شرکت آنبرنیک (Anbernic) یکی از شرکت های فعال در بازار کنسول های بازی پرتابل است و توانسته با ارائه محصولاتی با کیفیت، طرفداران زیادی پیدا کند. این شرکت در جدیدترین اقدام خود در این زمینه، از کنسول بازی دستی مدل RG353PS رونمایی کرده است. این کنسول بازی قابل حمل از صفحه نمایش 3.5 اینچ و تراشه راک چیپ RK3566 بهره می برد و به عنوان نسخه اقتصادی مدل RG353P به بازار عرضه شده است. اگر شما هم از طرفداران کنسول های بازی قابل حمل هستید، در این مقاله می توانید با مشخصات یکی از جدیدترینِ این دستگاه ها آشنا شوید.

کنسول بازی قابل حمل آنبرنیک RG353PS

کنسول بازی دستی RG353PS یکی دیگر از محصولات جدید سری RG353 برند آنبرنیک به حساب می آید. به عنوان یادآوری باید بگوییم که این شرکت پیش از این کنسول مدل RG353P را در اواسط سال 2022 میلادی به بازار فرستاده بود و چند ماه بعد از مدل RG353V نیز رونمایی کرده بود. در ادامه آنبرنیک کنسول دستی پرتابل RG353M را به بازار عرضه کرد که نسبت به مدل های قبلی، از طراحی مربعی تری بهره می برد. مدل های RG353P و RG353PS جزء کنسول های جدید این سری به حساب می آیند و از لحاظ طراحی ظاهری شباهت زیادی به هم دارند.

در کنسول بازی پرتابل آنبرنیک RG353PS از پردازنده Rockchip RK3566 استفاده شده است. این پردازنده جزء مدل های کم مصرف است و از 4 هسته ARM Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد. همچنین گرافیک Mali-G52 MP2 با این پردازنده تجمیع شده است.

کنسول بازی قابل حمل آنبرنیک RG353PS

کنسول همراه RG353PS از 1 گیگابایت رم LPDDR4X برخوردار است که نصف ظرفیت رم کنسول RG353P است. آنبرنیک ظرفیت حافظه رم این گجت را به دلیل پایین آمدن قیمت نهایی دستگاه کاهش داده است. در همین راستا کنسول پرتابل Anbernic RG353PS فاقد حافظه ذخیره سازی داخلی است و از اندروید پشتیبانی نمی کند.

در عوض کنسول بازی دستی آنبرنیک RG353PS به دو اسلات کارت حافظه MicroSD مجهز شده است. یکی از این اسلات ها برای نصب بازی ها و دیگری برای اجرای سیستم عامل دستگاه کاربرد دارند. لازم به ذکر است که سیستم عامل این کنسول بر مبنای لینوکس توسعه یافته است.

کنسول بازی قابل حمل آنبرنیک RG353PS

صفحه نمایش کنسول بازی قابل حمل جدید آنبرنیک 3.5 اینچ سایز دارد و از پنل IPS با زاویه دید عالی قدرت می گیرد. این صفحه نمایش رزولوشن 640x480 پیکسل را ارائه می دهد و کیفیت تصویر آن کاملاً مناسب است. شرکت آنبرنیک اعلام کرده که باتری به کار رفته در این کنسول پرتابل جدید این شرکت 3500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و شارژ کامل آن برای 6 ساعت گیم پلی کفایت می کند.

کنسول بازی دستی آنبرنیک RG353PS دارای یک پورت HDMI است و از اتصال به تلویزیون های هوشمند و دیگر دستگاه های دیجیتال پشتیبانی می کند؛ ضمن اینکه این مدل از وای فای هم برخوردار است و می توان از آن برای انجام بازی های چند نفره استفاده کرد.

کنسول بازی قابل حمل آنبرنیک RG353PS

قیمت کنسول بازی قابل حمل آنبرنیک RG353PS در حال حاضر 86.99 دلار است؛ با این حال احتمال افزایش قیمت آن به 94.99 دلار نیز وجود دارد. آنبرنیک جدیدترین کنسول پرتابل خود را در سه رنگ به بازار عرضه کرده است و به موفقیت آن امید زیادی دارد.

منبع: notebookcheck