آپدیت درایور Adrenaline 23.7.1 از AMD همانند یک هدیه برای گیمرها از راه رسیده است! این آپدیت نه تنها برخی از باگ های کارت گرافیک های سری RX 7900 را برطرف می کند (از جمله مصرف برق بالا در مواقع idle)، بلکه قدرت عملکرد برخی مدل های این سری را افزایش هم می دهد! البته این ارتقای قدرت عملکرد در هنگام اجرای «برخی» بازی های خاص بیشتر مشهود بوده است.

ارتقا عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XT

این آپدیت جدید بیشتر بر روی مدل RX 7900 XT تأثیرگذار بوده است، آن هم در هنگام اجرای بازی Forza Horizon 5. مدل RX 7900 XTX نیز تحت تأثیر این آپدیت عملکرد بهتری را نسبت به قبل ارائه می دهد، اما این ارتقای عملکرد برای این مدل کارت گرافیک کمتر از 7900 XT بوده است. لازم به ذکر است که به طور کلی بازی Forza Horizon 5 آن طور که انتظار می رفت شروع قدرتمندی با کارت گرافیک های RDNA 3 نداشت، اما با ارائه آپدیت های جدید به تدریج اجرای این بازی روان تر شد. بهبود عملکرد کارت گرافیک های AMD در اجرای برخی بازی های دیگر نیز دیده شده که در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

ارتقا عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XT

یوتیوبری به نام Ancient Gameplays عملکرد برخی کارت گرافیک های AMD را پس از دریافت آپدیت درایور در هنگام اجرای برخی بازی ها بررسی کرده است. نتیجه این بوده است:

* عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XT در هنگام اجرای بازی Forza Horizon 5 تا 67 درصد و عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XTX تا 32 درصد بهبود پیدا کرده است. رزولوشن بازی بر روی 1080p تنظیم بوده است.

* عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XTX در هنگام اجرای بازی The Last of Us Part 1 تا 22 درصد بهبود پیدا کرده است. تنظیمات رزولوشن بازی بر روی 1080p بوده است.

* با این حال عملکرد این کارت گرافیک ها در هنگام اجرای برخی بازی ها مانند Rocket League با مشکلاتی همراه بوده است. مدل کارت گرافیک هایی که با این مشکلات مواجه شده اند، به طور دقیق و صریح ذکر نشده است. همچنین به تنظیمات رزولوشن بازی اشاره ای نشده است.

ارتقا عملکرد کارت گرافیک RX 7900 XT

برخی معتقدند که این عادت AMD است که هر چه زمان می گذرد، محصولاتش بهتر و پخته تر می شوند. به عبارت دیگر، این دسته از کارشناسان اعتقاد دارند که در اکثر مواقع محصولات AMD در ابتدا چندان موفق عمل نمی کنند و برای دیدن عملکرد اصلی آنها باید مدتی منتظر ماند. در مورد کارت گرافیک های سری RX 7900 که این ادعا چندان بیراه به نظر نمی رسد! چرا که همان طور که اشاره کردیم، این کارت گرافیک ها در ابتدا بازی Forza Horizon 5 را چندان خوب اجرا نمی کردند، اما پس از دریافت آپدیت جدید این مشکل برطرف شده است. به هر حال دیدن اینکه بازی محبوبی مانند Forza Horizon 5 با کارت گرافیک های RDNA 3 سازگارتر از قبل شده، خبر خوشحال کننده ای است. گیمرها امیدوارند این ارتقای عملکرد برای سایر بازی های روز نیز اتفاق بیفتد و آپدیت های بیشتری از جانب AMD برای کارت گرافیک های این شرکت منتشر شود.

منبع: windowscentral