چند روز پیش، Amazfit گران ‌ترین ساعت هوشمند خود یعنی Amazfit Falcon را عرضه کرد. اگرچه این ساعت ظاهر خشنی دارد، اما اولین ساعت مچی ممتاز این برند است و کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد. با توجه به این ویژگی ها و سایر مشخصات، این ساعت هوشمند جدید امیزفیت کاملاً قادر است با بهترین ساعت های هوشمند هاردکور موجود در بازار رقابت کند. وقتی صحبت از ساعت ‌های هوشمند حرفه‌ ای به میان می ‌آید، یکی از بهترین برندهای موجود قطعا گارمین است. آخرین سری عرضه شده توسط گارمین، سری Fenix 7 است که نسخه اصلی آن در محدوده قیمتی مشابه با ساعت جدید Huami قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه تا مشخصات اصلی ساعت هوشمند Amazfit Falcon و Garmin Fenix 7 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

Amazfit Falcon در مقابل Garmin Fenix 7: مقایسه دو ساعت هوشمند مردانه و در عین حال قدرتمند

طراحی و ساخت آمیزفیت فالکون در مقابل گارمین فنیکس 7

نقطه قوت ساعت آمیزفیت فالکون قطعا کیفیت ساخت آن است. در واقع این ساعت از مواد بسیار محکمی مانند تیتان TC4 و شیشه یاقوت کبود ساخته شده است که از صفحه نمایش در برابر خط و خش محافظت می کند و بطور کلی کیفیت ساخت بهتری نسبت به گارمین Fenix سری 7 دارد. این ساعت ضد آب است، بنابراین یکی از بهترین ساعت های هوشمند از نظر مقاومت در برابر آب به شمار می آید. همچنین گفتنی است که بند این ساعت از سیلیکون مایع ساخته شده و ساعت هوشمند پانزده آزمایش نظامی را پشت سر گذاشته است که مقاومت آن را در برابر افت تأیید می کند. Garmin Fenix 7، بسته به نوع، از فولاد ضد زنگ، فولاد ضد زنگ با روکش PVD یا تیتانیوم با پردازش DLC ساخته شده است. همچنین دارای شیشه مقاوم است و در شرایط سخت حرارتی و آب تحمل خوبی دارد. Garmin Fenix 7 تا 10 ATM ضد آب است و در اندازه های مختلفی از 47 میلی متر تا 51 میلی متر عرضه می شود، اما نسخه اصلی آن 47 میلی متر است.

طراحی و ساخت آمیزفیت فالکون در مقابل گارمین فنیکس 7

مقایسه Amazfit Falcon و Garmin Fenix 7 از نظر صفحه نمایش

ساعت هوشمند آمیزفیت فالکن، نسب به رقیب خود نمایشگر چشمگیرتری دارد. این ساعت یا یک پنل AMOLED با قطر 1.28 اینچ و وضوح بالای 416 در 416 پیکسل و همچنین تراکم پیکسلی 326 ppi و روشنایی 1000 نیت عرضه می شود. و درواقع این یکی از بهترین پنل هایی است که تا به حال در یک ساعت هوشمند دیده شده است. Garmin Fenix 7 نیز دارای یک صفحه نمایش رنگی بازتابنده با قطر 1.3 اینچ و وضوح 260 در 260 پیکسل است که به سطح رقیب خود نمی رسد.

مقایسه Amazfit Falcon و Garmin Fenix 7 از نظر صفحه نمایش

مشخصات و نرم افزار Amazfit Falcon در مقابل Garmin Fenix 7

Amazfit Falcon چندین ویژگی مهم دارد. در اصل این ساعت می تواند نقشه ها را وارد کند و از الگوریتم اختصاصی Zepp Coach پشتیبانی کند که از هوش مصنوعی برای ارائه نشانه هایی در مورد نوع فعالیت های انجام شده بسته به تجربه کاربر و وضعیت فیزیکی آن استفاده می کند. درواقع سیستم عامل انحصاری Zepp OS را اجرا می کند و قادر است تا 159 ورزش را با نمایشگر روشن برای کل جلسه ردیابی کند. در مقابل، Garmin Fenix 7 دارای ویژگی‌ های مکان‌ یابی نظامی است که می ‌تواند به فرکانس ‌های ماهواره ‌ای بیشتری دسترسی داشته باشد تا حتی در زمانی که سیگنال‌ های GPS کلاسیک پوششی وجود ندارد، یک تعمیر سریع‌ تر و دقیق ‌تر به دست آورد. ضمن اینکه از پیکربندی Sync بهره می برد که به شما امکان می دهد تنظیمات ساعت را مستقیماً از تلفن تنظیم کنید و آنها را پس از هر ویرایش به طور خودکار همگام کنید. همچنین Garmin Fenix 7 حالت Real Time Stamina، HIT Workouts و Visual Race Predictor را معرفی می کند.

مشخصات و نرم افزار Amazfit Falcon در مقابل Garmin Fenix 7

و اما مقایسه حسگرها و اتصال ...

این ساعت های هوشمند دارای سنسور SpO2 برای ردیابی سطح اکسیژن خون و سنسور ضربان قلب بوده و از اتصال GPS پشتیبانی می کنند. آنها با تمام سنسورهای کلاسیکی که معمولاً می توانید در تمام ساعت های هوشمند پیشرفته پیدا کنید ارائه می شوند و Garmin اتصال ANT+ را نیز اضافه می کند.

در ادامه باید بگوییم که Amazfit Falcon دارای یک باتری با ظرفیت 500 میلی آمپر ساعت است که با یک بار شارژ با استفاده معمولی تا 14 روز دوام می آورد و حداکثر می توان آن را در عرض دو ساعت به طور کامل شارژ کرد. باتری گارمین فنیکس 7 با یک بار شارژ در حالت ساعت هوشمند قادر است تا 11 روز دوام بیاورد اما با حالت Expedition GPS تا 40 روز دوام می آورد.

برای خرید Amazfit Falcon به حدود 600 دلار نیاز دارید، در حالی که قیمت اولیه گارمین Fenix 7 Series حدود 700 دلار است.

منبع: gizmochina