لنوو یک کامپیوتر بدون کیس از سری ThinkCentre معرفی کرده است که پیش از این در مراسم CES 2022 به آن اشاره شده بود. این شرکت در سال جاری مدل های neo 30a و neo 50s را معرفی کرده بود و اکنون از مدل neo 50a 24 نیز رونمایی کرده است. این کامپیوتر دسکتاپ همانند دیگر مدل های سری تینک سنتر نئو، از پردازنده های اینتل قدرت می گیرد. با این حال این مدل اولین نسخه ای است که در آن از کارت گرافیک مجزای اینتل استفاده شده است.

لنوو کامپیوتر بدون کیس جدید ThinkCentre neo 50a 24 را با پردازنده و کارت گرافیک اینتل معرفی کرد

به طور دقیق تر باید گفت که دستگاه آل این وان لنوو ThinkCentre neo 50a 24 به کارت گرافیک Arc A370M از سری پردازنده های گرافیکی Intel Arc 3 مجهز است و از چیپ میان رده ACM-G11 اینتل و 4 گیگابایت حافظه VRAM از نوع GDDR6 برخوردار است. از نظر تئوری، این کارت گرافیک از مدل Radeon RX 6500M کندتر است اما پرفورمنس آن نسبت به مدل مجتمع Iris Xe Graphics G7 دو برابر قدرتمندتر شده است. لنوو به این نکته هم اشاره کرده که این کامپیوتر بدون کیس به پردازنده نسل 12 سری Core i7-H مجهز است. همچنین در آن از حافظه رم DDR5 با ظرفیت 16 گیگابایت، یک حافظه ذخیره سازی M.2 PCIe SSD با ظرفیت 1 ترابایت و یک هارددیسک با ظرفیت 2 ترابایت استفاده شده است.

لنوو کامپیوتر بدون کیس جدید ThinkCentre neo 50a 24 را با پردازنده و کارت گرافیک اینتل معرفی کرد

از دیگر مشخصات کامپیوتر همه کاره لنوو ThinkCentre neo 50a 24 می توان به مجهز بودن آن به دو اسپیکر 3 واتی از برند هارمن، میکروفون دوگانه و یک دوربین جمع شونده 5 مگاپیگسلی اشاره کرد. این دوربین برای لاگین کردن به ویندوز با تشخیص چهره (Windows Hello) کاربرد دارد و امکان بهره مندی از ویژگی های هوش مصنوعی را فراهم می آورد. نکته قابل توجه در رابطه با این کامپیوتر بدون کیس جدید core i7، تعداد و تنوع پورت های آن است که امکان اتصال به انواع لوازم جانبی را ایجاد کرده است. مشخصات پورت های این دستگاه به شرح زیر است:

-    یک جک صدای 3.5 میلی متری

-    یک پورت اترنت RJ45

-    یک ورودی HDMI

-    یک خروجی HDMI 2.1

-    یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A

-    یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A

-    یک پورت USB 2.0 Type-A

-    یک پورت USB Type-C (با پشتیبانی از فست شارژ 45 وات)

-    دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C

باید به این نکته هم اشاره کنیم که دستگاه آل این وان جدید لنوو به صفحه نمایش 23.8 اینچ مجهز است که رزولوشن آن برابر با 1920x1080 پیکسل عنوان شده است. همچنین نسبت تصویر صفحه نمایش این دستگاه 16:9 است. مطابق با اعلام رسمی لنوو، صفحه نمایش لمسی این دستگاه از میزان روشنایی حداکثر 250 nits برخوردار است و در آن از فناوری های مربوط به کاهش نور آبی بهره برده شده است. این ویژگی از آسیب رسیدن به چشم کاربر در اثر نگاه کردن های طولانی مدت به صفحه نمایش دستگاه جلوگیری می کند.

لنوو کامپیوتر بدون کیس جدید ThinkCentre neo 50a 24 را با پردازنده و کارت گرافیک اینتل معرفی کرد

لنوو خاطر نشان کرده است که کامپیوتر همه کاره ThinkCentre neo 50a 24 در ماه آگوست 2022 به بازار می آید و فقط در «برخی بازارهای انتخابی» توزیع خواهد شد.

منبع: notebookcheck.net