ساعت های هوشمند Cheetah و Cheetah Pro به عنوان اولین ساعت های اختصاصی امیزفیت برای دوندگان به بازار معرفی شده اند. این گجت ها به منظور مکان یابی دقیق تر، به آنتن MaxTrack GPS مجهز شده اند و از بسیاری امکانات جدید بهره می برند. از جمله این امکانات می توان به Track Run و یک مربی قدرت گرفته از هوش مصنوعی اشاره کرد. مکالمه بلوتوثی، پلی بک موزیک و دستیار صوتی آمازون الکسا سایر قابلیت های ساعت های هوشمند امیز فیت Cheetah و Cheetah Pro را تشکیل می دهند.

بررسی ساعت های هوشمند جدید امیزفیت

ساعت های هوشمند Cheetah (Round) و Cheetah Pro می توانند از بسیاری جهات به شما در همین دویدن کمک کنند. همان طور که اشاره کردیم، این گجت ها به قابلیت MaxTrack مجهز شده اند که در واقع یک آنتن قدرتمند و قطبی سازی شده برای پشتیبانی از GPS دو بانده است. این آنتن دقت ساعت هوشمند را در مکان یابی کاربر تا 99.5 درصد ارتقا می دهد و قادر است تا تقریباً تمام سیگنال های ماهواره های نزدیک را دریافت کند. همچنین این فناوری از اختلالاتی که ممکن است درخت ها یا ساختمان های بلند در دریافت سیپنال های ماهواری ایجاد کنند، جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است که ساعت های هوشمند سری Cheetah از شش سیستم ماهواره ای مختلف پشتیبانی می کنند و شما می توانید مسیر دویدن خود را در آنها ایمپورت کنید.

ویژگی منحصر به فرد دیگر ساعت های امیز فیت Cheetah و Cheetah Pro با نام Zepp Coach شناخته می شود. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی به شما برنامه های تمرینی می دهد و شما را برای شرکت در انواع مسابقات دو و میدانی آماده می کند. به عبارت دیگر، این قابلیت همانند یک مربی در کنار شما خواهد بود و برنامه های تمرینی جدید را متناسب با عملکرد شما در برنامه های قبلی ایجاد می کند. امیزفیت در حال آزمایش یک چت بات هوش مصنوعی نیز هست که شاید در آینده به این ساعت ها اضافه شود.

بررسی ساعت های هوشمند جدید امیزفیت

شما می توانید سلامت بدن خود را با ساعت های امیزفیت Cheetah و Cheetah Pro دائماً زیر نظر داشته باشید. این ساعت ها توانایی ردیابی ضربان قلب و میزان اکسیژن مصرفی (VO2 Max) را دارند و از قابلیت سنجش PeakBeats (بیشینه ضربان قلب) بهره می برند.

قابلیت Track Run در ساعت های هوشمند جدید سری چیتا به طور اختصاصی برای جمع آوری دیتا در هنگام دویدن طراحی شده است. این قابلیت اطلاعاتی مانند زمان، مسافت و تعداد گام های شما در هر دور دویدن را متناسب با مسیری که برای آن تعیین کرده اید، اندازه گیری می کند. شما می توانید این اطلاعات را با اپلیکیشن های دلخواهتان، مانند Strava یا Adidas Running به اشتراک بگذارید. سایر امکانات ساعت های هوشمند امیزفیت سری چیتا شامل موارد زیر می شوند:

•    تشخیص اتوماتیک هشت فعالیت ورزشی مختلف
•    قابلیت ذخیره سازی و پلی بک موزیک
•    امکان مکالمه بلوتوثی برای پاسخ دادن به تماس های دریافتی یا برقراری یک تماس جدید
•    سازگاری با دستیار صوتی آمازون الکسا

هر دو ساعت جدید امیزفیت به باتری 440 میلی آمپر ساعتی مجهزند و در صورت استفاده استاندارد، تا 14 روز نیازی به شارژ پیدا نمی کنند.

بررسی ساعت های هوشمند جدید امیزفیت

گجت های پوشیدنی جدید امیزفیت از یک قاب پلیمری تقویت شده با الیاف سبک وزن و یک صفحه نمایش AMOLED با روشنایی حداکثر 1000 نیت برخوردارند. مدل استاندارد Cheetah به یک صفحه نمایش 1.39 اینچ با رزولوشن 454x454 پیکسل مجهز است و بند آن از سیلیکون ساخته شده است. این مدل 49 گرم وزن دارد.

در طرف مقابل، ساعت هوشمند Amazfit Cheetah Pro دارای صفحه نمایش 1.45 اینچ با رزولوشن 480x480 پیکسل است و از بند نایلونی بهره می برد. وزن این مدل علی رغم ابعاد بزرگِ نمایشگر، کمتر از نسخه استاندارد و در حدود 43 گرم اعلام شده است. دیگر برتری های مدل پرو نسبت به نسخه استاندارد به قاب با کیفیت تیتانیومی و اسپیکر داخلی مربوط می شود. هر دو نسخه از این گجت هم اکنون برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته اند.

منبع: notebookcheck