در رده گوشی های اقتصادی سامسونگ قرار دارند و از قیمت پایین تری نسبت به گوشی های پرچم دار یا حتی میان رده برخوردارند. به این ترتیب حتی کاربران عادی و کسانی که بودجه کافی برای خرید گوشی های گران قیمت را ندارند، می توانند از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بر روی گوشی خود بهره مند شوند! مطابق با گزارش های اعلام شده آپدیت اندروید 11 با نسخه A125FXXU1BUE3 برای گوشی گلکسی A12 و با نسخه A025FXXU2BUDC برای گوشی گلکسی A02s عرضه شده است.

آپدیت اندروید 11 برای گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و A02s ارائه شد

آپدیت ارائه شده برای گوشی گلکسی A12 رابط کاربری One UI 3.1 را نیز به گوشی موبایل اضافه می کند. این رابط کاربری به طور کلی نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته و امکانات بیشتری در زمینه های Digital Wellbeing، قابلیت های کنترل والدین و ویجت های قابل نمایش بر روی لاک اسکرین ارائه می دهد. همچنین تمام ویژگی های کاربردی اندروید 11 مانند one-time permissions، حباب های چت، ارتقاهای ایجاد شده در حوزه حریم شخصی و... نیز بر روی گوشی گلکسی A12 قابل دسترسی هستند.

نکته ای که در این بین باید به آن توجه شود این است که در آپدیت جدید، بسته امنیتی اندروید May 2021 نیز به دو مدل از گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی سامسونگ اضافه می شود! این بسته امنیتی که بیشترین کارایی را بر روی گوشی های بالا رده دارد، اکنون برای کاربران عادی نیز دردسترس است و جدیدترین پیشرفت های سامسونگ در این زمینه را به گوشی آنها می آورد! این موضوع می تواند تحولی در بازار گوشی های پایین رده و میان رده ایجاد کند.

گوشی گلکسی A02s نیز رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید 11 را دریافت می کند، اما بسته امنیتی May 2021 برای آن عرضه نمی شود. در عوض بسته امنیتی اندروید April 2021 بر روی این گوشی نصب خواهد شد. گوشی سامسونگ گلکسی A02s یکی از گوشی های اقتصادی موجود در بازار است که به صفحه نمایش 6.5 اینچی مجهز است و در آن از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 450 استفاده شده است. این گوشی در دو نسخه با ظرفیت های داخلی 32 و 64 گیگابایت عرضه شده و دارای سه دوربین (13 مگاپیکسل واید، 2 مگاپیکسل ماکرو و 2 مگاپیکسل حسگر عمق) می باشد. در مجموع مشخصات سخت افزار داخلی این گوشی به خوبی پاسخگوی نیازهای سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 است و کاربران این گوشی ها با مشکلاتی مانند هنگ کردن یا تأخیر عملکرد سیستم مواجه نمی شوند.

لازم به ذکر است که آپدیت اندروید 11 در حال حاضر برای کشور روسیه در دسترس است؛ اما این آپدیت به زودی برای کاربران سایر کشورها نیز ارائه خواهد شد. اگر شما هم از کاربران گوشی های گلکسی A12 و A02s هستید، می توانید به طی کردن مسیر زیر آپدیت اندروید 11 را دریافت کنید:

Settings -> Software update -> Download and Install

منبع: androidcentral